Gå til innhold

Flytte til oslo?skal, skal ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er lettere å få seg jobb som helsefagarbeider i oslo? jeg bor i en liten by i sør trøndelag og det ser ut til at det er veldig vanskelig å få seg fast jobb her, fast altså. i tillegg bebynner jeg å bli ganske lei denne byen jeg bor i har møtt mye motgang i d siste.  samlivssbrudd, mista venner og slikt pga de har flytta til andre byer. Har veldig lite familie her ijeg bor også da. Så føler jeg egentlig ike har noe å tape ved å flytte til en storby. Men samtidig er jeg nå helt alene og vet ikke om jeg tør? noen som har erfaringer med dette fra før? jeg kjenner et par stykker som bor i oslo også da. men det er et vanskelig valg. Hva ville du ha gjort? er det støre sjangse å få jobb i oslo?

Anonymkode: ae466...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville heller funnet meg en annen by enn Oslo. Sjekk på finn hvor det er ledige stillinger. Grunnen: boutgiftene er større i Oslo, økonomier er trangere (kan det i alle fall virke som) på f.eks sykehjem, det er veldig mange ufaglærte som jobber der og de har lite tid til pasientene. I min tid som ufaglært assistent var jeg skamfull over hvor lite vi rakk hos hver enkelt pasient. Det var sårt å se og vond jobb å ha. 

Anonymkode: 533ec...272

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i helsesektoren i en del år og har sett mye rart ja. .

Endret av kriztine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det en by jeg vil flytte til så er det oslo. jeg kjenner ingen andre i de andre byene.

Anonymkode: ae466...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er det en by jeg vil flytte til så er det oslo. jeg kjenner ingen andre i de andre byene.

Anonymkode: ae466...fae

 

Da er det jo bare å sjekke finn.no etter jobber...? 

Anonymkode: 533ec...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få jobb på plass først, og husk at bolig i Oslo er DYRT! Så med mindre du syns det er greit å bo i rølpete kollektiv, må du regne med at du i tillegg til å jobbe full stilling som helsefagarbeider (noe som vil si at du vil jobbe mye tilkallingsvakter, for det er mye svært små stillinger) må skaffe deg en ekstrajobb for å få økonomien til å gå opp.

Anonymkode: 44027...77f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok,takk for svar.  ønsker flere tilbakemeldinger.

Anonymkode: ae466...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til Oslo. Det er mange ufaglærte, men de har plass til faglærte og. Boutgiftene er høye, men det er fremdeles billig enkelte fine steder. Rødtvet og videre østover er rolig og billig. Om du belager deg på å leie så kan du finne noe lite og rimelig.

Anonymkode: 57753...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nå når du er alene du kan flytte akkurat som du selv.

Godt tips å sjekke finn.no for faste stillinger. Sjekk dette opp mot boligmulighetene, eie/eie, prisnivå.

Dersom du har bil og ikke avhengig av det kollektive så står du jo temmelig fritt!

 

For en fantastisk muighet du har nå! :D

 

Anonymkode: cc4f0...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk Oslo kommune sin egen nettside og nav.no for jobb. Du klarer deg fint i Oslo og det finnes fortsatt rimeligere steder du kan bo i og utenfor byen. 

Anonymkode: e2e22...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å få jobb før du flytter. Ellers kan jeg anbefale Oslo og du klarer fint en husleie med full jobb. Oslo har mye å by på og stort mangfold av mennesker å bli kjent med. Jeg trives med byliv og kunne ikke tenkt meg å bo noe annet sted.

Anonymkode: e4796...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer i Oslo, og det er jo veldig subjektivt da men jeg trives ikke her... Så kommer til å få fingeren ut og flytte med en gang bacheloren er i boks :fnise: hva med ålesund eller trondheim? :) da er du jo ikke så langt unna familien heller? :)

Anonymkode: 08b86...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...