Gå til innhold

Kvalm - Busstur

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg sitter på buss blir jeg som oftest kvalm dersom jeg leser, eller gjør noe annet enn å sitte og se ut vinduet. Jeg har i det siste oppdaget at jeg også blir kvalm dersom jeg har hatt en ganske hard treningsøkt før bussturen, selv om jeg ikke leser eller noe på bussen. 

Jeg vet ikke hva dette kommer av, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Det skjer heldigvis ikke hver gang, men det er litt problematisk da bussturen hjem fra treningssenteret tar opptil en time. 

Noen som har noen tips? 

Anonymkode: fb6df...4df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med reisesyktablett eller slike armbånd som man bruker mot bilsyke. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Brob skrev:

Prøv med reisesyktablett eller slike armbånd som man bruker mot bilsyke. 

Slike armbånd funker ikke, og jeg blir alt for trøtt av slike tabletter. 

Skrevet (endret)

Det er vel ganske normalt med reisesyke? Blir det selv hvis bussen er for varm, hvis jeg leser, hvis jeg er sulten og sliten etter en lang dag når jeg går på bussen osv. Er vel ikke så mye annet å gjøre med det enn å vente til det går over.

Endret av peppermyntete
Skrivefeil
  • Liker 1
Skrevet

Prøv å lukke øyne å slappe av - for meg hjelper å presse lett på pulsen med tommelen når det er som verst og jeg tror jeg må spy (ca. i det området der låsen på ett armbåndsur vil være). Ellers; ikke spis noe med mye lukt og smak. Farris/ cola og salte chipc/ salte kjeks kan være ok å ha med. Ellers kan jeg nevne at jeg har de siste årene hatt mye hell med åspise friske , gjerne litt syrlige epler langsomt, når jeg er kvalm. Men, vet ikke om det er bare meg :vetikke: Og jeg har ikke prøvd det mot bilsyke (blir i perioder en del kvalm ellers). Håper du finner ut av det :klemmer: 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, peppermyntete skrev:

Det er vel ganske normalt med reisesyke? Blir det selv hvis bussen er for varm, hvis jeg leser, hvis jeg er sulten og sliten etter en lang dag når jeg går på bussen osv. Er vel ikke så mye annet å gjøre med det enn å vente til det går over.

Joda, det er det, men hvorfor akkurat når jeg har trent? 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det er det, men hvorfor akkurat når jeg har trent? 

Fordi du er sliten? Sulten? For lite/for mye væske i kroppen? 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, peppermyntete skrev:

Fordi du er sliten? Sulten? For lite/for mye væske i kroppen? 

Så det kan hjelpe om jeg har med mat eller vann og spiser på bussturen da? 

Skrevet (endret)

Du må for all del ikke lese eller kikke på naturen når det er på det verste. Det beste er å finne ett punkt som ikke beveger seg, himmelen, eller noe langt borte. Eller bare lukke øynene. Du kan jo prøve lydbok/musikk også. 

Endret av Rumle
AnonymBruker
Skrevet

Ta en reisesyketablett 1 time før du skal ta buss

Anonymkode: db5db...ce0

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Rumle skrev:

Du må for all del ikke lese eller kikke på naturen når det er på det verste. Det beste er å finne ett punkt som ikke beveger seg, himmelen, eller noe langt borte. Eller bare lukke øynene. Du kan jo prøve lydbok/musikk også. 

Jeg leser aldri på buss. Jeg bare ser ut vinduet og hører musikk. Noen ganger sover jeg, men det er ikke alltid det er så enkelt. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta en reisesyketablett 1 time før du skal ta buss

Anonymkode: db5db...ce0

Kan ikke det. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det kan hjelpe om jeg har med mat eller vann og spiser på bussturen da? 

Det skader i alle fall ikke å prøve :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...