Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg skriver dette innser jeg at der er litt rar, men her kommer det:

Heg fikk høre fra en tid tilbake siden at det var en jente som drev å stalket meg på Instagram og Facebook, jeg lukket instagrammen min, og facebook har jeg ikke mye synlig. Jeg begynte etter dette å prøve å stalke tilbake, men eet var ikke så spennende så sluttet fort. Spørsmålene er som følger;

1. Kan man se, og hvordan om noen har søkt deg opp Instagram og Facebook? 

2. Er det noen muligheter for å se lukkede profiler på Instagram? 

Anonymkode: cf6bc...d7c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. Nei

2. Nei

Anonymkode: 215bc...db4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Okei. Så da kan hun ikke kommet seg inn å sett på min Instagram, med mindre hun har lånt en telefon fra noen som følger meg? Og jeg kan ikke sjekke om hvor mye hun har søkt meg opp på Facebook? 

Har en følelse av at det er ganske mye, og synes det er litt ubehagelig. Samtidig vil jeg kronikken dømme med mindre det faktisk stemmer. Og det er jo heller ikke noe skade som skjer, men..

Takk. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, med mindre hun har hatt tilgang til noen av de som følger seg sin telefon, datamaskin eller brukernavn og passord, så kommer hun seg ikke inn. 

Anonymkode: 215bc...db4

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke direkte se om noen har søkt deg opp/sett på profilen din på Facebook, men om dette er noe de/du gjør en del så vil deres/ditt navn komme opp som forslag til venner/kjenner du ham/henne og når man da ikke har felles venner skjønner man fort årsaken.

Anonymkode: e560f...be1

Skrevet

Herregud, ro deg ned. Om du fikk høre av noen at noen ser på profilen din, har det jo ikke gjort deg noe skade. Hun liker deg sikkert bare, men gjør ikke noe med det, siden hun enten vet at du ikke er interessert eller er veldig sjenert. 

• Liker 2
Skrevet

Det at en jente muligens ser på instagram- og facebook-profilen din er ikke stalking. Det er sikkert mange andre du ikke har kontakt med som også ser på profilene dine. Du har selv valgt å legge ut det du har lagt ut, nettopp fordi du vil at folk skal kunne se det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du overdriver. At du lager et så stort oppstyr og stenger profilen din for offentlig tilsyn fordi du har hørt at en jente har søkt deg opp er jo helt sykt. Det er du som virker ubehagelig her. 

Anonymkode: 1c17f...38f

• Liker 3
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nå var det ikke sånn at hun bare var innom profilen min, men slik jeg skjønte det var hun innom den flere ganger om dagen. Da kan det oppleves litt ubehagelig selvom jeg ikke legger ut private ting. Så var ikke verre en det folkens :) 

Skrevet
Den 3.3.2016 at 17.44, AnonymBruker skrev:

Når jeg skriver dette innser jeg at der er litt rar, men her kommer det:

Heg fikk høre fra en tid tilbake siden at det var en jente som drev å stalket meg på Instagram og Facebook, jeg lukket instagrammen min, og facebook har jeg ikke mye synlig. Jeg begynte etter dette å prøve å stalke tilbake, men eet var ikke så spennende så sluttet fort. Spørsmålene er som følger;

1. Kan man se, og hvordan om noen har søkt deg opp Instagram og Facebook? 

2. Er det noen muligheter for å se lukkede profiler på Instagram? 

Før fantes det en slags applikasjon som viste hvem som søkte mye etter en på facebook og sånt, men plutselig var den visst fake. ;)

Ja, man kan finne ut sånt. Hvis du vil se en lukket profil må du være venner med, eller følge personen. Da er det åpenbart at noen bruker tulleprofiler også, siden profilen er lukket altså. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Når dere legger ut ting på facebook og instagram så bør dere jo gå ut ifra at flere enn vennene deres kan sitte å se hva dere legger ut. Kjenner flere som lar andre gå inn på deres kontoer for å se hva folk har lagt ut.

Anonymkode: 543d4...706

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 30. mars 2016 at 1.28, AnonymBruker skrev:

Når dere legger ut ting på facebook og instagram så bør dere jo gå ut ifra at flere enn vennene deres kan sitte å se hva dere legger ut. Kjenner flere som lar andre gå inn på deres kontoer for å se hva folk har lagt ut.

Anonymkode: 543d4...706

Som jeg prøvde å svare på så legger jeg ut helt vanlige ting. Ingenting jeg ikke står for, men når flere kontaktet meg for å si at hun brukte uvanlig mye tid på å sjekke når jeg la ut nye ting osv så er det klart at man syns det blir litt rart. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg prøvde å svare på så legger jeg ut helt vanlige ting. Ingenting jeg ikke står for, men når flere kontaktet meg for å si at hun brukte uvanlig mye tid på å sjekke når jeg la ut nye ting osv så er det klart at man syns det blir litt rart. 

Hvordan vet de at hun sjekker din profil ofte? Og hva galt er det? Hun har kanskje en hekt på deg akkurat nå, men det går over. Hun må jo tydligvis ha vært betatt av deg. Det må jo være smigrende.

Kanskje du ikke avsluttet forholdet med henne på en bra måte, og hun derfor fortsatt sitter der og prøve å skjønne hva som skjedde?

Anonymkode: e08d8...fca

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet. En dame som ikke tørr prate med deg, og bare sjekker deg på facebook, kunne vel ikke være fjernere fra å stalke deg. I det virkelige liv. Du har fått et kompliment. Hun liker deg. Det er mye rarere at du blir kjempe paranoid av at en eller annen dame liker deg, enn at hun søker opp en fyr hun synes er søt en halv million ganger på facebook. 

Anonymkode: ced34...19f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...