AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #21 Skrevet 4. mars 2016 2 minutter siden, atropos skrev: Nei, jeg forstår virkelig ikke det. Jeg vil gå ut fra at når en styrer sier ja til at mor og barn skal gå sammen på avdeling, så er det fordi styrer mener mor er skikket til det. Jeg vil forvente at de har hatt en samtale om det. Øvrige foreldre har da ingenting med saken og gjøre. Og hvis du går rundt og tror at barn ikke blir favorisert av ikke-biologiske barnehageansatte her i landet så tar du feil. Det er fullt av barnehager som sliter med at ansatte favoriserer eller misliker et barn mer enn de øvrige. Det trenger ikke å ha noe med biologien å gjøre. En slik styret ville jeg ha klaget inn til eiere, styre og foreldreutvalg. Jeg ville i siste instans ha byttet barnehage. Det er bare uhørt og uprofesjonelt å ha eget barn i samme team/avdeling som en selv. Anonymkode: ec392...863
Sulosi Skrevet 4. mars 2016 #22 Skrevet 4. mars 2016 Hos oss har vi flere barn av ansatte og det er kun en avdeling så ingen blir flyttet rundt. Stort sett har dette gått helt greitt og ser vi at noen blir for mye mamma/pappa på jobb så blir det tatt opp med vedkommende. De aller aller fleste barna klarer fint å skille mellom Barnehage mamma og hjemme mamma (El pappa). Hvis dette hadde vert uetisk hadde praksisen blitt stoppet av tilsynet, ikke bare hos oss men også I kommunale barnehager. Det finnes barnehager som har vedtatt at barn av ansatte ikke kan gå i andre barnehager, med full barnehagedekning kan dette skje (ikke hos oss men i en større aktør som eier mange barnehager). 1
Ulrikke Skrevet 4. mars 2016 #23 Skrevet 4. mars 2016 Etter å ha vært ped.leder i bhg i mange år, har jeg sett dette både fungere veldig bra OG veldig dårlig... De fleste vil ikke være på samme avdeling som barnet sitt, rett og slett for å kunne skille jobb og mammarollen.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #24 Skrevet 5. mars 2016 Godt å høre at noen har positive erfaringer! Hun vil som sagt være på samme avdeling som sønnen for å få mer tid med han, noe jeg tenker ikke er det beste utgangspunktet. Kom gjerne med flere synspunkter ts Anonymkode: 86ff3...f3e
Raven Emerald Skrevet 5. mars 2016 #25 Skrevet 5. mars 2016 Ryddet for spekulasjoner. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #26 Skrevet 5. mars 2016 Tror det blir veldig vanskelig å skille disse rollene. Barnet forstår jo ikke at mamma er på jobb. Og barnet vil kanskje klenge veldig på mamma. Jeg syntes det høres merkelig ut! Barna har godt av å være litt borte fra foreldrene sine. De trenger den "fritiden" som vi foreldre også faktisk trenger. Anonymkode: d5263...db9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #27 Skrevet 5. mars 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: En slik styret ville jeg ha klaget inn til eiere, styre og foreldreutvalg. Jeg ville i siste instans ha byttet barnehage. Det er bare uhørt og uprofesjonelt å ha eget barn i samme team/avdeling som en selv. Anonymkode: ec392...863 Er ikke nøvendigvis så forbanna enkelt å bare bytte barnehage heller da! Enkelte steder kan jo dette være den eneste barnehagen i en liten kommune eller noe... Anonymkode: b1d4b...b33
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #28 Skrevet 6. mars 2016 Husker at hun ene lederen i barnehagen jeg gikk i hadde sønnen og datteren sin på sin/min avdeling, og jeg husker bare at det var vondt å se at de fikk så mye tid med mammaen sin, mens jeg måtte vente til jeg kom hjem. Anonymkode: 4df3d...bbe
Gjest simsam Skrevet 6. mars 2016 #29 Skrevet 6. mars 2016 Den 4.3.2016 at 20.42, AnonymBruker skrev: Barnet mitt skal begynne i barnehage til høsten, på samme avdeling skal også sønnen til hun som skal være ped.leder gå. Hun har ønsket seg til samme avdeling som sønnen sin så de kan være mer sammen. Kjenner jeg er veldig skeptisk! Skjønner ikke hvordan hun skal klare å skille de to rollene på jobb. Vi har vært i samme barselgruppe og inntrykket jeg har av henne fra der hjelper ikke akkurat, så egentlig har jeg lyst til å ringe styreren å spørre litt rundt dette. Er det noen med erfaring rundt dette? Positiv? Negativ? Anonymkode: 86ff3...f3e Jeg jobbet i en bhg for lenge siden der hun som var sjef på barnehagen (var en liten barnehage med kun en pedleder) hadde hun begge barna sine der, en 1 åring og en 5 åring. 1 åringen var det mest jeg som styrte med siden jeg bare hadde praksisplass der, da fikk de litt flere hender, men jeg merket at 5 åringen ble veldig sjefete pga moren var sjef... og hun sjefet med moren sin og... jeg tror nok de hadde hatt godt av at datteren gikk på en annen barnehage. Men det som er viktig tror jeg er at pedlederen forklarer barnet godt at når hun er på jobb så er hun på jobb, og da kan ikke barnet hennes få mest oppmerksomhet, og at hun da må se på alle barna som like, og hun bør bevisst gi andre ansvaret for å "servere" hennes barn, slik at ikke barnet maser på moren sin som hun gjør hjemme.
