Gå til innhold

Priser flyttebyrå

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal flytte internt i Oslo (en avstand på ca 10 min med bil) i løpet av de neste ukene, og er derfor i ferd med å hente inn pristilbud fra ulike transportfirmaer. De fleste firmaene har skjemaer der man legger inn hva slags møbler man har, og ut fra dette har vi fått beregnet at det som skal flyttes er på ca 30 kubikkmeter. Kun en ordentlig stor og tung ting, vaskemaskin. Alt annet er "vanlige" møbler + flytteesker.

I dag fikk vi det første pristibudet, og jeg må si jeg synes det var vanvittig dyrt!! De skal ha 13.000 kr for å flytte flyttelasset vårt!! Nå har jeg jo ikke fått noen flere tilbud ennå, så vi avventer selvsagt med å ta noen avgjørelse, men dere andre som har flyttet i Oslo de siste årene: Er dette en "normal" pris?? Kan vi forvente ca samme priser fra de andre vi har vært i kontakt med også?

Anonymkode: e108c...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke flyttet i Oslo, men ja...flyttebil er dyrt! Husker ikke hvor mye jeg betalte her jeg bor, men i 2008 hadde jeg flyttebil. Husker jeg riktig så skulle de ha en minste pris på tre timer, og det var 3600 kr. De holdt på i rundt seks timer (og de var seriøst late og trege, da det var to av dem som bar og en av dem som bare så på). Så det ble 7200 kr i timeprisen for arbeid, husker ikke hvor mye det kosta for selve transporten, men dette var som nevnt i 2008, og ikke i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå bor jeg i Bergen, men det høres ut som en helt normal pris for ett flyttelass. Det kommer jo selvfølgelig også an på hvordan dere bor nå og hva dere skal flytte til, fra fjerde etasje uten heis til fjerde etasje uten heis er sannsynligvis dyrere enn andre etasje med heis til rett inn døren på gateplan. Personlig syns jeg det er verdt at noen andre tar belastningen med å bære ut alt som har samlet seg opp i årenes løp, og så dyrt som det totalt sett er å kjøpe/selge/flytte så syns jeg 13000 er en grei pris. Du kan jo legge ut på mittanbud.no og se om du får bedre tilbud der, men husk at firma som regel har forsikring hvor noe blir ødelagt, noe private ikke har. 

Anonymkode: 3d1a5...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, takk for svar :blomst:

Vi flytter fra rekkehus til enebolig, og begge stedene er det god adkomst med flyttebilen til inngangsdøra. (Kan parkere 5-10 meter unna).

Vi la ut annonse på mittanbud også, og har etter hvert fått en del tilbud derfra. Det er tydelig at det er lavsesong nå, for i løpet av et par timer var vi blitt kontaktet av rundt 25 flyttebyråer!!

Noen av dem er seriøse, store firmaer (til deg over, så er det absolutt ikke bare "privatpersoner" som svarer på annonser på mittanbud), mens andre er private. Prisene har variert mellom 2500 kr(!) og rundt 15000. Den første vi fikk, på 13100, er også det nesthøyeste tilbudet vi har fått, de fleste ligger på 6-9000, inkl mva. Forøvrig helt enig ift det med forsikring, dette er også noe vi har hensyn til i den endelige utvelgelsen!

Dette siste avsnittet her skrev jeg mest til info dersom noen andre senere skulle søke opp denne tråden og være interessert i informasjonen :)

TS

Anonymkode: e108c...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du opprettet denne tråden, jeg er midt i flytting selv og ser nå at jeg ikke skal kontakte noe flyttebyrå. Prisene er jo helt sinnsyke :O 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg har opplevd at de vanlige flyttebyråene ikke har hatt kapasitet når jeg har hatt behov for dem, pga høysesong. Dermed endte jeg sist gang opp med å benytte mittanbud.no

