Parrot Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Jeg har fått influensa, ligget rett ut i 6 dager. Ikke stor forbedring, når går det over? Når bør jeg dra til lege? Jeg føler meg helt fryktelig. Jeg spiser 3 ibux om dagen, 400 mg. Gjort nå i 6 dager, er det farlig?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #2 Skrevet 2. mars 2016 Vart i nesten 14 dager her. Dro til lege tidlig, crp-viktig for å se om det er bakterie/virus.God bedring. Anonymkode: 2c4a5...fba
Gjest 1anonym2 Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 Jeg hadde en kraftig influensa, store pustevansker, mye oppkast, alt var bare kjempevondt og forferdelig, og jeg lå strekk ut i ca to og ei halv uke.. Ville gått over på paracet, og det pleier jeg å ta 500mg-1g tre ganger daglig. God bedring! Føler med deg.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 Influensaen kjører sitt eget løp, hvis det er en virusinfeksjon er det lite legen får gjort. Pass på å få i deg nok væske, hvil så godt du kan. God bedring! Følg anvisningene i pakningsvedlegget til Ibux, så skal det nok gå greit. Anonymkode: f97e2...52e
Arabella Skrevet 2. mars 2016 #5 Skrevet 2. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vart i nesten 14 dager her. Dro til lege tidlig, crp-viktig for å se om det er bakterie/virus.God bedring. Anonymkode: 2c4a5...fba Kan influensa også skyldes bakterier? Jeg trodde det var en virussykdom.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #6 Skrevet 2. mars 2016 27 minutter siden, Arabella skrev: Kan influensa også skyldes bakterier? Jeg trodde det var en virussykdom. Vet faktisk ikke. Jeg dro til legen for å utelukke bakterier ( pga av vondt hals ) men virus her. Symtomer: -Vond hals -Lett feber -Sting i siden -Mye slim( litt blod) fra nese/bihuler -Stikkende lunger ( men ingen "hvesing" fra pust ) - Vondt i hodet -Svimmelhet ( føles nesten ut som jeg er full ) Trodde det var over etter 1.5 uke-men er igjen veldig dårlig, vondt i hodet, hals og veldig nakkestivhet. Har influensa samme syntomer år etter år, er det slik dere andre opplever det? Hvis ikke hi blir bedre etter ennå noen dager, vil jeg anbefale lege for å utelukke noe bakteriellt. Anonymkode: 2c4a5...fba
EvaLena Skrevet 2. mars 2016 #7 Skrevet 2. mars 2016 Kom deg til lege. Jeg hadde CRP på over 300 og da er det bakterier. Fikk antibiotika og er fremdeles ikke i form etter 16 dager nå. Jeg hadde kraftig ørebetennelse og halsbetennelse. Har ikke vondt lenger, men skikkelig skrall fremdeles 😒 1
Gjest chisandra Skrevet 2. mars 2016 #8 Skrevet 2. mars 2016 3 timer siden, Parrot skrev: Jeg har fått influensa, ligget rett ut i 6 dager. Ikke stor forbedring, når går det over? Når bør jeg dra til lege? Jeg føler meg helt fryktelig. Jeg spiser 3 ibux om dagen, 400 mg. Gjort nå i 6 dager, er det farlig? Da bør det snart begynne å letne litt, hvis ikke - oppsøk lege. Men ei drøy uke er ikke uvanlig for influensa.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #9 Skrevet 2. mars 2016 Har dere nakkestivhet? har det, og blir derfor bekymret, men det hører med? Anonymkode: 2c4a5...fba
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #11 Skrevet 2. mars 2016 51 minutter siden, Arabella skrev: Kan influensa også skyldes bakterier? Jeg trodde det var en virussykdom. Influensa er forårsakes av influensavirus, og er ikke en bakterie. Men når slimmsetter seg både her og der i mengder er det en kjapp sak at bakterier vi naturlig har på hud eller får på fingrene smitter over f.eks. ved kontqkt med munnneller nese, for så å plassere seg i forkjøleses eller influensaslim og slimhinner. Der kan de vokse og trives godt,mdet er mye slim å bokse i og på og varmtmog mørkt. Fine vekstvilkår. Forenklet forklart, så kan en influensa på denne måten i tillegg bli til halsebetennelse, bihulebetennelse, bronkitt, lungebetennelse m.m. En går til lege når ennhar høy feber, feber som vedvarer, pusteproblemer og føler seg skral og det har vedvart over noen dager. Vel så viktig som blodprøve og crp er det å bli lyttet på, dersom det er tungt å puste. Årets influensavirus er en liten hissigpropp mange sliter med og de sliter lenge. Innkludert undertegnede. Anonymkode: 8e6ea...69f 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #12 Skrevet 2. mars 2016 18 minutter siden, EvaLena skrev: Kom deg til lege. Jeg hadde CRP på over 300 og da er det bakterier. Fikk antibiotika og er fremdeles ikke i form etter 16 dager nå. Jeg hadde kraftig ørebetennelse og halsbetennelse. Har ikke vondt lenger, men skikkelig skrall fremdeles 😒 Du blir trett og slapp av både infeksjonen og medisinen. Så ta det med ro til kroppen klarer å innhente seg. Anonymkode: 8e6ea...69f
Gjest Hummels Skrevet 2. mars 2016 #13 Skrevet 2. mars 2016 (endret) Influensa varer som oftest i 2 uker. Skal ikke skryte men jeg har ikke hatt influensa siden jeg var barn. Ikke noe jeg vil ha igjen! God bedring! Endret 2. mars 2016 av Hummels
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #14 Skrevet 2. mars 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Influensa er forårsakes av influensavirus, og er ikke en bakterie. Men når slimmsetter seg både her og der i mengder er det en kjapp sak at bakterier vi naturlig har på hud eller får på fingrene smitter over f.eks. ved kontqkt med munnneller nese, for så å plassere seg i forkjøleses eller influensaslim og slimhinner. Der kan de vokse og trives godt,mdet er mye slim å bokse i og på og varmtmog mørkt. Fine vekstvilkår. Forenklet forklart, så kan en influensa på denne måten i tillegg bli til halsebetennelse, bihulebetennelse, bronkitt, lungebetennelse m.m. En går til lege når ennhar høy feber, feber som vedvarer, pusteproblemer og føler seg skral og det har vedvart over noen dager. Vel så viktig som blodprøve og crp er det å bli lyttet på, dersom det er tungt å puste. Årets influensavirus er en liten hissigpropp mange sliter med og de sliter lenge. Innkludert undertegnede. Anonymkode: 8e6ea...69f Slimet elimineres raskt der hvor eksogene eller kommensale bakterier kan komme til. Grunnen til sekundære bakterieinfeksjoner er at primærlidelden - virusinfeksjonen - forbruker immunceller, slik at immunforsvaret svekkes. Derfor ser man ofte bakterielle infeksjoner i etterkant av virusinfeksjoner. Anonymkode: f220b...10f
Parrot Skrevet 3. mars 2016 Forfatter #15 Skrevet 3. mars 2016 Ts her: tusen takk for gode svar! Hvis jeg ikke blir bedre, er det lege neste ja! Tusen takk for gode tips
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå