AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #1 Skrevet 3. mars 2016 Vil KUN høre fra de med personlig erfaring med cirkadin/ melatonin til barn. Alt annet blir synsing. Så altså, hva er din erfaring? Fungerte det? Bivirkninger? Fordeler/ulemper? Anonymkode: a46f0...795
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #2 Skrevet 3. mars 2016 Hvilken aldersgruppe tenker du? Jeg har erfaring med circadin til en tenåring som slet med forsinket søvnfasesyndrom, og det fungerte veldig bra, uten bivirkninger. Anonymkode: 12977...6d8
Missy1 Skrevet 3. mars 2016 #3 Skrevet 3. mars 2016 Sønnen min får melatonin og har gått på det siden han var litt over 2år. Fungerer veldig fint, ingen bivirkninger. Han får veldig liten dose da. Begynte med 1mg og har bare justert opp dosen en gang - til 1,5mg. Legen mener vel at vi fint kan gi 3mg, men jeg ser ikke vitsen i å gi mer enn nødvendig han er 5,5år gammel nå
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #4 Skrevet 3. mars 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken aldersgruppe tenker du? Jeg har erfaring med circadin til en tenåring som slet med forsinket søvnfasesyndrom, og det fungerte veldig bra, uten bivirkninger. Anonymkode: 12977...6d8 Så bra det fungerte. Jeg tenker til en 2-åring. Går tenåringen på det fast? Åssen er det når man må ta pauser, kommer søvnproblemene tilbake da? Anonymkode: a46f0...795
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #5 Skrevet 3. mars 2016 5 minutter siden, Missy1 skrev: Sønnen min får melatonin og har gått på det siden han var litt over 2år. Fungerer veldig fint, ingen bivirkninger. Han får veldig liten dose da. Begynte med 1mg og har bare justert opp dosen en gang - til 1,5mg. Legen mener vel at vi fint kan gi 3mg, men jeg ser ikke vitsen i å gi mer enn nødvendig han er 5,5år gammel nå Er en 2-åring jeg også trenger det til. Hvor lenge får han det om gangen før dere tar pauser? Og hvordan sover han uten? Anonymkode: a46f0...795
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #6 Skrevet 3. mars 2016 Skal aldri tas mer enn seks uker i strekk. Anonymkode: eccca...ec6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #7 Skrevet 3. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra det fungerte. Jeg tenker til en 2-åring. Går tenåringen på det fast? Åssen er det når man må ta pauser, kommer søvnproblemene tilbake da? Anonymkode: a46f0...795 Tenåringen gikk fast på det i 3 år. Hun tok aldri pauser i løpet av de tre årene, men de gangene hun glemte å ta tablettene fikk hun problemer med innsovningen igjen. Anonymkode: 12977...6d8
Missy1 Skrevet 3. mars 2016 #8 Skrevet 3. mars 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er en 2-åring jeg også trenger det til. Hvor lenge får han det om gangen før dere tar pauser? Og hvordan sover han uten? Anonymkode: a46f0...795 Har aldri tatt pauser. Han får melatonin fordi han sliter veldig med innsovning, noe som fører til frustrasjon, som igjen fører til selvskading. han har barneautisme og mest sannsynlig en psykisk utviklingshemmming så problematikken kommer av dette.
Mamalama Skrevet 3. mars 2016 #9 Skrevet 3. mars 2016 Min tenåring slet voldsomt med søvn i ett år, sov fryktelig lite. Prøvde melatonin i 4 uker, og fikk endelig sove igjen og en grei døgnrytme. Var spent på hva som ville skje når hun sluttet etter de 4 ukene, men hun holdt den fine døgnrytmen og sov som normalt igjen. Dette er nå nesten fire år siden, og hun har ikke slitt med søvn siden.
pompdelux Skrevet 3. mars 2016 #10 Skrevet 3. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal aldri tas mer enn seks uker i strekk. Anonymkode: eccca...ec6 Jaha? Sønnen min har stått på melatonin i 4 år... prøver uten stadig vekk men han må ha 2 kapsler hver eneste kveld.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #11 Skrevet 3. mars 2016 Ingen personlige, dessverre, men alle skryter av dette såkalte "vidundermiddelet" på jobben min (innen helse). Både med pasienter og andres erfaringer på egne barn. Anonymkode: 5d708...8ca
Sulosi Skrevet 3. mars 2016 #12 Skrevet 3. mars 2016 Circadin virker hvis årsaken til søvnproblemene kommer av for lite av det naturlige søvn hormonet som kroppen skal produsere. Jeg har forsøkt dem og brukte dem 3 uker uten bedring og fikk da innsovningstabletter I stede for. Circadin er verdt å prøve ut, de inneholder et kunstig fremstillt søvn hormon (likt det kroppen skal produsere). Det er altså ikke i samme kategori som andre sovemedisiner som feks stilnoct .Å få ødelagt søvnen allerede som barn/tenåring kan gi problemer med søvn resten av livet. Legg gode vaner rundt leggetid sammen med circadin så kan barnet vokse opp med en normal søvn rytme og det er en god investering I livet videre.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #13 Skrevet 4. mars 2016 Bruker det en del på jobb, hovedsakelig hos tenåringer. Veldig god erfaring. Sjelden noen rapporterer bivirkninger. Veldig mange opplever god effekt. Anonymkode: edb94...041
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå