Gå til innhold

Ville dere gjort dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobb nr.1 : Et vikariat med arbeidstid mandag til fredag.Stillingsprosent: 100 %

Jobb nr. 2: En ekstrajobb (fast ansatt) hver 3.helg i et firma der jeg håper å bli fast ansatt i en større stillingsprosent i løpet av neste år (etter at vikariatet i jobb nr.1 er ferdig).Stillingsprosetn: ca.7 %

Nå har det seg sånn at sjefen i jobb nr.2 har spurt om jeg kan begynne å jobbe annenhver lørdag istedenfor bare hver tredje.Dette er pga.at de har kuttet ut en stilling,og meg og en annen (som jobber 80%) er de to eneste gjenværende som kan ta disse vaktene.Hvis ikke må sjefen ansette en ny person.Vi vil da være 3 stk.og jobbe hver 3.helg hver.

I utgangpunktet er det å jobbe annenhver helg noe jeg ikke har så lyst til.Økonomisk sett er det lite å hente på å jobbe en ekstra helg,og jeg er alltid trøtt i helgene etter 100% stillingen jeg har.Føler jeg trenger den tiden for å hente meg inn igjen.Samtidig tenker jeg det kan være lurt å si ja med tanke på å legge inn noen aksjer hos sjefen,dersom det skulle dukke opp muligheter for mer jobb nest år.Han har ikke lovet noe om dette men jeg har vært fast ansatt siden 2012 og har fortrinnrett dersom det blir opprettet flere stillinger.

Så hva ville dere gjort?

Holdt på hver 3.helg,eller begynt å jobbe annenhver?

Anonymkode: 624e3...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viss jeg hadde orket, så hadde jeg gjort det en periode for å spare litt ekstra penger. Dersom det slet meg ut og/ eller jeg var eldre og mer glad i fritiden min, så hadde jeg ikke giddet.

Anonymkode: 4b974...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gjort det. Dere blir bare to stk. Hva om den ene blir sykemeldt? Må du da jobbe hver lørdag? Dessuten har du en 100%-stilling, som jeg antar er hovedjobben din, og det er den du må tenke på her. Du er pliktig til å være uthvilt og "på plass" i den jobben. Ta heller en prat med sjefen og si du ikke har mulighet til å ta rn ekstra lørdag nå, men at du er interessert om det åpner seg nye stillinger med større stillingsprosent fremover. 

Anonymkode: 87121...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke gjort det. Dere blir bare to stk. Hva om den ene blir sykemeldt? Må du da jobbe hver lørdag? Dessuten har du en 100%-stilling, som jeg antar er hovedjobben din, og det er den du må tenke på her. Du er pliktig til å være uthvilt og "på plass" i den jobben. Ta heller en prat med sjefen og si du ikke har mulighet til å ta rn ekstra lørdag nå, men at du er interessert om det åpner seg nye stillinger med større stillingsprosent fremover. 

Anonymkode: 87121...970

100 % vikariatet er min hovedjobb ja.Det scenarioet du beskriver her er noe jeg faktisk ikke har tenkt på,men det kan absolutt bli til virkelighet siden hun andre jeg jobber med har vært en del sykmeldt.Jeg heller mest mot å si nei nå,altså.

Anonymkode: 624e3...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...