Gå til innhold

Bemanningssenter Helse Bergen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som er sykepleiere og tar vakter her? Eller har en fast stilling på en post i kombinasjon med bemanningssenteret? Jeg ser at flere 100% stillinger ved Helse Bergen er i kombinasjon med bemanningssenteret. F.eks. at man har fast 80% på ortopeden og de resterende 20% skal dekkes ved å jobbe via bemanningssenteret. Får man da opplæring på de andre avdelingene? F.eks. vil jeg tro jeg ville trengt god veiledning/oppfølging eller gjerne en dag opplæring på nye avdelinger. Men hva er egentlig praksisen for dette? Og er det slik at de fra bemanningssenteret er "ute" blant pasientene eller kan man risikere å måtte være gruppeleder på en avdeling man svært sjeldent er på?

Anonymkode: 9e31f...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke jobbet via bemanningssenteret selv, men har flere kolleger og venner som har/har hatt stilling der, de hater det som pesten og flere har sluttet eller redusert stillingen sin for å slippe unna. 

Det er ikke slik at du har faste avdelinger du er vikar på, du blir sendt dit det er behov den dagen. Er du heldig har du vært på avdelingen tidligere, men det er ingen garanti. Du får ikke opplæringsvakter eller veiledning, det er "sett i gang og jobb og spør hvis det er noe". Som regel går du ute, en som er fast på posten har gruppelderansvar, men når du ikke kan fagfeltet, rutinene eller behandlingen på posten, så føler du deg bra dum når du aldri kan svare pasienter og pårørende om det de lurer på. Du er heller ikke en del av avdelingen, og står litt på siden sosialt. Jeg syns hele systemet og organiseringen virker horribel, og kan ikke forstå at de ikke prioriterer å ha faste folk/vikarer på hver plass. Sikker noen som syns det er greit da, men jeg har ikke hørt ett positivt ord om dette.

Anonymkode: 0c2fe...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...