Gå til innhold

Besøk av en vanskelig kompis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

sønnen min har en i klassen som er litt " for mye, men han har ingen diagnose" og siden han har en litt broket bakgrunn med bo med en syk mor og 50/50 med besteforeldre så skjønner jeg at hverdagen kan føles litt vanskelig for han. Vi har fått flere henvendelser om han kan besøke oss og det har han fått lov til men det ender alltid opp med at jeg må sitte å passe på han fordi han er veldig negativ i lek og finner på mye kvalme for å få viljen sin, og viljen må han ha hele tiden. Jeg pleier å sende han hjem etter 1 time for da går det ikke lenger. 

Så er greia da, jeg orker ikke noe diskusjon med hans foreldre/forsørgere ang. dette at de må gi han litt bedre omsorg og oppdragelse, men jeg orker heller ikke lenger å ha besøk før han kan vise til en bedre adferd altså da vil de få nei til å komme på besøk.

Noen som har erfaring med dette, det er ganske slitsomt med en sånn i klassen, men det er vel ikke barna i klassen og vi som foreldre  som skal "rydde opp her" 

Anonymkode: 301c6...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som barnet ikke har gode rammer rundt seg. Det finnes mange barn som er uheldige på den måten og ikke har gode trygge omvigelser. Dere har mulighet til å på virke på en positiv måte. Snakker du med barnet og hjelper han til å forstå følelsene sine, ala åj, ser du er irritert nå. er du det? hva skjedde? ol 

hvor gammelt er barnet da?

Anonymkode: 510a9...e54

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Tenk at du kan være den ene postive for barnet. En time innimellom kan du vel klare? Hva med å invitere han over når det er en aktivitet dere skal gjøre. Bake boller etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica

Her ville jeg tatt sjansen på å være en god voksen og gitt barnet positiv opplevelse. Vi har også en i klassen, og hun er snill som et lam når hun er hos oss.  

Jeg har rett å slett bestemt meg for å gi henne gode tilbakemeldinger og gode rammer når hun er hos oss.  

Alltid morsomt når fosterforeldrene henter og bare venter på å høre noe negativt. Men de får alltid høre det positive med mindre det er noe alvorlig de må ta tak i.

Dette barnet trenger en trygg voksen som bryr seg nok til å forklare reglene og veilede. Nei det er ikke ditt barn, men it takes a whole village to raise a Child. 

Jeg har blitt så glad i dette utstøtte barnet og ser en fantastisk liten ressurssterk jente som ofte blir misforstått. Vær den helten dette barnet trenger. Jeg garanterer deg at du trengs. 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som barnet ikke har gode rammer rundt seg. Det finnes mange barn som er uheldige på den måten og ikke har gode trygge omvigelser. Dere har mulighet til å på virke på en positiv måte. Snakker du med barnet og hjelper han til å forstå følelsene sine, ala åj, ser du er irritert nå. er du det? hva skjedde? ol 

hvor gammelt er barnet da?

Anonymkode: 510a9...e54

Ikke sant alltid foreldrenes feil, jeg har ADH og oppførte meg slikt,måtte til og med gå på spesial skole,

mine foreldre gjorde deres beste, det var ikke dems feil,men ADHen. Oppførte meg slik på skolen,så da hadde jeg vel ikke brae nok lærere heller og trygge og gode rammer på spesial skolen da?

 

Er ikke alltids foreldrenes skyld!

Anonymkode: a68d7...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Jessica skrev:

Her ville jeg tatt sjansen på å være en god voksen og gitt barnet positiv opplevelse. Vi har også en i klassen, og hun er snill som et lam når hun er hos oss.  

Jeg har rett å slett bestemt meg for å gi henne gode tilbakemeldinger og gode rammer når hun er hos oss.  

Alltid morsomt når fosterforeldrene henter og bare venter på å høre noe negativt. Men de får alltid høre det positive med mindre det er noe alvorlig de må ta tak i.

Dette barnet trenger en trygg voksen som bryr seg nok til å forklare reglene og veilede. Nei det er ikke ditt barn, men it takes a whole village to raise a Child. 

