Gå til innhold

1 av 3 i Oslo har innvandrerbakgrunn

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ganske drøyt.

Anonymkode: 6e6e7...720

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Blir lei meg :( og det har skjedd på skremmende kort tid. 

Anonymkode: 79088...d47

• Liker 13
Skrevet

Fantastisk, men vi burde ta inn flere koreanere, de er dritfine.

• Liker 2
Skrevet

Svært bekymringsfullt. Men vi vet at store deler av Oslo er ghettoisert, så 33% høres riktig ut.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Oslo minner mer og mer på Göteborg, man føler til tider at man er i MENA-land.

Jeg bor i Kristiansand og her er det blitt så mørkt at det er utrivelig, jeg trives ikke lengre her. Stirrende menn...grøss.

Anonymkode: 870d0...f49

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Teller jeg som en av dem om min mor er utenlandsk men ble født i Norge noen år etter besteforeldrene mine kom hit eller hva?

Anonymkode: 8bd8e...bed

AnonymBruker
Skrevet

Kan nesten påstå at hver tiende tråd jeg ser på KG for tiden, handler om innvandring.

Anonymkode: 16112...7a2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Teller jeg som en av dem om min mor er utenlandsk men ble født i Norge noen år etter besteforeldrene mine kom hit eller hva?

Anonymkode: 8bd8e...bed

Nei. Du regnes som etnisk nordmann. Akkurat som barn av henteekteskap fra Pakistan. Mannen kommer rett fra bygda i Pakistan mens kona er født i Norge av pakistanske foreldre = de får etnisk norske barn.

Anonymkode: d77b9...4ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Blant personer under 30 år er tallet mye høyere enn 33%. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan nesten påstå at hver tiende tråd jeg ser på KG for tiden, handler om innvandring.

Ja, det handler om hvilken framtid vi skal få-og det er viktig. Kan opplyse deg om at dette ikke er interessant kun i Norge, det går varmt i hele Vesten.

Men kjære vene, det går fint an å lukke øynene for virkeligheten, de gjør det glatt i Sverige.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det handler om hvilken framtid vi skal få-og det er viktig. Kan opplyse deg om at dette ikke er interessant kun i Norge, det går varmt i hele Vesten.

Men kjære vene, det går fint an å lukke øynene for virkeligheten, de gjør det glatt i Sverige.

Du tolket meg nok feil. Er såklart oppgitt over situasjonen selv. Lurer på hvordan fremtiden ser ut? Vi kan ikke redde alle i verden... Men det er visst mange som tror det ;) På tide med strengere politikk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du tolket meg nok feil. Er såklart oppgitt over situasjonen selv. Lurer på hvordan fremtiden ser ut? Vi kan ikke redde alle i verden... Men det er visst mange som tror det ;) På tide med strengere politikk.

Beklager :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager :klemmer:

Haha, ingenting å beklage seg for!:ler: :klemmer:

• Liker 1
Gjest Cartman
Skrevet

FRP står relativt svakt i Oslo, så dette får oslofolket ta på egen regning. Synes mer synd på de mindre bygdene, som blir tvunget til å huse "syrere".

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ferskte tall viser at 16,7% av Norges befolkning har innvandrerbakgrunn. Her er også norskfødte inkludert. I Oslo er tallet hele 33%. Hva synes dere om dette? Personlig blir jeg litt betenkt.

http://www.nettavisen.no/nyheter/700000-innvandrere-i-norge/3423199148.html

Anonymkode: cfce8...ce3

Ved årsskiftet var det nesten 700.000 innvandrere og 150.000 norskfødte med innvandrerforeldre registrert bosatt i Norge. Det tilsvarer 16,3 prosent av befolkningen. I Oslo er andelen 33 prosent. Av de 850.000 har 380.000 personer bakgrunn fra Asia og Afrika, mens 373.000 er fra EU- og EØS-området og andre vestlige land. Asylsøkere uten oppholdstillatelse i Norge er ikke regnet med i disse tallene. 

Norskfødte med innvandrerforeldre utgjorde med sine 149.700 personer nær 3 prosent av Norges befolkning. I denne gruppen er det fortsatt flest med foreldre fra Pakistan, i alt 16.500. Norskfødte barn av innvandrere fra Somalia utgjorde den nest største gruppen med 11.800 personer. Blant disse er nesten halvparten i førskolealder, og hele ni av ti er under 16 år.

Halvparten og vel så det har bakgrunn fra Vesten, så jeg ser ingen grunn til å være bekymret.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bruke all den energien dere bruker på å sutre og klage, på å prøve å finne løsninger på hvordan man kan integrere dem bedre i stedet? 

Anonymkode: c2e14...163

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Du regnes som etnisk nordmann. Akkurat som barn av henteekteskap fra Pakistan. Mannen kommer rett fra bygda i Pakistan mens kona er født i Norge av pakistanske foreldre = de får etnisk norske barn.

De blir da ikke etnisk norske av å bli født i Norge. De får norsk statsborgerskap, ja, men ikke norsk etnisitet.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bruke all den energien dere bruker på å sutre og klage, på å prøve å finne løsninger på hvordan man kan integrere dem bedre i stedet? 

Anonymkode: c2e14...163

Det er ikke det de vil - de vil ha de folka ut. 

Anonymkode: 194d9...fc7

• Liker 3
Skrevet

Når derre sier at man må integrere dem bedre, hva spesifikt ønsker du eller derre å gjøre? Norske skattebetalere har betalt nok syns jeg, at våre nye landsmenn ikke tolererer norsk kultur eller leve måte er absolutt på dem.  

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...