AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #1 Skrevet 4. mars 2016 Har i noen måneder slitt med døsighet og slapphet hver eneste dag, i tillegg munntørrhet. Har en følelse av at jeg er så "lett" i hodet, men har egentlig mye energi i kroppen. Jeg sliter psykisk, men dette får meg til å bekymre meg for somatisk sykdom som selvfølgelig også tapper meg for energi. Jeg har sjekket langtidsblodsukker som var helt fint. For ca 1 år siden fant jeg ut at jeg hadde D-vitaminmangel som lå på litt over 10, men har tatt tilskudd så vil tro nivået er innenfor normalen nå. Kan trettheten skyldes psykisk lidelse? Noen som har erfart det samme? Og hvilke prøver burde jeg be om til legen? Anonymkode: 9b574...179
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #3 Skrevet 4. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har i noen måneder slitt med døsighet og slapphet hver eneste dag, i tillegg munntørrhet. Har en følelse av at jeg er så "lett" i hodet, men har egentlig mye energi i kroppen. Jeg sliter psykisk, men dette får meg til å bekymre meg for somatisk sykdom som selvfølgelig også tapper meg for energi. Jeg har sjekket langtidsblodsukker som var helt fint. For ca 1 år siden fant jeg ut at jeg hadde D-vitaminmangel som lå på litt over 10, men har tatt tilskudd så vil tro nivået er innenfor normalen nå. Kan trettheten skyldes psykisk lidelse? Noen som har erfart det samme? Og hvilke prøver burde jeg be om til legen? Anonymkode: 9b574...179 Legen er fagmannen og vet mye bedre enn alle råd, som måtte dukke opp i tråden her, hva som skal gjøres av tester og prøver. Dra til legen og legg frem problemet og la han være fagmannen. Anonymkode: b48ad...686 1
Gjest chisandra Skrevet 4. mars 2016 #4 Skrevet 4. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har i noen måneder slitt med døsighet og slapphet hver eneste dag, i tillegg munntørrhet. Har en følelse av at jeg er så "lett" i hodet, men har egentlig mye energi i kroppen. Jeg sliter psykisk, men dette får meg til å bekymre meg for somatisk sykdom som selvfølgelig også tapper meg for energi. Jeg har sjekket langtidsblodsukker som var helt fint. For ca 1 år siden fant jeg ut at jeg hadde D-vitaminmangel som lå på litt over 10, men har tatt tilskudd så vil tro nivået er innenfor normalen nå. Kan trettheten skyldes psykisk lidelse? Noen som har erfart det samme? Og hvilke prøver burde jeg be om til legen? Anonymkode: 9b574...179 Trettheten kan helt klart skyldes psykisk sykdom, men jeg ville nok startet med å få sjekket verdier som kan knyttes opp mot tretthet.
Sandie Skrevet 4. mars 2016 #5 Skrevet 4. mars 2016 Jeg ville sjekket stoffskiftet og jernnivået.Jeg ble fryktelig sliten da jeg hadde jernmangel.Da jeg fant ut at jeg hadde det,viste det seg at jeg også hadde vitamin D mangel.Ifølge legen er det mange som går rundt og mangler begge deler.I tillegg til tretthet kan jernmangel også påvirke konsentrasjonen og stemingsleiet i negativ retning. Depresjon kan føre til tretthet.Så dersom du er plaget med det ville jeg tatt det opp med legen. 1
Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 4. mars 2016 #6 Skrevet 4. mars 2016 1 minutt siden, Sandie skrev: Jeg ville sjekket stoffskiftet og jernnivået.Jeg ble fryktelig sliten da jeg hadde jernmangel.Da jeg fant ut at jeg hadde det,viste det seg at jeg også hadde vitamin D mangel.Ifølge legen er det mange som går rundt og mangler begge deler.I tillegg til tretthet kan jernmangel også påvirke konsentrasjonen og stemingsleiet i negativ retning. Depresjon kan føre til tretthet.Så dersom du er plaget med det ville jeg tatt det opp med legen. Ble du bedre av D-vitamintilskudd? Jeg tar det men er fortsatt så trøtt at jeg nesten kaster opp.. jeg sovner på jobb omtrent, skikkelig flaut. Virker som det er mange av oss som sliter med tretthet for tiden altså.
