AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Det er gjort store undersøkelser på kvinner og menns kunnskap om politikk. Kvinner kommer klart dårligst ut: http://www.nrk.no/valg2013/kvinner-vet-minst-om-politikk-1.11149703 Samtidig vet vi at det er kvinner som i størst grad stemmer på partier som fører idiotpolitikk, slik som vinglepartiet AP. http://www.tv2.no/nyheter/8090241/ Sammenhengen er åpenbar. Kvinner stemmer på en politikk som er meget farlig for dem selv og landet, fordi de ikke har peiling på hva de stemmer på. Er det et demokratisk problem at kvinner har så lite kunnskap om politikk? Anonymkode: 235c4...2e4 8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #2 Skrevet 2. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: vinglepartiet AP. Anonymkode: 235c4...2e4 Hva var det FrP mente om Odins SvartSkjorter igjen? Fremskrittspartiets justispolitiske talsperson Jan Arild Ellingsen sier den kontroversielle gruppen Odins soldater fortjener honnør.http://www.t-a.no/nyheter/2016/02/23/Frp-politiker-støtter-Odins-soldater-12193452.ece Ah, okei, da vet vi det. Listhaug: «Odins soldater» har ingenting i gatene å gjørehttp://www.vg.no/nyheter/innenriks/asyl-debatten/listhaug-odins-soldater-har-ingenting-i-gatene-aa-gjoere/a/23625549/ Men vent litt, jeg trodde FrP støttet..? Kan de bestemme seg snart? Anonymkode: b71c0...154 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 Problemet ligger i skolen og hjernevasken en blir utsatt for der. Anonymkode: 37df2...ded 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva var det FrP mente om Odins SvartSkjorter igjen? Fremskrittspartiets justispolitiske talsperson Jan Arild Ellingsen sier den kontroversielle gruppen Odins soldater fortjener honnør.http://www.t-a.no/nyheter/2016/02/23/Frp-politiker-støtter-Odins-soldater-12193452.ece Ah, okei, da vet vi det. Listhaug: «Odins soldater» har ingenting i gatene å gjørehttp://www.vg.no/nyheter/innenriks/asyl-debatten/listhaug-odins-soldater-har-ingenting-i-gatene-aa-gjoere/a/23625549/ Men vent litt, jeg trodde FrP støttet..? Kan de bestemme seg snart? Anonymkode: b71c0...154 Dette har ingenting med storpolitikk som er viktig for landet å gjøre. AP vingler fra uke til uke spørsmål i som er avgjørende for landets fremtid. Den ene uken er de for innvandring, den andre uken mot. Og så for igjen. Skatteletter? For og imot. Samferdselspolitikk? For og imot. Private helsetjenester? For og imot. Hva man synes om "Odins soldater" er en personlig smakssak som ikke har noe med rikspolitikk å gjøre. Men slikt forstå vel ikke AP-velgere. Anonymkode: 235c4...2e4 5
SD2018 Skrevet 2. mars 2016 #5 Skrevet 2. mars 2016 Kvinner stemmer ut fra følelser, menn ut fra fornuft. Bare se på feminist-landet Sverige, som er helt ødelagt. Det er så man blir mørkeredd, når man hører uttalelser derfra. 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #6 Skrevet 2. mars 2016 3 minutter siden, SD2018 skrev: Kvinner stemmer ut fra følelser, menn ut fra fornuft. Bare se på feminist-landet Sverige, som er helt ødelagt. Det er så man blir mørkeredd, når man hører uttalelser derfra. Det står i profilen din at du er kvinne. Anonymkode: eb32d...30d
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #7 Skrevet 2. mars 2016 AP er det eneste som fungerer hvis du ikke vil ha borgerlig regjering. Sist gang stemte jeg på SV. De kom såvidt over sperregrensen å fikke ikke samarbeide i rødgrønn regjering. Men venstre som var i borgerlig regjering hele tiden å ikke klarer noe de kan selfølgelig. Jeg liker ikke politiken til erna solberg å siv så det eneste alternativet er AP. Å jeg trenger de få kroner i trygd jeg har. Anonymkode: 6502a...47e 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #8 Skrevet 2. mars 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: