Sandie Skrevet 6. mars 2016 #21 Skrevet 6. mars 2016 Veldig trist å høre TS.Sender deg en klem jeg også 1
EvaLena Skrevet 6. mars 2016 #22 Skrevet 6. mars 2016 Den 5.3.2016 at 8.50, AnonymBruker skrev: I sorg pga en katt? Høres litt vel dramatisk ut, da. Tristhet og savn, ja, men direkte sorg? Ellers synes jeg også at det virker underlig at katten skal ha druknet. Katter er vanligvis redd for vann, så da må noen ha holdt den under til den døde, i så fall. Noe jeg anser som lite trolig. Katten har nok heller blitt påkjørt, og deretter dumpet i vannet. Anonymkode: 20c8e...fac Fy faen, du er vel det mest kyniske mennesket jeg har vært borti. Man kan faktisk sørge skikkelig over å ha mistet ett dyr man var glad i, det vet jeg alt om. 4
EvaLena Skrevet 6. mars 2016 #23 Skrevet 6. mars 2016 Jeg føler virkelig med deg i sorgen. Har mistet dyr selv og vet hvor vondt det er. Jeg bor også i nærheten av ett vann og her er det en del katter. Til dags dato har jeg ennå ikke hørt om at noen dyr er funnet død i det vannet, heldigvis. Jeg tror nok heller at katten din kanskje bare skulle drikke litt vann, sklir og faller uti. Eller at hun kanskje fikk ett illebefinnende. Du får trøste deg med at den ikke lider nå iallefall og hvis den døde av drukning så gikk det veldig fort. 1
Berit Skrevet 6. mars 2016 Forfatter #24 Skrevet 6. mars 2016 Tusen takk alle for medfølelse. Rørende
Perelandra Skrevet 6. mars 2016 #25 Skrevet 6. mars 2016 Leit å lese om katten din Berit! Visst kan man sørge over et dyr! Følelsen er kanskje annerledes enn om man mister et menneske, men det er like fullt en sorg. Ønsker deg alt godt videre 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #26 Skrevet 6. mars 2016 Katter har jo vanligvis ekstremt god balanse og et enda bedre overlevelsesinstinkt, så her har nok katten din vært veldig uheldig. Vi får bare håpe at det gikk raskt, så hun ikke led unødvendig. Kondolerer så mye. Det er utrolig trist å miste et dyr, spesielt når det er du selv som har hele ansvaret for det. Du har ikke gjort noe galt, og det høres ut som at dere bor på et flott område for en katt. Dette var bare en veldig uheldig tragedie. 🌹 Anonymkode: e65c7...13c 1
LeilaS Skrevet 8. mars 2016 #27 Skrevet 8. mars 2016 Den Saturday, March 05, 2016 at 8.50, AnonymBruker skrev: I sorg pga en katt? Høres litt vel dramatisk ut, da. Tristhet og savn, ja, men direkte sorg? Ellers synes jeg også at det virker underlig at katten skal ha druknet. Katter er vanligvis redd for vann, så da må noen ha holdt den under til den døde, i så fall. Noe jeg anser som lite trolig. Katten har nok heller blitt påkjørt, og deretter dumpet i vannet. Anonymkode: 20c8e...fac Du er en jævla idiot! 'Synes du det er gøy å være stygg og provosere andre? Feigt du må gjemme deg bak ab knappen. Virkelig lavmål det du driver med! Føler med deg TS. Katten min ble påkjørt i fjor sommer og det var utrolig tungt. Kondolerer. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #28 Skrevet 9. mars 2016 8 timer siden, LeilaS skrev: Du er en jævla idiot! 'Synes du det er gøy å være stygg og provosere andre? Feigt du må gjemme deg bak ab knappen. Virkelig lavmål det du driver med! Føler med deg TS. Katten min ble påkjørt i fjor sommer og det var utrolig tungt. Kondolerer. Jævla idiot? Det var da voldsomt. Ja, jeg regnet med at jeg ville få pepper for den kommentaren min. Det var ventet. Og igjen fikk jeg bekreftet hvor krakilske og overdramatiske dere på kjæledyrforumet er. Når man begynner å kondolere osv. pga et dyr, da synes jeg faktisk folk legger for mye i dødsfallet. Kondolere gjør man når mennesker dør, ikke når dyr dør. Men snart begynner vel folk med ett minutts stillhet og dødsannonser også... Poenget er at mange mennesker i dag har blitt altfor hårsåre og virkelighetsfjerne i forhold til dyra. Man legger for mye i det, og glemmer å ha et naturlig forhold til dyreriket. Se bare hvor brutalt livet i