Gå til innhold

Kan sjefen gi meg sparken?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk idag en lite trivelig telefon fra min sjef. Slik saken ligger an nå, er jeg i permisjon etter å ha blitt mamma i høst. Ikke rett på barnehageplass og informert sjef om dette tidlig i forløpet.

Sjefen nekter gå med på videre ulønnet permisjon selv om jeg vet jeg har rett på det og har vist til paragrafer og det hele.

jeg må enten komme på jobb etter endt barselpermisjon eller slutte

jeg vet jeg har loven på min side men kan han sparke meg slik uten videre? Såklart ikke mye lyst til å tilbake dit etter dette men vil heller ikke gi meg på dette.

skal ringe Arbeidstilsynet imorgen ASAP!

 

Anonymkode: 81ef3...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fox Mulder
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk idag en lite trivelig telefon fra min sjef. Slik saken ligger an nå, er jeg i permisjon etter å ha blitt mamma i høst. Ikke rett på barnehageplass og informert sjef om dette tidlig i forløpet.

Sjefen nekter gå med på videre ulønnet permisjon selv om jeg vet jeg har rett på det og har vist til paragrafer og det hele.

jeg må enten komme på jobb etter endt barselpermisjon eller slutte

jeg vet jeg har loven på min side men kan han sparke meg slik uten videre? Såklart ikke mye lyst til å tilbake dit etter dette men vil heller ikke gi meg på dette.

skal ringe Arbeidstilsynet imorgen ASAP!

 

Anonymkode: 81ef3...5d4

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med fagforeningen din hvis du har en. Eller verneombud/tillitsvalgt på arbeidsplassen din. Sjefen din kan ikke sparke deg, det er ulovlig. Det han kan gjøre er å omdisponere stillingen din og gi den et nytt navn slik så du i realiteten ikke har en stilling å gå tilbake til, men det er han tydeligvis for dum til å gjøre. Ta kampen! Dette kan han ikke gjøre mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må i minste fall kunne vise til en vesentlig ulempe for arbeidssted for å kunne nekte deg videre permisjon.

Hvor lang ulønnet permisjon ser du for deg? Frem til neste høst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...