AP er det eneste som fungerer hvis du ikke vil ha borgerlig regjering. Sist gang stemte jeg på SV. De kom såvidt over sperregrensen å fikke ikke samarbeide i rødgrønn regjering. Men venstre som var i borgerlig regjering hele tiden å ikke klarer noe de kan selfølgelig. Jeg liker ikke politiken til erna solberg å siv så det eneste alternativet er AP. Å jeg trenger de få kroner i trygd jeg har. Anonymkode: 6502a...47e Den trygda mister du om AP kommer til makten iom at de ikke ønsker innstramminger i en endeløs innvandring der de fleste blir trygda og i lengden vil sluke oljefondet også. Anonymkode: d696f...be5 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #9 Skrevet 2. mars 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: AP er det eneste som fungerer hvis du ikke vil ha borgerlig regjering. Sist gang stemte jeg på SV. De kom såvidt over sperregrensen å fikke ikke samarbeide i rødgrønn regjering. Men venstre som var i borgerlig regjering hele tiden å ikke klarer noe de kan selfølgelig. Jeg liker ikke politiken til erna solberg å siv så det eneste alternativet er AP. Å jeg trenger de få kroner i trygd jeg har. Anonymkode: 6502a...47e Nå er det jo slik at politikken AP \ de rødgrønne har ført i alle år før forrige regjeringsskifte har ført landet inn i den mørke tiden vi står i nå - med negativ økonomisk vekst, høy arbeidsledighet osv. Oppå det så har du hatt rekord høy innvandring som må håndteres av den nye regjeringen. Da må man føre en politikk som kanskje ikke oppleves som like populær. Det er forskjell på å styre landet med en oljepris på 120$ fatet og 27$ fatet. Selv om AP kommer til makta så er det ingen automatikk i at oljeprisen fyker opp til 120$ fatet igjen - dette forstår du vel ? Hvis du trenger de kronene du får i trygd så finner jeg det merkelig at du tror at AP da er det beste valget for deg. Ser ikke helt hvordan du kom frem til den konklusjonen? de har kuttet flere ganger i det økonomiske for de svake. I 2012 bestemte den forrige regjeringen at særfradragsordningen skulle fases ut og avvikles helt i 2014. Men den nye regjeringen har stanset utfasingen. Inntil videre gjelder den gamle ordningen. De fjernet b.la særfradraget for diabetikere (type 1) som betyr at en som kronisk syk faktisk må jobbe inn MER for å dekke utgifter man har i forb med sykdommen. Den nye regjeringen har ihvertfall stanset denne galskapen og skal tilbakeføre noe kompensasjon. Kan gi deg hundre eksempler til ..derfor er jeg meget spent på hvilket konklusjonsgrunnlag du har for å tro at du beholder flere kroner i trygde ytelser med AP \ rødgrønt? Anonymkode: 74f5d...d5b 5
SD2018 Skrevet 2. mars 2016 #10 Skrevet 2. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det står i profilen din at du er kvinne. Anonymkode: eb32d...30d Ja. Hva er problemet? 2
Gjest Trollkarlen Skrevet 2. mars 2016 #11 Skrevet 2. mars 2016 I undersøkelsen oppgir bare 1 av 5 kvinner at de vet hva handlingsregelen er. Derimot kan 77,5 prosent svare på hva ekskjæresten til Tone Damli Aaberge heter.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #12 Skrevet 2. mars 2016 1 time siden, SD2018 skrev: Ja. Hva er problemet? Så da stemmer du også ut fra følelsene? Eller er det bare alle andre kvinner? Anonymkode: eb32d...30d
SD2018 Skrevet 2. mars 2016 #13 Skrevet 2. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så da stemmer du også ut fra følelsene? Eller er det bare alle andre kvinner? Anonymkode: eb32d...30d Er det forbud mot å ha selvinnsikt? Er det typisk kvinnelig å ikke ville innrømme feil? Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke aner hva handlingsregelen er for noe, og jeg vet hva Aksel Hennie heter Jeg stemmer i stor grad ut fra følelser. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #14 Skrevet 2. mars 2016 7 minutter siden, SD2018 skrev: Er det forbud mot å ha selvinnsikt? Er det typisk kvinnelig å ikke ville innrømme feil? Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke aner hva handlingsregelen er for noe, og jeg vet hva Aksel Hennie heter Jeg stemmer i stor grad ut fra følelser. All respekt for selvinnsikten. Det er en av de mest verdifulle egenskapene et menneske genuint kan ha. Anonymkode: 74f5d...d5b
