Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor langs en elv i en skog. Det går en smal vei forbi hvor det kun kjører få biler og noen traktorer.

Min ene katt kom ikke hjem etter at hun gikk ut på mandag. I dag fant jeg henne druknet i elven litt lenger ovenfor der vi bor. Så forferdelig grusomt, men likevel godt å ha funnet henne og fått vite hva som hadde skjedd. Det er glatte stener og ganske bratt der hun var. Det er litt is på stenene, men elven er åpen med litt strømvirvler.

Jeg er forferdelig lei meg for å ha mistet henne som jeg var så utrolig glad i, og får så vondt over å tenke på hvor grusomt det må ha vært for henne. Jeg som trodde at vi hadde et fantastisk fint sted for å ha katt. Katten vår var så lykkelig og det var så godt å se henne kose seg i skog og mark og den fine naturen som er her. 

Vi har en katt til. Nå kommer jeg til å være så redd. 

Har jeg vært veldg uheldig, eller er det noe som ofte skjer når man bor ved en elv eller langs et vann? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkar pusen! Så fælt. Men jeg tror likevel at pusen din var veldig uheldig og at omgivelsene er veldig fine for et rikt katteliv.

• Liker 6
Skrevet

Så ufattelig trist :( Sender en god klem til deg.

Jeg har hatt katter langs elver før og det har aldri skjedd meg. Noen ganger har man dessverre bare maks uflaks. Uhell kan skje i nærheten av vann, både for mennesker og dyr.

• Liker 1
Skrevet

Stor klem til deg <3

• Liker 1
Skrevet

Off, det stikker i hjertet mitt å høre historien din! 😥 så grusomt!! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:dagens-rose:Tenker på deg. Vet hvor vondt det er å miste et kjæledyr. :hjerte:

Anonymkode: 6c76d...074

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for omtanke.  Det varmer. 

Skrevet

kondolerer.:-(

jeg trodde katter kunne svømme,

Skrevet

Å nei, så trist! :icon_frown: Kondolerer :klem:

Skrevet

Sikker på at ingen har druknet den eller kastet den uti?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Var det jeg også tenkte. For en grufull død.  Kunne aldri in a million years som man sier,  setter nye katten ut  etter noe slikt!.

Anonymkode: 95b5f...ffa

Skrevet
1 time siden, ambivalentReaction skrev:

Veldig unødvendig... TS er i sorg. Katter kan skli og falle som alle andre vesener! Kondolerer TS. :klem:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Aurora M. skrev:

Veldig unødvendig... TS er i sorg. Katter kan skli og falle som alle andre vesener! Kondolerer TS. :klem:

I sorg pga en katt? Høres litt vel dramatisk ut, da. Tristhet og savn, ja, men direkte sorg? :klo:

Ellers synes jeg også at det virker underlig at katten skal ha druknet. Katter er vanligvis redd for vann, så da må noen ha holdt den under til den døde, i så fall. Noe jeg anser som lite trolig. Katten har nok heller blitt påkjørt, og deretter dumpet i vannet.

Anonymkode: 20c8e...fac

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, oh bogger skrev:

kondolerer.:-(

jeg trodde katter kunne svømme,

Takk

Ja, de kan svømme. Det kan tenkes den har kjempet mot strømmen og ikke kommet seg opp. Druknet hurtig da den har fått vann i lungene, og vannet var iskaldt.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I sorg pga en katt? Høres litt vel dramatisk ut, da. Tristhet og savn, ja, men direkte sorg? :klo:

Ellers synes jeg også at det virker underlig at katten skal ha druknet. Katter er vanligvis redd for vann, så da må noen ha holdt den under til den døde, i så fall. Noe jeg anser som lite trolig. Katten har nok heller blitt påkjørt, og deretter dumpet i vannet.

Dette var et litt desperat forsøk på å provosere.

La oss se, ting som folk blir sure av:

Folk som sier man ikke kan sørge over kjæledyrtap- Check

Mase om at katten må ha blitt mishandlet eller drept- Check

Fortsette å mase om at det har skjedd stygge ting med katten i en tråd der en person er lei seg- Check

Anonymkode: c6e44...1ff

• Liker 9
Skrevet (endret)
8 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Ikke sikker, men det er veldig usannsynlig. Kan aldri tro det.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tristhet og savn er sorg. For meg betydde hun all verdens. Livet blir totalt forandret da jeg nå har mistet en som brakte så mye glede, trøst, selskap, og ja; lykke.

Men uansett katt, menneske, annet dyr man er glad i, så går livet videre. Sorgen kan oppleves veldig stor ved å miste en katt, men sorgen går fortere over, tror jeg, i forhold til et menneske som har stått veldig nærmt. Men jeg føler mer sorg over en katt enn et perifèr familiemedlem, stort sett. Men da har man gjerne også sympati og følelser for menneskene og familebåndene rundt som også kan være vondt. Det er i hvert fall veldig sårt å miste noen som har vært så nære, har hatt så mange gode minner med.

Katten gikk mange ganger over elven. Noen ganger var det umulig for den å komme over noen steder hvor det var mye vann. Enkelte steder er det mye strøm i elven. 

Jeg vet ikke egentlig hva som er skjedd. Håper bare på at hun slapp å lide lenge, at det gikk fort.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det jeg også tenkte. For en grufull død.  Kunne aldri in a million years som man sier,  setter nye katten ut  etter noe slikt!.

Anonymkode: 95b5f...ffa

Jeg har hørt at drukning ikke er den verste døden. At man svelger vann og at det går hurtig. Det eneste er om hun har kjempet, men tror ikke hun kan ha kjempet lenge, for vannet var iskaldt og det har nok vært strøm.

Vet ikke om jeg forstod det siste? Ville du ikke at den andre katten min skulle få gå ut mer? Synes du jeg bør holde inne den andre katten min, han som er vant med å gå ute i den flotte naturen som er her? Han som elsker å være ute. Skulle jeg holdt ham innestengt mot hans vilje?

Endret av Berit
  • Liker 4
Skrevet

Huff, stakkars kattepusen:icon_frown: Den har nok bare vært uheldig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer :/ <3

Anonymkode: 64266...c25

• Liker 1
Skrevet

Så forferdelig trist. Føler virkelig med deg!

Tror katten har vært max uheldig, for det er jo svært skjeldent katter( eller andre dyr) mister livet på denne måten. Skjønner at du er urolig, men tror ikke faren er stor for at dette skal skje den andre.

Sender varme tanker til deg og pusen som er igjen:dagens-rose:

• Liker 1
Gjest -Tricia-
Skrevet

Så trist ;-( Forstår sorgen din🌹 Man blir uendelig glad i dyrene sine og det skjærer dypt i hjertet å miste de. Sender deg en god klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...