naturen er. Dyr dreper og spiser hverandre på de mest pinefulle måter, og de kjemper en hard kamp for å sikre sin posisjon på rangstigen, mens vi mennesker diller og duller og menneskeliggjør dem etter alle kunstens regler. Jeg er glad i dyr og er snill med dem, men jeg gir dem ikke menneskelig posisjon i min hverdag. Jeg synes begrepet sorg blir misbrukt i forbindelse med dyredødsfall. Reell og tung sorg finnes bare når det er snakk om mennesker som står en nær dør. Argumentet ditt mot AB funksjonen såpass oppbrukt nå, at det bare blir for dumt. Mer er det ikke å si om det. Anonymkode: 20c8e...fac
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #30 Skrevet 9. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jævla idiot? Det var da voldsomt. Ja, jeg regnet med at jeg ville få pepper for den kommentaren min. Det var ventet. Og igjen fikk jeg bekreftet hvor krakilske og overdramatiske dere på kjæledyrforumet er. Når man begynner å kondolere osv. pga et dyr, da synes jeg faktisk folk legger for mye i dødsfallet. Kondolere gjør man når mennesker dør, ikke når dyr dør. Men snart begynner vel folk med ett minutts stillhet og dødsannonser også... Poenget er at mange mennesker i dag har blitt altfor hårsåre og virkelighetsfjerne i forhold til dyra. Man legger for mye i det, og glemmer å ha et naturlig forhold til dyreriket. Se bare hvor brutalt livet i naturen er. Dyr dreper og spiser hverandre på de mest pinefulle måter, og de kjemper en hard kamp for å sikre sin posisjon på rangstigen, mens vi mennesker diller og duller og menneskeliggjør dem etter alle kunstens regler. Jeg er glad i dyr og er snill med dem, men jeg gir dem ikke menneskelig posisjon i min hverdag. Jeg synes begrepet sorg blir misbrukt i forbindelse med dyredødsfall. Reell og tung sorg finnes bare når det er snakk om mennesker som står en nær dør. Argumentet ditt mot AB funksjonen såpass oppbrukt nå, at det bare blir for dumt. Mer er det ikke å si om det. Anonymkode: 20c8e...fac Takk for innblikket I et forstyrret sosiopatisk sinn -:). Anonymkode: 95b5f...ffa
Gjest Raindrops Skrevet 9. mars 2016 #31 Skrevet 9. mars 2016 (endret) Selvfølgelig kan man være i sorg over å miste et dyr. Å ikke innse at folk kan føle og tenke annerledes enn man gjør selv, og heller blindt fortsette med sin egen agenda i en tråd som dette er fantastisk ureflektert. Ta et par steg tilbake og prøv å tenk. Klem til deg Berit, jeg tror og håper det gikk fort <3 Endret 9. mars 2016 av Raindrops
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #32 Skrevet 9. mars 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for innblikket I et forstyrret sosiopatisk sinn -:). Anonymkode: 95b5f...ffa Ikke overrasket over svaret. Vel, jeg skjønner jo at det er bortkastet tid å prøve å få noen her inne til å forstå hva jeg prøver å formidle. Det kommer bare stupide og usaklige tilbakemeldinger og karakteristikker så fort noen har betraktninger og meninger som ikke er helt på linje med den rosa eventyrverdenen dere lever i. Men det gjør meg jo bare enda mer sikker i min sak. Anonymkode: 20c8e...fac
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #33 Skrevet 9. mars 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke overrasket over svaret. Vel, jeg skjønner jo at det er bortkastet tid å prøve å få noen her inne til å forstå hva jeg prøver å formidle. Det kommer bare stupide og usaklige tilbakemeldinger og karakteristikker så fort noen har betraktninger og meninger som ikke er helt på linje med den rosa eventyrverdenen dere lever i. Men det gjør meg jo bare enda mer sikker i min sak. Anonymkode: 20c8e...fac Du virker helt ute av stand til å ta innover deg at ikke alle tenker og føler som deg, og jeg tror jeg snakker for alle i tråden når jeg sier at hvis du synes dette er bortkastet tid, så er du velkommen til å bruke tiden på noe annet. Anonymkode: ed7c0...a7d 3
