Gå til innhold

Heltre benkeplate


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Kristone

Hei

Er det noen som har erfaring med heltre benkeplate på kjøkkenet? Er litt i tvil om jeg tør velge en slik benkeplate. Tenker på riper, flekker etter vann osv.

Mvh Kristone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på treslaget.

Jeg har hatt Ikeas bøkeplate og var veldig fornøyd. Oljet den ca. en gang i året, og da holdt den seg pen.

Nå har jeg furu fra Norema, den skal byttes så snart jeg får råd. Absolutt ALT synes på den, syltetøyflekker lager misfarging, setter man en hermetikkboks der noen timer, er det en ring i platen...

Søsteren min har kirsebær. Den var flott da den var ny, men har tapt seg fort, og har ikke vært verd pengene synes hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt bøkeplate fra IKEA vi også, og var veldig fornøyd med den.

Men slike ringer fra hermetikkbokser og annet stål kommer nok uavhengig av tretype. Det er nemlig oljen i benkeplaten som reagerer med stålet og lager slike merker.

Nå har vi heltre eikeplate, og er veldig fornøyd med den. Synes den er fantastisk fin, men den var kjempedyr. Vi har kun hatt den i et halvt år, men foreøpig har den ihvertfall holdt seg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt plate i bøk tidligere, og den holdt seg rimelig bra de første årene. Ble litt stygg rundt vasken etter vannsøl, som ikke er til å unngå.

Skal bygge hus snart, og har derfor vært innom endel kjøkkenleverandører. De sier de har mange tilbakemeldinger om at heltreplatene ikke er så pene etter noen år.

Vil heller ha laminat nå, jeg. De holder seg, og krever ikke vedlikehold.

Og er i mange kjempefine varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...