draug 75 Skrevet 2. mars 2016 #15 Skrevet 2. mars 2016 Det er et problem for et demokrati, eller snarere for et konstitusjon som baserer seg på folkesuvereniteten, at interesse og kunnskap om politikk er laber. Men det er også et problem at sånne som deg, ts, påstår sammenhenger som er så tøysete som det du gjør i trådstarten. 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #16 Skrevet 2. mars 2016 " – Norske kvinner gjør det bra internasjonalt sett, men norske menn gjør det aller, aller best. Dermed blir gapet størst i Norge, til tross for at norske kvinner vet mer enn amerikanske og canadiske menn." " – Kvinner sier fort at de ikke vet, mens menn i større grad gjetter. De har en anelse, og tar sjansen. Dette ser vi i mange land, og det gir utslag." Anonymkode: cd8a1...3fc 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #17 Skrevet 2. mars 2016 38 minutter siden, SD2018 skrev: Er det forbud mot å ha selvinnsikt? Er det typisk kvinnelig å ikke ville innrømme feil? Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke aner hva handlingsregelen er for noe, og jeg vet hva Aksel Hennie heter Jeg stemmer i stor grad ut fra følelser. I så fall syntes jeg at man kan lese seg opp litt før man går til valgurnene. Anonymkode: ff12f...732
PeeWee Skrevet 2. mars 2016 #18 Skrevet 2. mars 2016 43 minutter siden, draug 75 skrev: Det er et problem for et demokrati, eller snarere for et konstitusjon som baserer seg på folkesuvereniteten, at interesse og kunnskap om politikk er laber. Men det er også et problem at sånne som deg, ts, påstår sammenhenger som er så tøysete som det du gjør i trådstarten. På den annen side, så har "dumme" stort sett stemt mer fornuftig enn "smarte". Det er heller middelklassen og de rike som til tider støtter ekstremitiske bevegelser som nazisme, liberalisme samt at også kommunismen alltid har hatt en av sine viktigste støtter blant folk med høyere utdannelse, gjerne lærere. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #19 Skrevet 2. mars 2016 49 minutter siden, draug 75 skrev: Det er et problem for et demokrati, eller snarere for et konstitusjon som baserer seg på folkesuvereniteten, at interesse og kunnskap om politikk er laber. Men det er også et problem at sånne som deg, ts, påstår sammenhenger som er så tøysete som det du gjør i trådstarten. Vi vet følgende: A: Kvinner flest vet lite om politikk B: Kvinner flest stemmer AP og andre sosialistpartier You do the math. Anonymkode: 235c4...2e4 3
Mayoo Skrevet 2. mars 2016 #20 Skrevet 2. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er gjort store undersøkelser på kvinner og menns kunnskap om politikk. Kvinner kommer klart dårligst ut: http://www.nrk.no/valg2013/kvinner-vet-minst-om-politikk-1.11149703 Samtidig vet vi at det er kvinner som i størst grad stemmer på partier som fører idiotpolitikk, slik som vinglepartiet AP. http://www.tv2.no/nyheter/8090241/ Sammenhengen er åpenbar. Kvinner stemmer på en politikk som er meget farlig for dem selv og landet, fordi de ikke har peiling på hva de stemmer på. Er det et demokratisk problem at kvinner har så lite kunnskap om politikk? Anonymkode: 235c4...2e4 Jeg er kvinne og jeg stemmer ikke AP. Ikke alle kvinner har lite kunnskap om politikk. Nå vet jeg riktignok at noen stemte AP fordi de syns Stoltenberg er så kjekk. Tror ikke Støre henter så mange stemmer akkurat der. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå