Gå til innhold

KUL I LYSKEN

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har en kul helt øverst i lysken, rett vedsiden av kjønnsleppene! er det noen som har opplevd lignende? vil til legen å sjekke det ut, men merket den for et par dager siden, så vil kanskje drøye den litt å se om det går bort.. kulen er ca 0.8mm i diameter 

Anonymkode: 13fa2...efc

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bruker du voks når du fjerner hår nedentil? Barberer du deg?

Det kan sannsynligvis være en betent hårkjertel/hårsekk som har vokst seg til en kul. Legen kan tømme den for deg og rense.

Iflg legen som tømte min betente hårkjertel i lysken en gang i tiden (den var så stor at jeg haltet), så anbefalte han IKKE å bruke voks når man fjernet hår nedentil og under armene (jeg hadde brukt voks). Han hadde sett mange betente hårsekker som følge av voksing nedentil. Bruk høvel, sa han, selv om det også kunne gi betente hårsekker i noen tilfeller, så var det langt sjeldnere enn ved bruk av voksing.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Kuler i lysken bør alltid sjekkes av lege men er ytterst sjelden kreft om det er det du er redd for. Legen kan lett kjenne forskjell på kreft og hovne lymfeknuter ved å kjenne på dem. 

Anonymkode: 6b865...e41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Million skrev:

Bruker du voks når du fjerner hår nedentil? Barberer du deg?

Det kan sannsynligvis være en betent hårkjertel/hårsekk som har vokst seg til en kul. Legen kan tømme den for deg og rense.

Iflg legen som tømte min betente hårkjertel i lysken en gang i tiden (den var så stor at jeg haltet), så anbefalte han IKKE å bruke voks når man fjernet hår nedentil og under armene (jeg hadde brukt voks). Han hadde sett mange betente hårsekker som følge av voksing nedentil. Bruk høvel, sa han, selv om det også kunne gi betente hårsekker i noen tilfeller, så var det langt sjeldnere enn ved bruk av voksing.

Jeg bruker kun høvel.. men håper det bare er en betent hårkjertel som du sier.. :) 

hilsen Ts

Anonymkode: 13fa2...efc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...