Gå til innhold

konsulent, kompetanse -lønn


auroraborealis_

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en offentlig eid organisasjon, som konsulent med kode 6559. Jeg forhandlet ikke om lønn da jeg fikk tilbud om en stilling, bare aksepterte tilbudet. 

Nå et år etter, ønsker jeg imidlertid be om lønnsforhøyelse og endret stillingsbenevnelse.. ..Stillingen krever stor grad av selvstendighet (saksbehandling), og jeg har eget ansvar for et spesielt område. I tillegg har jeg nå 60  studiepoeng mere enn hva jeg hadde da jeg fikk tilbud om stillingen. 

Fra før av har jeg en relevant bachelor, og 1.året master (de 60  nye studiepoengene er i tillegg til dette, en ytterligere spesialisering)

Jeg prøver å lese meg til hva man kan avansere til fra "konsulent", men er usikker på hva jeg skal be om av både stillingskode og lønn. Er "spesialkonsulent" et alternativ? Hvor stor lønnsøkning kan jeg be om, hva vil være rimelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Offentlig eid organisasjon? Er det en offentlig virksomhet eller et privat selskap eid av det offentlige?

Hvilken lønnstrinn får du nå? Hvorfor spør du ikke bare en kollega, fagforeningen eller sjefen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en offentlig virksomhet. Jeg kan ikke spørre sjefen, det er jo en forhandlingssituasjon der jeg må fremsette det jeg ønsker. Jeg lurer på generelt - hva slik kompetanse heving er verdt, og hvilken stillingskode jeg kan fremsette ønske om å bli avlønnet i....

Jeg kan jo spørre fagforening, men hadde håpet på at noen her kunne gi meg tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådgiver? 

Hva har du i lønn nå? 

Anonymkode: ab887...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stigen (kall det rangordningen om du vil) er denne:

Konsulent

1. konsulent

Spesialkonsulent

Oversikt kan du finne her

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :) Jeg har 470.000 nå. 

Jeg tenker egentlig at jeg burde vært tilsatt som 1.konsulent i utgangspunktet, på bakgrunn av utdannelsen min.

Er det spesialkonsulent som kan være aktuelt for meg? og forstår jeg det slik at det skal gis minimum  10 års aniennitet da? Hvilken ny lønn burde jeg be om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

470 000,- er jo kjempemye for en konsulent! Det er mye for en førstekonsulent også. Førstekonsulent, rådgiver og seniorkonsulent er statens betegnelser. Spesialkonsulent er i kommunen. Tilsvarer vel rådgiver?

Anonymkode: 61a83...72b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker, men leser d slik på flere kommuners nettsider at 60 stp skal gis kompetansetillegg på minst 20.000 i lønn.. noen som vet om dette stemmer?

(Tjener forøvrig mye mindre enn de andre der)

Endret av auroraborealis_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...