AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #1 Skrevet 1. mars 2016 Jeg skal til Oslo i morgen. Det eneste som er bestemt er at Mathallen skal besøkes. Hva annet burde jeg gjøre i Oslo i morgen? Anonymkode: 731a7...12c
Kjetil E Skrevet 1. mars 2016 #2 Skrevet 1. mars 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal til Oslo i morgen. Det eneste som er bestemt er at Mathallen skal besøkes. Hva annet burde jeg gjøre i Oslo i morgen? Anonymkode: 731a7...12c I morgen kveld er det stor folkefest i spikersuppa, da det er åpning av VM i skiskyting. 1
Leo Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 Gå i hvert fall den ene veien fra Mathallen til sentrum via Telthusbakken og Fredensborgveien. En flott del av indre by som er lite kjent! Og er du generelt matinteressert bør du jo ta deg en tur innom minst en av de mange mer eksotiske matbutikkene som ligger i Storgata/Brugata og/eller på Grønlands torg og i området rundt. Massevis av varer (Særlig krydder og tørrvarer) der som er de samme som på Mathallen men til en brøkdel av prisen. 1
Leo Skrevet 2. mars 2016 #5 Skrevet 2. mars 2016 Området rundt Youngstorget og mellom Youngstorget og Stortorget er også veldig bra med tanke på både spising og shopping. Fish & chips på Fiskeriet (På Youngstorget) er for eksempel glimrende lunsj for en forholdsvis billig penge. Styr unna Karl Johan, Byporten, Oslo City og Aker Brygge i hvert fall. Stort sett dyrt og dårlig på alle måter! 2
Leo Skrevet 2. mars 2016 #6 Skrevet 2. mars 2016 I Hammersborggata 9 ligger det også et lite rart serveringssted som man sannsynligvis ikke vil finne på å se to ganger på hvis man ikke vet om det. Har noen få sitteplasser og serverer fire asiatiske retter i plastboks og påsmurte baguetter til en billig penge. (Varmrettene koster 69 kroner). Veldig enkelt, men overraskende god mat! Akershus festning og Vigelandsparken (Gå gjerne litt rundt i gatene på Majorstuen/Frogner også hvis du først er der. Mange flotte bygårder i området. Oscars gate og Thomas Heftyes gate er bare eksempler) er jo også absolutt verdt et besøk hvis man ikke har vært der før. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå