Gå til innhold

Tips/anbefaling/har du smakt?

Fremhevede innlegg

Gjest Titti74
Skrevet

I en travel hverdag, hadde det vært okey og hatt noen 'ferdig-middager' liksom lagret i hjemmet, enten i skapet eller fryseren. Men endel sånne ferdig-greier, ser ikke så veldig gode ut.... :-?

Det jeg lurte på, er om du har smakt og kan anbefale noe som er godt spisende?? Feks boks-lapskaus, er det bra, frosen fiskegrateng, frosen pastamix osv. Er noen merker av slikt bedre enn andre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes lapskaus på boks, frossen diskegrateng, pytt i panne, fylt fisk, f.eks. rødspette osv er godt.

Skrevet

God gammeldags fiskegrateng er helt klart best. Fylt rødspette er også godt. Ellers så er jeg litt tilbakeholden til ferdig-retter. (Halvferdig derimot :-) )

Det er enkelt å lage disse..men vi spiser alltid poteter til, så man sparer ikke noe tid egentlig.

Skrevet

Syns liksom det ikke gjør noe å bruke en halvtime eller så på middagen, men det er liksom godt å slippe å tenke og planlegge så veldig hele tiden, derfor noe som man ikke trenger så mange forskjellige råvarer for å lage..... :-?

Skrevet

Hvis du har pølse i frysen, kan du varme pølseterninger i vann og blande ut posepotetmos rett i gryten. Det går fort.

Pytt i panne med speilegg er godt.

Det aller beste er jo om du en gang i mellom lager en enorm porsjon av et eller annet, og fryser det ned i passelige porsjoner. Da har du skikkelig mat, og ikke bare næringsløs hurtigmat.

Jeg pleier å gjøre det med slike ting som tar litt tid å lage, men som er veldig godt. På den måten kan du også få utnyttet sesongvarer når de er billige.

Gryteretter, kjøttsuppe, grønnsakssuppe, pastasaus, kjøttkaker i brun saus...Masse godt som er greit å ha på lur!

Ellers kan man jo alltids friske opp en kjedelig ferdigrett med en salat til, man har jo ofte litt grønnsaker liggende i kjøleskapet.

Skrevet

fylte fiskefileter er godt.

Pizza orginale er kjempe godt. Det spiser jeg av og til når jeg skal hygge meg alene hjemme.

Piglet

Skrevet
Jeg synes lapskaus på boks' date=' frossen diskegrateng, pytt i panne, fylt fisk, f.eks. rødspette osv er godt.[/quote']

må si meg enig her..joikakaker er også godt..

har ikke prøvd fjordland sine ferdige retter..er det noe godt?noen som har prøvd?

Skrevet

Tar en dag hvor jeg lager en kjempe porsjon av noe godt, deler opp i små porsjoner, og fryser ned. Sist lagde jeg en pasta blanding som er utrolig lett å bare slenge i panna hvis man er sulten og ikke gidder bruke tid på å lage noe.. Kokte pasta og gulerøtter, og blanda inn mais, paprika, erter, purreløk, og stekt kalkun bacon... Nam nam!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

har smakt noe fra fjordland...Biff stroganoff er helt grei, fløtepotetene også... men komlene var ikke så gode( men tilbehøret til komlen var veldig godt!!)...

Skrevet

De ferdige wokblandingene pleier å være gode. Synes spesielt den med couscous og den med lemon grass er gode, da behøver man ikke å tilsette kylling eller koke ris ved siden av. Kjøper dem på svinesund. vet ikke om de er i Norge også?

Skrevet
Jeg synes lapskaus på boks' date=' frossen diskegrateng, pytt i panne, fylt fisk, f.eks. rødspette osv er godt.[/quote']

*morsomme bilder i hodet*

Jeg liker godt fiskegrateng, rødspette, fiskepinner, fløtegratinerte poteter og wokblanding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...