Sandie Skrevet 4. mars 2016 #7 Skrevet 4. mars 2016 3 minutter siden, Carly-Chardonnay skrev: Ble du bedre av D-vitamintilskudd? Jeg tar det men er fortsatt så trøtt at jeg nesten kaster opp.. jeg sovner på jobb omtrent, skikkelig flaut. Virker som det er mange av oss som sliter med tretthet for tiden altså. Mange som sliter med dette ja Ja,jeg ble bedre ganske raskt men tok samtidig jerntabletter,slik at jeg fikk korrigert begge mangelsykdommene på en gang.Dette ligger et par år tilbake i tid nå,men jeg har fortsatt med trankapsler og jerntabletter for å ikke bli syk igjen.Hvis det ikke hjelper deg å ta vitamin D-tilskudd ville jeg fått sjekket jernnivået så fort som mulig.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #8 Skrevet 4. mars 2016 Jeg er psykisk syk og det gjør meg utslitt. Men om jeg var deg ville jeg undersøkt endel fysiske ting ja før jeg slo meg til ro med at trettheten er psykisk. Anonymkode: d5b72...49b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #9 Skrevet 4. mars 2016 Jeg hadde det på samme måte for et år siden, var helt utslitt og hadde problemer med å komme meg 500 meter til bussen. Sov nok mye mår jeg ikke var på jobb, og følte vel egentlug at ingen kroppsdeler hang med. Dro til legen og der sjekket de ALT utenom allergi, siden det ikke var sesong og jeg ikke hadde noen klassiske allergitegn og lite av det i familien min. Alle prøver var supre, og var hos en hel haug med spesialister (kan legge til at jeg hadde veldig rask puls i månedsvis, så legen tok meg heldigvis alvorlig). Testet til slutt allergi, og hadde visst kraftig pollenallergi. Starter på cetirizin og det hjalp etter en måned eller så. Dersom jeg slutter å ta den går det ikke så lang tid før kroppen blir dårlig igjen. Men nyse eller klø eller tetne til - nei det har jeg aldri gjort. Anonymkode: 50da3...958
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #10 Skrevet 5. mars 2016 Takk for svar! Må legge til at trøttheten kom etter en antibiotikakur. Ble veldig dehydrert under kuren, var veldig tørst og hadde mørk urin. Noen andre som får det sånn av antibiotika? 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde det på samme måte for et år siden, var helt utslitt og hadde problemer med å komme meg 500 meter til bussen. Sov nok mye mår jeg ikke var på jobb, og følte vel egentlug at ingen kroppsdeler hang med. Dro til legen og der sjekket de ALT utenom allergi, siden det ikke var sesong og jeg ikke hadde noen klassiske allergitegn og lite av det i familien min. Alle prøver var supre, og var hos en hel haug med spesialister (kan legge til at jeg hadde veldig rask puls i månedsvis, så legen tok meg heldigvis alvorlig). Testet til slutt allergi, og hadde visst kraftig pollenallergi. Starter på cetirizin og det hjalp etter en måned eller så. Dersom jeg slutter å ta den går det ikke så lang tid før kroppen blir dårlig igjen. Men nyse eller klø eller tetne til - nei det har jeg aldri gjort. Anonymkode: 50da3...958 Har sjekket meg for allergier tidligere, har blant annet bjørkepollenallergi, men det skulle vel ikke vært et så stort problem nå på vinteren? Jeg har hatt allergi veldig lenge og har aldri reagert med tretthet. Anonymkode: 9b574...179
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå