Gå til innhold

gir snart opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går nå årsstudium i psykologi, etter å ha gledet meg ihjel til å begynne på det - siden det virket så spennende og alt sånn der. Og jeg vet ikke hva som er problemet, men som gang på gang før så mister jeg bare all motivasjon, syns ikke det er så spennende likevel, utsetter oppgaver og har flere perioder hvor jeg bare ligger i senga og ikke aner hva jeg skal gjøre. 

Jeg blir veldig lett stressa, og har vel også en tendens til å gi opp litt før jeg har begynt. Dette er jo selvfølgelig utrolig frustrerende, og jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal ta tak i problemet. Hadde det bare vært så enkelt som å gjøre det hadde det jo vært greit..

Ellers ligger jeg her da, og tenker på hva jeg skal gjøre til høsten. Jeg begynner jo å bli gammel nå (24), så tanken på å begynne på nytt igjen er jo litt dritt mtp at det blir veldig store aldersforskjeller. Men samtidig vet jeg ikke om jeg vil fortsette på psykologi. Det er et utrolig teoretisk studium, og jeg tror kanskje et studium med mere variasjon hadde passet meg bedre og kanskje hjulpet litt på motivasjonen? Har tenkt mye på en og annen idrettslinje. Men igjen så er jeg redd for at jeg gleder meg veldig til å begynne på det - begynner der og finner ut at det enten ikke er noe for meg eller igjen bare mister motivasjonen og ender opp med å sove bort dagene og hate livet. 

Jeg har alltid slitt veldig både med motivasjon og med å finne ut av hva jeg vil her i livet! Og særlig nå når jeg begynte på psykologi som jeg trodde var virkelig interessant, så klarer jeg det ikke en gang. Da blir jeg veldig stressa mtp nytt studie til høsten, samtidig som det er alt jeg vil - komme inn i gode rutiner, synes noe er så spennende at det er lett å komme seg opp og gjøre det man skal og generelt føle at man liker det man driver med. Jeg savner også veldig å bo i en stor by, noe jeg har mulighet til å gjøre til høsten, - men det er jo ikke sånn at det endrer alt heller. Bahhh.. nei jeg trenger litt tips og råd her, om noen har. Hadde hjulpet veldig, for jeg føler meg rådvill og frustrert og er i litt sånn gir-opp-alt humør om dagen.

Anonymkode: 0c6f2...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må gå og få deg hjelp selv, før du er i nærheten av å kunne hjelpe andre. Du vet det nok selv og. 

Anonymkode: 6ce91...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er ikke en dans på roser. Du finner ikke et studie hvor du er motivert i alle årene du studerer. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har hatt lyst til å kaste bøkene i veggen og gi opp, men å slutte er ikke et alternativ. Sånn du beskriver situasjonen din, sånn er livet. Alt kan ikke være gøy hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...