Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal reise fra Antalya flyplass til Alanya, til et hotell der i nærheten. Problemer er da at jeg reiser alene, er en jente på 20 år og dette må skje kl 02.00 på natten. Er det noen som vet hva alternativene er? Jeg skal IKKE ta noe "vanlig" rutebuss, rett og slett fordi jeg ikke tørr og ikke vet hvordan alt det fungerer. Jeg har faktisk aldri reist alene. Jeg googlet litt og fant en side som heter nordmann tyrkia - er det noen som ha erfaringer med dette? Eller andre steder som det går ann å forhåndsbestille fra?  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reiseselskapene har jo "drøssevis" av busser som går fra flyplassen og ut til de forskjellige hotellene i Alanya. Kan du ikke sjekke med en av dem om du kan få være med der. Du må sikkert betale en liten slump, men da sitter du på buss med nordmenn/skandinaver og har ofte skandinavisk guide om bord på bussen.
Sjekk med Detur, Ving eller lignende.

Skrevet

Hei.

Du kan også sjekke ut Holiday taxis. De møter deg på flyplassen og kjører deg vanligvis dit du skal.

A

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Dette er ingen problem!

Du kan ta kontakt med et transportselskap som heter Norwegian Transfer. Jeg har benyttet dette selskapet flere ganger. Møter alltid opp på flyplassen før tiden og brakt meg trygt frem hver gang. Du kan booke transport via nettsiden deres. Et firma som er mye brukt blant nordmenn. Du kan også booke retur til flyplassen med dem. Nettsiden deres er på norsk.

www.norwegiantransfer.com

Anonymkode: 28d14...4fa

• Liker 1
Skrevet

Busselskap er skumle i Tyrkia. Ei venninne ble frastjelt masse penger på bussen. Ha pengene utilgjengelig (eller enda bedre, ikke reis med penger), og ha mobilen godt gjemt. Jeg ville også anbefalt å ha reiseforsikring, da spiller det ingen rolle om noen tar tingene dine.

Skrevet

Bestill Norwegiantransfer. De henter deg, og kjører deg til døren dit du skal. De har også prisgaranti, du betaler kun 15 Euro selv om du reiser alene.

Skrevet
Den 2.3.2016 at 8.41, jrb skrev:

Hei, jeg skal reise fra Antalya flyplass til Alanya. Problemer er da at jeg reiser alene, er en jente på 20 år og dette må skje kl 02.00 på natten. Er det noen som vet hva alternativene er? Jeg skal IKKE ta noe "vanlig" rutebuss, rett og slett fordi jeg ikke tørr og ikke vet hvordan alt det fungerer. Jeg har faktisk aldri reist alene.

Hvorfor reise på ferie til et land du ikke tør ta rutebussen alene? Hva slags ferieland er det?

Men skjønner du er redd. Er slutt på den frie pressen i det landet. http://www.dagbladet.no/2016/03/06/kultur/tyrkia/utenriks/erdogan/william_nygaard/43400890/

Skrevet (endret)

Det er massevis av minibuss-selskap som du kan booke på. Som Norwegiantransfer som er nevnt her. Noen andre jeg vet om er Flybussen.tr.no (tror jeg det var) og SEF Transfer.  Hvis du booker på en av disse så er du nesten garantert å havne i minibuss sammen med noen andre fra flyet ditt :) Jeg har brukt SEF mange ganger. 

De står å venter på deg når du går ut av flyplassen med skilt for hvilket selskap de kommer fra, så sier du navnet ditt og de krysser deg av på lista. Når alle som skal med har kommet så drar dere avgårde og du blir kjørt frem til døren :buss:

Edit: her er link til den jeg har kjennskap til http://alanyaseftransfer.com 

Endret av Mynona
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist med normanntyrkia mange ganger. Kan anbefales. 

Anonymkode: b90d5...aad

AnonymBruker
Skrevet
Den Wednesday, March 02, 2016 at 8.41, jrb skrev:

Hei, jeg skal reise fra Antalya flyplass til Alanya, til et hotell der i nærheten. Problemer er da at jeg reiser alene, er en jente på 20 år og dette må skje kl 02.00 på natten. Er det noen som vet hva alternativene er? Jeg skal IKKE ta noe "vanlig" rutebuss, rett og slett fordi jeg ikke tørr og ikke vet hvordan alt det fungerer. Jeg har faktisk aldri reist alene. Jeg googlet litt og fant en side som heter nordmann tyrkia - er det noen som ha erfaringer med dette? Eller andre steder som det går ann å forhåndsbestille fra?  

Ta i hvert fall ikke drosje. Kan du bestille buss transport fra reiseselskapet du reiser med fra flyplassen til hotellet så er det å regne som trygt. Jeg er skeptisk til Tyrkia etter å ha vært der en gang. 

Anonymkode: 33e1f...981

Skrevet

Er ikke ferie noe man drar på for å slappe av på? Her advares det mot det ene og det andre. Om overgrep som lurer på hver eneste gatehjørne, bussete og taxi. Får du tid til å slappe av opp alt dette trådstarter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...