Gå til innhold

aap og sykt barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sykemeldt for litt over ett år siden for har en kronisk sykdom som gjorde meg ute av stand til å jobbe. Sønnen vår som da var 1.5 var på den tiden ganske ny i barnehagen og mye syk og *poff* så hadde samboer brukt opp alle sine 10 dager med syktbarn. Jeg var sengeliggende og for dårlig til å ta meg av et sykt barn så når sønnen vår stadig ble syk (ofte feber, flere runder med omgangssyka og div barnesykdommer som den 4. og 5.) så måtte samboer rett og slett bruke feriedager fikk vi beskjed om. Nå har jeg gått over på aap og har begynt i arbeidsutprøving. Formen er altså bedre siden jeg ikke er lenket til sengen. Har jeg ennå 0 dager med sykt barn som jeg kan bruke? Syns det er veldig dumt om samboer har bare 10 dager og jeg ingen! Med tanke på at jeg nå kan klare å være hjemme med et sykt barn, det er min egen sønn som jeg kjenner godt. Hadde vært noe annet med et fremmed barn. Hva hvis samboer er borte i jobben? Skal jeg be min mor om å ta seg fri fra jobb for å passe sønnen min fordi jeg må på jobb og ikke får lov til å passe min syke sønn selv? Har møte med nav om 2 uker så kan spørre da men noen som vet? Men typisk at jeg glemmer å spørre. 

Anonymkode: 904ac...5d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke sykedager på AAP. Det har du når du er arbeidstager.

Anonymkode: 5b088...a39

AnonymBruker
Skrevet

Da syns jeg at samboer burde få mine 10 dager. Det skal ikke gå ut over min samboer og sønn at jeg dessverre har blitt syk.

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd lignende, og arbeidslivet er såpass hardt og krasst at man helst vil holde seg hjemme med barna.

Anonymkode: 97c67...93d

AnonymBruker
Skrevet

Hehe tja er ikke det som er problemet mitt. Jeg vil bli frisk og jobbe. Men er sønnen min syk og samboer ikke kan være hjemme med han så må jeg kunne det. 2-åringen kan ikke være hjemme alene. 

Sikkert mange som mener at personer som har aap ikke fortjener syktbarndager men de er så heldige at de er friske selv. De skal være glade de ikke er kronisk syke med barn. Hva gjør de som er aleneforeldre med 100% aleneansvar for barn og blir kronisk syke? Jeg regner med at nav er litt greie. Og satser på at sønnen min ikke blir så mye syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...