Denne tjenesten ble jeg superfornøyd med, det kom to flinke, trivelige unge karer som fylte en hel Mercedes Benz flyttebil, husker ikke hva den heter, men den er svær og rommer mange kubikk. Flyttelasset vårt innehold både en stor sofa, vaskemaskin, to kjøleskap og mange esker + noen tunge møbler. Flytteefolkene var forsiktige med tingene våre og kjørte nesten halvannen time per vei. Sluttsummen endte på 4 500,- som selvsagt nok ikke inkluderer skatt, men jeg må at jeg er superfornøyd med en så ypperlig levert tjeneste til en rimelig penge. Jeg hadde ingen mulighet til å vente på at en av de store flyttebyråene skulle få ledig kapasitet, da min utflytting hastet, så jeg endte opp med å benytte meg av mittanbud.no og ble godt fornøyd. Selvsagt kan man ikke alltid vite hva man får med aktørene på mittanbud.no men nettsiden inneholder kundeomtaler, noe jeg benyttet meg av da jeg valgte min tjenestetilbyder

Anonymkode: a235b...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er dyrt. Jeg la ut også som oppdrag på mittoppdrag.no osv, da kan man få gode priser. Heldigvis har jeg en i familien som jobber i flyttebyrå, så fikk en veldig god rabatt. Betalte da 4000 kr for flytting, men det tok jo hele dagen. Skulle jeg betalt fullpris ville det fort kommet på 10-15 000 kr.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har flyttet så har jeg invitert venner til dugnad. Da stiller venner og bekjente med både biler og drivstoff selv, de bærer også inn og ut. Alt jeg trenger og gjøre er å fortelle hvor ting skal og holde oversikten, samt henter noen pizza og øl og brus. Kommer på 1000lappen, utrolig kjekt og greit:) dette går selvfølgelig alle veier, så det er ikke få ganger jeg har vært med på å flytte for venner eller hjulpet med andre tjenester og dugnader:) men nå har jeg ikke flyttet lengere enn litt over 1 time kjøring... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tinuwiel skrev:

De gangene jeg har flyttet så har jeg invitert venner til dugnad. Da stiller venner og bekjente med både biler og drivstoff selv, de bærer også inn og ut. Alt jeg trenger og gjøre er å fortelle hvor ting skal og holde oversikten, samt henter noen pizza og øl og brus. Kommer på 1000lappen, utrolig kjekt og greit:) dette går selvfølgelig alle veier, så det er ikke få ganger jeg har vært med på å flytte for venner eller hjulpet med andre tjenester og dugnader:) men nå har jeg ikke flyttet lengere enn litt over 1 time kjøring... 

Jeg gjorde noe lignende da vi skulle male hele leiligheten. Veldig hyggelig, og veldig kjekt. Problemet for vår del var at vi flyttet fra 1. etg og opp i 4.etg uten heis. Det var veldig greit å slippe den bæringen, spesielt fordi vi hadde en del tunge ting (det ble jo en del bæring allikevel altså). ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, Tinuwiel skrev:

Når du er student og skal tømme hybelen så er det greit, når man skal tømme et helt rekkehus så er det frekt å forvente at folk skal hjelpe for et pizzastykke og brus, samt betalt drivstoff av egen lomme. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Når du er student og skal tømme hybelen så er det greit, når man skal tømme et helt rekkehus så er det frekt å forvente at folk skal hjelpe for et pizzastykke og brus, samt betalt drivstoff av egen lomme. 

Er eneboliger jeg har flyttet til og fra, og dette går som sakt begge veier. Så jeg ser ikke noe galt med det:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
  • 1 år senere...

Annonse

sveinoutl93 skrev (På 9.6.2020 den 23.29):

Hjelp! Skal snart flytte fra Lørenskog til Oslo. Er det noen her som har erfaring med disse flyttebyråene svedson.no/flyttehjelp og sskullerudflyttebyraa.no/

Skullerud Flyttebyrå finnes vel ikke lenger. Vi brukte mg transport da vi flyttet. De hjalp oss med både bortkjøring av søppel og mellomlagring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

robertols skrev (21 timer siden):

Skullerud Flyttebyrå finnes vel ikke lenger. Vi brukte mg transport da vi flyttet. De hjalp oss med både bortkjøring av søppel og mellomlagring.

Tråden er snart to år gammel, så denne flyttingen har nok skjedd for lengst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...