Aurora M. Skrevet 10. mars 2016 #34 Skrevet 10. mars 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke overrasket over svaret. Vel, jeg skjønner jo at det er bortkastet tid å prøve å få noen her inne til å forstå hva jeg prøver å formidle. Det kommer bare stupide og usaklige tilbakemeldinger og karakteristikker så fort noen har betraktninger og meninger som ikke er helt på linje med den rosa eventyrverdenen dere lever i. Men det gjør meg jo bare enda mer sikker i min sak. Anonymkode: 20c8e...fac Jeg skal love deg at jeg ikke kommer fra noen "rosa eventyrverden". Jeg er oppvokst på gård hvor vi i motsetning til det som er prosedyren i dag slaktet dyrene hjemme på gården og parterte de, og vi ungene var ikke skjermet for noe av det (men heller ikke tvunget til å se på selvsagt). Det var en helt naturlig del av min oppvekst på samme måte som jakt og fiske også var det. Mine foreldre viste stor respekt for alle dyr, for alt fra kua i fjøset til katten i huset. Det var også akseptert å ha sorg når gamle Trofast døde. Her er litt om kjæledyr og sorg: http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/ingen-skam-aa-soerge-over-kjaeledeggen/a/540037/
Gjest Badebuksa Skrevet 10. mars 2016 #35 Skrevet 10. mars 2016 Kondolerer, så trist! Dessverre er det ganske vanlig at katter drukner... En jeg kjente opplevde at katten gikk gjennom isen og druknet. Grusomt. Jeg har selv mistet katter og jeg trodde også at jeg bodde "et trygt sted", men det er bare sånn det er, utekatter skader seg og dør. Nabokatta ble gammal, mens mine to katter døde i ulykker begge to. Vi bor 100m unna hverandre. Uflaks? Uvørenhet? Nysgjerrighet? Mulig, det... Noen katter egner seg ikke som utekatter, de er uforsiktige og ikke flinke. Dessverre er det vanskelig for oss mennesker å vite akkurat hvordan katten klarer seg ute. Min siste katt var en skikkelig flink utekatt, klatret opp og ned i trær, hadde overlevd kattepest, en skikkelig tøffing. Men ble "tatt av reven", som vi sier. Drept av rovdyr, det var nysgjerrigheten og naiviteten som gjorde det antar jeg... verdens snilleste katt, helt seriøst! Huff... Det er en av grunnene til at jeg aldri tør å ha utekatt mer. Biler og vann kan man unngå, men ikke rovdyr.
Kontormus Skrevet 10. mars 2016 #36 Skrevet 10. mars 2016 Den 9.3.2016 at 9.10, AnonymBruker skrev: Ikke overrasket over svaret. Vel, jeg skjønner jo at det er bortkastet tid å prøve å få noen her inne til å forstå hva jeg prøver å formidle. Det kommer bare stupide og usaklige tilbakemeldinger og karakteristikker så fort noen har betraktninger og meninger som ikke er helt på linje med den rosa eventyrverdenen dere lever i. Men det gjør meg jo bare enda mer sikker i min sak. Anonymkode: 20c8e...fac Slutt nå! Du sitter ikke på fasiten for hvordan andre skal reagere når de mister kjæledyret sitt. Det er ikke relevant hvordan DU ser det, og dette er ikke en tråd for debatt om hvor stor verdi dyr har i forhold til mennesker.
Gjest HappyWaffle Skrevet 10. mars 2016 #37 Skrevet 10. mars 2016 Den 9.3.2016 at 9.10, AnonymBruker skrev: Ikke overrasket over svaret. Vel, jeg skjønner jo at det er bortkastet tid å prøve å få noen her inne til å forstå hva jeg prøver å formidle. Det kommer bare stupide og usaklige tilbakemeldinger og karakteristikker så fort noen har betraktninger og meninger som ikke er helt på linje med den rosa eventyrverdenen dere lever i. Men det gjør meg jo bare enda mer sikker i min sak. Anonymkode: 20c8e...fac hvorfor mener du at DU sitter på fasiten for hva som er greit ang følelser ovenfor et dyr? hvis det irriterer deg så jævlig så kan du jo bare finne et annet tema å lese om! jeg har vokst opp med dyr på alle kanter, hunder, katter, ku, hest, sau osv. å jeg griner ikke av at sauen blir sent til slakt, men når et husdyr som man tross alt bor med dør så er det fullstendig lov til å bli trist. må være trist å være så følelsesløs ovenfor dyr?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå