Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man skjære vekk en føflekk selv? Jeg har en som dessverre er ganske stor, og som fastlegen ikke vil fjerne og dermed må en kirurg gjøre det, men det kommer til å ta flere år før jeg får time der, så dermed vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har lyst til å bade om sommeren og gå i kjole. Hva er ev. konsekvenser om man prøver å skjære den bort selv? 

Anonymkode: 72bdc...ab7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

IKKE skjær føflekken selv. Du kan få stygge arr. :) 

Gå med plaster, om du virkelig hater den. :) Skyld på et sår. 

Anonymkode: a2a0a...6b9

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

IKKE skjær føflekken selv. Du kan få stygge arr. :) 

Gå med plaster, om du virkelig hater den. :) Skyld på et sår. 

Anonymkode: a2a0a...6b9

hehe, et plaster dekker den ikke. 

Jeg bryr meg ikke om arr, jeg vil bare ikke ha den stygge føflekken der. 

Skrevet

Ikke skjær selv!  Bestill time på Volvat. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Brob skrev:

Ikke skjær selv!  Bestill time på Volvat. 

Finnes ikke her. Har uansett ikke råd til det. 

Skrevet

Ikke skjer selv. Har vært å tatt vekk flere selv. Den ene var ganske stor og den gikk veldig dypt så bedøvelsen virket ikke. Det var ikke behagelig:sjokk: De har også sendt dem jeg har fjernet til sjekk om det kunne være noe galt med dem for å være på den sikre siden. Så hvis din er stor kan den gå ganske dypt viktig å få med alt og det må helt sikkert sys noen sting.

Gå å få det gjort enten privat eller sjekk om det er kortere ventetid på noen andre sykehus.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, _LanciA_ skrev:

Ikke skjer selv. Har vært å tatt vekk flere selv. Den ene var ganske stor og den gikk veldig dypt så bedøvelsen virket ikke. Det var ikke behagelig:sjokk: De har også sendt dem jeg har fjernet til sjekk om det kunne være noe galt med dem for å være på den sikre siden. Så hvis din er stor kan den gå ganske dypt viktig å få med alt og det må helt sikkert sys noen sting.

Gå å få det gjort enten privat eller sjekk om det er kortere ventetid på noen andre sykehus.

Det er ingen som har kortere ventetid. Ikke her i området i alle fall. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... 

Skrevet

Gjør det privat det er ikke så forferdelig dyrt, hvis du synes det er så ille. Tror det er fra 800 og oppover. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, _LanciA_ skrev:

Gjør det privat det er ikke så forferdelig dyrt, hvis du synes det er så ille. Tror det er fra 800 og oppover. 

Det er dyrt når man har minimalt med penger, og det ikke er en vanlig, liten føflekk man skal fjerne. 

Skrevet

Da må du nok bare vente, blir jo uansett en egenandel på offentlig også.

Hvis den er så stor så burde du ihverfall ikke prøve å skjære den vekk selv. Det blir det iaf et stygt arr av og da må du vel også sy såret selv.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, _LanciA_ skrev:

Da må du nok bare vente, blir jo uansett en egenandel på offentlig også.

Hvis den er så stor så burde du ihverfall ikke prøve å skjære den vekk selv. Det blir det iaf et stygt arr av og da må du vel også sy såret selv.

Jeg vet det. Er ikke dum, men er jo en betydelig forskjell i pris da. 

Hadde ikke sydd selv, men heller dratt på legevakta elns. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan man skjære vekk en føflekk selv? Jeg har en som dessverre er ganske stor, og som fastlegen ikke vil fjerne og dermed må en kirurg gjøre det, men det kommer til å ta flere år før jeg får time der, så dermed vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har lyst til å bade om sommeren og gå i kjole. Hva er ev. konsekvenser om man prøver å skjære den bort selv? 

Tar det flere år å få time?

Har fastlegen sendt henvisning til hudlege?

Anonymkode: e084d...dc2

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alvorlige infeksjoner, blødninger, smerter, stygge arr

Tenkte du på å skjære uten bedøvelse?

Har du tidligere operert deg selv eller andre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som har kortere ventetid. Ikke her i området i alle fall. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... 

Det er fritt sykehusvalg, og du kan velge det med kortest ventetid om du vil :)

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar det flere år å få time?

Har fastlegen sendt henvisning til hudlege?

Har vært hos hudlege, men henvisningen til kirurg tar nok flere år ja, da det allerede har gått et år, også kom henvisningen i retur fordi den private klinikken hudlegen hadde henvist til hadde sagt opp avtalen med det offentlige. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fritt sykehusvalg, og du kan velge det med kortest ventetid om du vil :)

Da må man jo betale en viss andel i reise da. Jeg har ikke råd til fly og sånn. Ikke har jeg tid til det heller, fordi jeg har mer enn nok fravær fra skolen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...