Gå til innhold

Mandariner julemat?

Skal mandariner bare spises til jul?  

1. 1. Skal mandariner bare spises til jul?

• Ja
      14
    • Nei
      16

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så i en annen tråd her at mange anså mandariner/klementiner for å være "julemat" i samme kategori som julemarsipan og pepperkaker..

Nå er jeg veeeldig anti-begynne-jula-for-tidlig, men jeg elsker mandariner og spesielt de sure som kommer i butikkene i oktober.. de mandarinene man får ved juletider er egentlig for søte for min smak.

Men føler nesten at jeg bryter "boikotten" littegrann dersom mandariner ER julemat og jeg alt har spist det..

SÅ; er mandariner julemat, eller hele-året-mat? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vipper litt, for synes også at klementinene er best nå. Etter jul er de jo bare ekle hvertfall. Hardt skall. Jeg prøver å vente så lenge som mulig med mandariner også, men pleier å ende opp med å kjøpe i november. Synes det er helt greit at klementinene er i butikken nå, for det er jo egentlig ikke julemat - jeg får bare så eldig julestemning av de.

Skrevet

Mandariner/klementiner hører jo julen til, men de kan da spises ellers også.

Skrevet
Mandariner/klementiner hører jo julen til' date=' men de kan da spises ellers også.[/quote']

Enig med deg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg driter i det, jeg bare spiser dem.

Skrevet

Jeg spiser mandariner så lenge jeg får tak i det, men jeg forbinder det nok en del med julen, skjønt ikke på samme nivå som pepperkaker og julemarsipan.

Gjest lilletroll
Skrevet

For meg er klementiner helt klart julemat. Men hvem som helst andre må jo gjerne spise det når som helt for meg.....

Skrevet

liten avsporing, er det mandariner eller klementiner vi har i Norge? Mener det bare er klementiner?

Skrevet
liten avsporing' date=' er det mandariner eller klementiner vi har i Norge? Mener det bare er klementiner?[/quote']

Det stemmer det. Det importeres ikke mandariner til Norge lenger, nordmenn foretrekker klementiner fordi de har langt færre steiner.

Skrevet

Julemat ja,...men jeg spiser de i oktober likevel jeg,..

Skrevet
Jeg driter i det, jeg bare spiser dem.

Me 2!!

Skrevet
Klementiner er julemat!

Enig!

Hvis noen finner på å spise klementiner ellers i året er det helt greit for meg, selvfølgelig. Men, hvis jeg kjenner lukta av nyskrellet klementin så lukter det jul...

Skrevet

Synes ikke mandariner er KUN til jul, men ingen jul uten ;)

Skrevet

Tilhører jula for meg, spiser mange av dem da, men som regel ikke ellers. Men liker man dem, så er det da bare å spise dem så lenge man får taki!

Gjest Maikana
Skrevet

Jeg spiser mandariner hele året jeg. Men det er klart det blir spist mye mer mandariner rundt juletider. Da kjøper vi de inn i kasser, og ikke bare plukker med seg et par i en pose.

Jeg elsker lukta av mandariner og synes det på lik linje med pinnekjøtt er "lukta av jul". :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...