Dr. A. Kula Skrevet 6. mars 2016 #30 Skrevet 6. mars 2016 Som far ville jeg satt foten ned for at vår(t/e) barn skulle vært på samme avdeling som mor. Samme bhg er Ok, men ikke avd. Om det pga fysiske og geografiske forhold likevel var nødvendig, ville jeg tatt en samtale med leder og andre ansatte i bhg (ikke mange om dette er nødvendig) og fremlagt mine bekymringer og problemstillinger en slik situasjon innebærer. Fruen/BM ville jeg selvsagt snakket med først, og hun ville da også vært med på møtet i bhg om dette møtet føltes nødvendig.
Gjest Mythic Skrevet 6. mars 2016 #31 Skrevet 6. mars 2016 Jeg har delte erfaringer med dette. I enkelte tilfeller har mor og barn på samme avdeling gått bra, i andre tilfeller har det vært problematisk. Det er veldig personavhengig, og det nytter ikke svare kategorisk ja eller nei på om dette blir uheldig. For min egen del, ser jeg at min eldste fint kunne vært på samme avdeling som jeg jobbet uten problemer, mens yngste kunne overhodet ikke gjort det. Han var alt for mammadalt til at det hadde fungert. Jeg valgte å ha barna i en annen barnehage enn jeg selv jobbet.
Version 2.0 Skrevet 6. mars 2016 #32 Skrevet 6. mars 2016 Den 4.3.2016 at 23.09, Alice123 skrev: Urelevant til tråden: Hvordan klarer et lite barn å skille mammas to roller? I bhg er hun barnehagetante/voksenperson og hjemme er hun mamma. Er dette problematisk for barnet? Ville bare si at jeg også tenker på denne problemstillingen, og synes imidlertid ikke det er urelevant til trådens tema. En skal jo alltid tenke på barnas beste når det kommer til barnas hverdag, både privat og i institusjon. Det kan umulig være helt heldig for et så lite barn at mamma skal være profesjonell når hun er på jobb. Barnet forstår jo ikke at det er en jobb, barnet ser bare sin mamma og hvordan hun er til alle døgnets tider. Jeg tenker også at mor kan være aldri så flink, men at det likevel for de aller fleste vil være svært vanskelig å sjonglere disse to svært viktige rollene. Kan se for meg at det kanskje ikke blir favorisering, heller tvert imot, at mor kanskje forsøker for hardt å være profesjonell og ikke-favoriserende ovenfor eget barn. Dette kan resultere i at eget barn blir forskjellsbehandlet negativt, f.eks at hun er ubevisst mye strengere mot eget barn, gir det mindre oppmerksomhet fordi dette kan hun gi igjen for når de kommer hjem osv. Ser i grunnen ingen fordeler med en avdeling der mor til et av barna er ansatt.
EvaLena Skrevet 6. mars 2016 #33 Skrevet 6. mars 2016 jeg jobbet i barnehage da barna mine var små og jeg fikk ikke ha de med meg på jobb engang, selv om det bare var for en dag. Jeg fikk forklaringen at hvis de var på jobben min, så ville de kreve mer oppmerksomhet av meg og da ville de andre fått mindre fra meg. Jeg synes faktisk ikke det skulle vært lov å jobbe med sine egne barn, begge parter har behov for å være borte fra hverandre litt.
Hmmmmmm Skrevet 6. mars 2016 #34 Skrevet 6. mars 2016 Den 4. mars 2016 at 20.42, AnonymBruker skrev: Barnet mitt skal begynne i barnehage til høsten, på samme avdeling skal også sønnen til hun som skal være ped.leder gå. Hun har ønsket seg til samme avdeling som sønnen sin så de kan være mer sammen. Kjenner jeg er veldig skeptisk! Skjønner ikke hvordan hun skal klare å skille de to rollene på jobb. Vi har vært i samme barselgruppe og inntrykket jeg har av henne fra der hjelper ikke akkurat, så egentlig har jeg lyst til å ringe styreren å spørre litt rundt dette. Er det noen med erfaring rundt dette? Positiv? Negativ? Anonymkode: 86ff3...f3e Der barnet mitt gikk jobbet det ei som hadde barnebarnet sitt der. Den fikk bursdagskake og gaver som hun hadde laget hjemme. Det husker jeg dattera mi syns var urettferdig.
Hmmmmmm Skrevet 6. mars 2016 #35 Skrevet 6. mars 2016 Et øyeblikk siden, Hmmmmmm skrev: Der barnet mitt gikk jobbet det ei som hadde barnebarnet sitt der. Den fikk bursdagskake og gaver som hun hadde laget hjemme. Det husker jeg dattera mi syns var urettferdig. Vanskelig og unngå at det kan jobbe familie medlemmer som har andre familimedlemmer og samme barnehage som sitt Eget barn er jeg redd
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #36 Skrevet 6. mars 2016 Den 4. mars 2016 at 22.32, AnonymBruker skrev: Nei, et foreldreutvalg og kommunen ville garantert ha reagert og sørget for at en ansatt ikke har sitt eget barn på teamet - hvis de får høre om det! Dette ville aldri ha vært mulig i de barnehagene jeg kjenner til. Hadde som forelder ikke ha godtatt det! Anonymkode: ec392...863 Du er klar over at ikke alle bor i byer, og mange steder er det kun 1 barnehage?? Anonymkode: 63957...8f3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå