AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Jeg lurer litt på hvordan dere opplevde startene rier? Jeg har ikke opplevd rier noen gang, men er veldig nysgjerrig da jeg har hatt vondt i magen i hele dag. Jeg har vært på do for å tømme meg 5 ganger bare idag (ikke løst da vel og merke). Jeg har også svaaak svak svie følelse i hele magen innimellom som ikke varer mer enn 10-20 sekunder og hvor lenge det er mellom vet jeg ikke, men det er en stund. De er ikke vonde, men mer ubehagelige. Så jeg har jo (selvfølgelig, så mye som jeg håper på fødsel nå) tanken om at dette KAN være noe, men tør egentlig ikke å håpe. Så da spør jeg dere, om noen kanskje har hatt det lignende Anonymkode: 86198...39c
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #2 Skrevet 2. mars 2016 Baby er også veldig rolig idag.. Merker h*n, men roligere enn før. Anonymkode: 86198...39c
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 Først og fremst så skal ikke baby være roligere selv om man nærmer seg fødsel, så hvis det fortsetter utover dagen så bør du ta kontankt med føden. Det er spesielt viktig nå mot slutten fikk jeg beskjed om fra jordmor. Her startet det med modningsrier i 2 uker. Regelmessige, så ofte som vært 5 minutt. Kjentes ut som kynnere med murringer+stikkinger rundt mormunn. Var mest på kvelden og natta. Hadde hyppig avføring av og på i disse ukene også. Anonymkode: a6227...9b2
FantasDick Skrevet 2. mars 2016 #5 Skrevet 2. mars 2016 Etter vannet gikk fikk jeg typiske menssmerter som kom og gikk. Ganske vonde.
Thinkerbelle Skrevet 2. mars 2016 #7 Skrevet 2. mars 2016 Jeg hadde myye kynnere hele svangerskapet, og var redd jeg ikke ville kjenne rier. Men når riene begynte var jeg absolutt ikke i tvil om at det var rier.. Ikke vondt i starten, men som en litt kraftig mensmurring. Men, jeg følte de "fløt" inn og ut som bølger.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #8 Skrevet 2. mars 2016 31 minutter siden, Thinkerbelle skrev: Jeg hadde myye kynnere hele svangerskapet, og var redd jeg ikke ville kjenne rier. Men når riene begynte var jeg absolutt ikke i tvil om at det var rier.. Ikke vondt i starten, men som en litt kraftig mensmurring. Men, jeg følte de "fløt" inn og ut som bølger. Kom de liksom regelmessig? Har nemlig hatt noe som er vondt i hele dag, men det sitter omtrent hele tiden.. Hender jeg har noen pauser fra smertene bare.. Det er som om det er mensensmerter/sviing i hele magen. Innimellom tar det tak i ryggen også. Anonymkode: 86198...39c
Arkana Skrevet 2. mars 2016 #9 Skrevet 2. mars 2016 Før jeg fødte hørte/leste jeg mye om at de første riene kjennes som menssmerter og kommer med ujevne mellomrom og har lange pauser og så vil de gradvis øke i lengde og pausene bli korte. Selv med tre fødsler har jeg aldri hatt rier som har vært slike. Alle mine tre har startet med sterke lange rier med veldig kort pause (jeg har aldri hatt mer enn 2 minutter mellom riene). Det blir ganske intense fødsler av det kan man si. Det har derfor aldri vært noen tvil for meg om hva som er rier og hva som er kynnere.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #10 Skrevet 2. mars 2016 2 minutter siden, Arkana skrev: Før jeg fødte hørte/leste jeg mye om at de første riene kjennes som menssmerter og kommer med ujevne mellomrom og har lange pauser og så vil de gradvis øke i lengde og pausene bli korte. Selv med tre fødsler har jeg aldri hatt rier som har vært slike. Alle mine tre har startet med sterke lange rier med veldig kort pause (jeg har aldri hatt mer enn 2 minutter mellom riene). Det blir ganske intense fødsler av det kan man si. Det har derfor aldri vært noen tvil for meg om hva som er rier og hva som er kynnere. Takk for svar :-) Om jeg forsto rett så kjentes dine rier IKKE ut som mensensmerter? Jeg har også lest mye om disse mensensmertene og at det er mye mellomrom mellom osv osv, men her føler jeg at de smertene jeg har er mer som mageknip og varer leeenge og sitter også i korsryggen.. Anonymkode: 86198...39c
Arkana Skrevet 2. mars 2016 #11 Skrevet 2. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar :-) Om jeg forsto rett så kjentes dine rier IKKE ut som mensensmerter? Jeg har også lest mye om disse mensensmertene og at det er mye mellomrom mellom osv osv, men her føler jeg at de smertene jeg har er mer som mageknip og varer leeenge og sitter også i korsryggen.. Anonymkode: 86198...39c Nei, de kjentes absolutt ikke ut som menssmerter. Jeg har hatt kynnere som kjennes litt ut som menssmerter, men det har jo vært i løpet av svangerskapet og ikke i forbindelse med fødsel.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #13 Skrevet 2. mars 2016 12 minutter siden, strawberryjaw skrev: Mageknip her! Hvordan kom de? Og hvor lenge varte de før de ble veldig vonde? Anonymkode: 86198...39c
strawberryjaw Skrevet 2. mars 2016 #14 Skrevet 2. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kom de? Og hvor lenge varte de før de ble veldig vonde? Anonymkode: 86198...39c Jeg våkna av de tidlig på morgenen. Tenkte ikke på at det kunne være rier engang. Men fordi jeg var såååå klar for fødsel så tok jeg tiden. Kom ca hvert 20-30 minutt. Vet ikke om det var rier heller, eller om det bare var tilfeldig at magesmertene kom så regelmessig. Jeg var opptatt hele dagen, så var hadde ikke tid til å tenke over det mer. Var til og med på sykehuset for kontroll (blodtrykk), og fikk time 8 dager senere. Skikkelig nedtur Når jeg kom hjem på kvelden og satt meg i sofaen kom smertene igjen. Fortsatt ikke mer enn vanlig mageknip, men de kom hvert 6 minutt plutselig. Reiste inn til sykehuset igjen, på grunn av blodtrykket mitt ville de overvåke meg i tilfelle fødsel. Jordmor var inne å sjekka åpning, og den var 6-7 cm. Ikke før etter hun var oppi der å rota ble det skikkelig vondt! Men ikke så vondt som jeg hadde forberedt meg på.. haha. Resten husker jeg ikke, for alt gikk så fort. 2 timer senere var ungen født.
Maiava88 Skrevet 2. mars 2016 #15 Skrevet 2. mars 2016 (endret) Som kynnere med smerter i starten. Så ble det til ubehag i ryggen. Låg på undersøkelsesbenken under det "skiftet" og va overbevist om at der var benken sin feil at jeg hadde vondt i ryggen. Krevde en bedre benk🙈😂 Endret 2. mars 2016 av Maiava88
Pearl2.0 Skrevet 2. mars 2016 #16 Skrevet 2. mars 2016 Mine satt i ryggen, så sånn sett var det lett å skille fra kynnere. De var ganske heftige fra første stund og nesten uten mellomrom😉 syntes ikke de kunne sammenlignes med menssmerter.
rosahelikopter Skrevet 2. mars 2016 #17 Skrevet 2. mars 2016 Våknet opp i 6 tiden på morgenen, av noe som kjentes ut som blanding av mageknip og litt kraftige menssmerter. Lå allerede på sykehuset. Det var ikke sånn vondt at jeg ringte i snora, men ringte hjem til gubben å sa at det skjer noe. Rett rundt 7 måtte jeg reise meg opp, da var det plutselig ikke noe godt å ligge lenger. Drog i snora og det kom inn ei jordmor som sjekket meg, da hadde jeg 4-5 cm åpning. De var såpAss vonde nå, rev Tak i ryggen og man måtte puste seg gjennom. Var i en egen boble.
appelsinjuice Skrevet 2. mars 2016 #18 Skrevet 2. mars 2016 For meg kjentes det absolutt ikke ut som menssmerter, fikk så vondt at jeg ikke kunne holde i mobilen for å trykke på rietelleren. Da hadde jeg kastet den i veggen! Men hadde pauser i mellom som var smertefrie, og det var uregelmessig. 28 timer senere var babyen ute.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #19 Skrevet 2. mars 2016 Som litt kraftige menssmerter. Hadde slike til vannet ble tatt på 9 cm. Etter det ble det helt andre type rier! Men da tok det jo ikke lang tid før barnet var født heller. Anonymkode: ecc22...755
Tellus Skrevet 3. mars 2016 #20 Skrevet 3. mars 2016 For meg var det som en kynner med litt ubehag/knip samtidig. Ikke i nærheten av å ligne på menssmerter.. Startet med rier med 10 min mellomrom før de gradvis kom tettere og ble vondere. Jeg skjønte fra første ri at det var rie, siden mine kynnere aldri var vonde ellers.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå