Gå til innhold

Smøring av nye ski?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) I dag har jeg kjøpt meg nye ski.. Det er vanlige langrennski, smøreski. Jeg har kjøpt en pakke med swix smøring, med smøring for ulike temperaturer og klister. Jeg har hørt at jeg skal ha på voks og glider (?) før jeg har på smøringen og før jeg i det hele tatt begynner å bruke skiene. Jeg har ikke peiling på smøring av ski, og lurte på hva jeg skal gjøre. Skal det has på noe voksgreier før jeg smører skiene? Eller er det ikke nødvendig? 

Anonymkode: 7fafd...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Voks er skismøring. Swix har gode videoer. Google dem. 

Anonymkode: d6468...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo blitt så omfattende med hvordan man skal smøre ski. Har bare smørt etter føret, selv når skiene er helt nye- går fint det selvom mange sikkert er uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kun gå noen turer fra tid til annen så holder det med pakken du har kjøpt. Det er ikke optimalt, og det vil gå ut over skienes levetid, men på en annen side; det er ikke så ille at det er noe å tenke på.

Har du imidlertid tømt kontoen din for det nyeste og beste og har tenkt å bruke skiene mye så kan det være en god idé å sette seg inn i kunsten å vedlikeholde, preppe og smøre ski. De fleste steder som selger ski kan gjøre denne jobben for deg, men det er i det minste greit å vite hva en trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...