Jeg har blitt så glad i dette utstøtte barnet og ser en fantastisk liten ressurssterk jente som ofte blir misforstått. Vær den helten dette barnet trenger. Jeg garanterer deg at du trengs. 💜

Når jeg var hos farfar oppførte jeg også som ett lam. han kunne ikke skjønne at jeg at jeg hadde adhd og hvorfor jeg gikk på spesial skole. Hvorfor? Jo fordi der var ingen krav til meg, og bare kos i noen timer.

Anonymkode: a68d7...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg var hos farfar oppførte jeg også som ett lam. han kunne ikke skjønne at jeg at jeg hadde adhd og hvorfor jeg gikk på spesial skole. Hvorfor? Jo fordi der var ingen krav til meg, og bare kos i noen timer.

Anonymkode: a68d7...382

Men vi har jo krav til henne. Hun må vaske hender, høre på beskjed, vente på tur osv. Dette er det fosterforeldrene sliter med. Det får ikke henne til å gjøre noe uten 3 verdens krig. Hos oss gjør hun det automatisk. Det kan være noe i det du sier da 😊 Bare kos blir det ikke hjemme hos meg haha. Kanskje et annet miljø med mindre krav 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jessica skrev:

Men vi har jo krav til henne. Hun må vaske hender, høre på beskjed, vente på tur osv. Dette er det fosterforeldrene sliter med. Det får ikke henne til å gjøre noe uten 3 verdens krig. Hos oss gjør hun det automatisk. Det kan være noe i det du sier da 😊 Bare kos blir det ikke hjemme hos meg haha. Kanskje et annet miljø med mindre krav 

Det gjorde jeg også hos farfar, også hos andre-hvor ofte er du har denne jenta og hvor lenge?

Bare fordi man har ADH betyr det ikke at man vrang hele tiden,

jeg husker godt mamma gråt og hadde dårlig samvitighet fordi hun følte seg som en dårlig foreldre.men sannheten er siden jeg hadde ADHD.

 

Jeg roser for den jobben du gjør,men poenget mitt er at være forsiktig å dømme foreldrene så fort-for meg høres det ut som den gutten behøves å utredes, og muligens få en diagnose-og ja helt enig at man må være forsiktig med diaganosere barn og gi medisiner (har meget dårlig erfaring når det gjelder) heller dra inn andre distancer, gjør ikke foreldrene det. MÅ det bli de andres  foreldre og lærer som påta seg den jobben- HUSK nå denne gutten har det ikke godt med seg selv og er antakeligvis veldig ensom-

Anonymkode: a68d7...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjorde jeg også hos farfar, også hos andre-hvor ofte er du har denne jenta og hvor lenge?

Bare fordi man har ADH betyr det ikke at man vrang hele tiden,

jeg husker godt mamma gråt og hadde dårlig samvitighet fordi hun følte seg som en dårlig foreldre.men sannheten er siden jeg hadde ADHD.

 

Jeg roser for den jobben du gjør,men poenget mitt er at være forsiktig å dømme foreldrene så fort-for meg høres det ut som den gutten behøves å utredes, og muligens få en diagnose-og ja helt enig at man må være forsiktig med diaganosere barn og gi medisiner (har meget dårlig erfaring når det gjelder) heller dra inn andre distancer, gjør ikke foreldrene det. MÅ det bli de andres  foreldre og lærer som påta seg den jobben- HUSK nå denne gutten har det ikke godt med seg selv og er antakeligvis veldig ensom-

Anonymkode: a68d7...382

Hvor har jeg dømt foreldrene 😲?   Men takk 😊 Hun er her alt fra en gang i uka til hver eneste dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jessica skrev:

Hvor har jeg dømt foreldrene 😲?   Men takk 😊 Hun er her alt fra en gang i uka til hver eneste dag. 

Jeg har ikke sagt at DU eller noen i denne tråden har dømt foreldre-jeg pratet generelt.

 

Anonymkode: a68d7...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...