Gå til innhold

Dagene etter at katten er kastrert

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
I går ble hankatten min kastrert, noe han ser ut til å takle bra.

I skrivet fra dyreklinikken står det at jeg bør erstatte kattesanden med avispapir i omtrent 10 dager for å unngå rusk i såret.
Dette viser seg å være enklere sagt enn gjort. Ingen av kattene skjønner vitsen med avispapiret, og har valgt å heller tisse på gulvet/på et skjerf som var ramlet ned. Sånn kan jeg ikke ha det. Prøvde å erstatte avispapiret med en gammel t-skjorte, men det blir visst brukt som seng. Hadde uansett blitt dyrt i lengden ;)

Er dette med avispapir vanlig rutine etter kastrasjon? Finner ingenting om dette på nett. Hva er deres erfaringer?

Anonymkode: 922a5...79b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke fått beskjed om å bruke avispapir i stedet for sand de gangene mine katter har blitt kastrert, brukte sand som vanlig uten noen problemer.

Anonymkode: 7e990...559

AnonymBruker
Skrevet

Det var det jeg håpet på å få høre. Da satser jeg på at det går bra, så får jeg bare følge litt ekstra godt med på såret :)

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Har ikke jeg hørt om heller. Litt merkelig råd syns jeg, katter identifiserer ikke avispapir som "toalett". Da finnes det andre produkter som fungerer bedre. Tror det går greit hvis du følger med på at det ikke sitter sand i såret etter at han har brukt kassen :)

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Kontormus skrev:

Har ikke jeg hørt om heller. Litt merkelig råd syns jeg, katter identifiserer ikke avispapir som "toalett". Da finnes det andre produkter som fungerer bedre. Tror det går greit hvis du følger med på at det ikke sitter sand i såret etter at han har brukt kassen :)

Nei, det skal være sikkert og visst! De bare glante dumt på meg når jeg prøvde å påvirke dem til å bruke det. Men nå er vi back on track med sand - mye enklere!

TS

Gjest HappyWaffle
Skrevet

det var et merkelig råd :s har kastrert 3 hannkatter og ei hokatte i mitt liv å har ikke fått noen annen beskjed en å passe på så de ikke vasker seg manisk eller at det blir betent. de lever nå i beste velgående de :P (bortsett fra en som ble påkjørt) 

Skrevet

Jeg har heller aldri hørt noe råd om å bruke avispapir i kattedoen. Det eneste rådet jeg har fått er å holde katten inne de første dagene. Jeg skjønner godt at kattene ble forvirret og ikke ville bruke papiret.

Skrevet

Det fikk ikke jeg beskjed når mine ble kastrerte, la de gå på do i kassen, er sikkert kjempe stressende for dem å leite etter en plass å gå på do.

Skrevet

I verste fall risikerer du at kattene blir vant med å gå do andre steder fordi kassa etter deres mening har blitt ubrukelig.

Skrevet

Jøss, det var et merkelig råd. Jeg har hatt katter nesten hele livet og selvsagt kastrert alle og har aldri fått råd om avispapir i kattedoen. Tror mine hadde blitt grådig fornærmet om jeg byttet ut EverClean med Aftenposten. :fnise: 

Jeg har også fått råd om å holde dem inne første tiden og passe på at de ikke vasker seg manisk og at det ikke blir betent. Hunnkattene har pleid å få på body etter kastreringen. 

Skrevet

Det var et annerledes råd enn det jeg fikk..... Holde ham inne og holde et øye med sår og sting i noen dager var rådet. 

Det fungerte veldig fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...