Gå til innhold

Er dette "over-spising"?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uff, sliter så sykt med samvittigheten etter mat-inntaket i helga.. Lurer på om jeg over-spiser sykelig og hva dere tenker om disse mengdene mat og godis:

lørdag kveld: 1 italiensk pizza ute på resturant og 250 g smågodt på kino

søndag kveld: Burger på fridays (spiste alt utenom halve brødet) + 1 cookie fra 7/11 og 150 g is + 65 g smågodt til dessert...

Spiste normalt resten av dagen de to dagene.. Er dette syke mengder snop etter så tunge middager?!

Anonymkode: fa786...3c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, det er hverken mye eller sykt mye. For meg er det lite, men noen vil kanskje si at det er akkurat passe. 

Endret av penny_
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ingenting. 

Anonymkode: a1578...556

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres normalt ut for en helg. 

Anonymkode: 431fa...20b

AnonymBruker
Skrevet

Veier du alt du spiser? Jeg tror jeg spiser enorme mengder i forhold til hva du ramser opp her, om muligheten byr seg.

Anonymkode: 38102...b27

Skrevet

Det som er viktig ift overspising er vel at du ikke spiser tvangsmessig lenge etter at du er mett.  Hvis du føler deg vel etterpå og bare er teoretisk bekymret for mengden (huff så mye sukker, fordi du vet at det ikke er så sunt) er alt i orden hvis du spør meg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Det setter jeg skikkelig stor pris på :) Føler meg ganske mett etterpå, men ikke veldig kvalm liksom.. Tror jeg må prøve å komme ut av kalori-fella, når man teller alt og vet hvor mye kalorier ting har virker det som en enorm over-spising liksom

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Det setter jeg skikkelig stor pris på :) Føler meg ganske mett etterpå, men ikke veldig kvalm liksom.. Tror jeg må prøve å komme ut av kalori-fella, når man teller alt og vet hvor mye kalorier ting har virker det som en enorm over-spising liksom

Det som kalles kaloritett mat er dessverre ofte det beste, hi hi.  Min personlige rekord i kaloritett mat er 3 kakestykker fra Deli de Luca, rett etter hverandre.  Gulrotkake, Chocolate Spoon Cake og Oreo Dream Cake.  Ekspeditøren sendte med 3 gafler, kunne ikke si at jeg bare trengte 1...   Gulrotkaken er vel 1000kcal alene. 

Med overspising tenker i hvert fall jeg mest på veldig store mengder, og at maten ikke fungerer som noe som skal stille sult men som noe som skal døyve følelser.  Kakegildet var helt klart overspising både med tanke på kalorier, og et forsøk på trøst mot ensomhet.  Virket ikke selvsagt, og det visste jeg på forhånd.

Overspise mtp kalorier er dessverre altfor lett, ellers hadde ikke overvekt vært så stort samfunnsproblem.  I kveld var jeg flink, hadde veldig lyst på søtt men endte med 2 knekkebrød med kaviar.  Og har ikke lyst på søtt lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg overspiser. Og da spiser jeg selv om jeg ikke er sulten. Jeg spiser f.eks en sjokolade selv om jeg ikke har lyst på fordi jeg pleier å ha lyst på den og fordi jeg håper på at sukkeret gir meg en positiv følelse. Jeg spiser altså for følelsene og ikke for sulten. 

Problemet kommer etterpå når angeren sniker seg på og sinnet tar over at jeg var så dum.

Det du spiste er ikke mye i mitt hodet.

Anonymkode: 36a87...68f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg overspiser. Og da spiser jeg selv om jeg ikke er sulten. Jeg spiser f.eks en sjokolade selv om jeg ikke har lyst på fordi jeg pleier å ha lyst på den og fordi jeg håper på at sukkeret gir meg en positiv følelse. Jeg spiser altså for følelsene og ikke for sulten. 

Problemet kommer etterpå når angeren sniker seg på og sinnet tar over at jeg var så dum.

Det du spiste er ikke mye i mitt hodet.

Anonymkode: 36a87...68f

Sjokolade bør en vel ikke spise når en er sulten for å bli mett uansett. En skal jo kose seg med sjokolade. 

Anonymkode: 262cb...81d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg overspiser. Det er ikke noe som skjer på Fridays eller sammen med andre. Det skjer på sofaen eller i bilen når ingen andre ser på. Jeg handler på forskjellige butikker sånn at ikke ekspeditøren skal reagere på at jeg hver dag kommer til kassen med en iskake, en pakke med små-is, en pose med bak-selv-muffins/brownies, en karamellpudding, en pakke kjeks, en pose smågodt og ett rør med pringles. DET er nemlig overspising.

Det du har gjort er å spise litt mer enn hva du egentlig hadde sett for deg og det er helt normalt :-)

Anonymkode: fd906...fa1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle gode svar, det setter jeg skikkelig pris på! Tror nok det sitter mye mellom ørene her, at jeg tenker på hvor mye kalorier det er og tenker at jeg har fråtset helt ut fra det. Tror jeg må prøve å bryte ut av kalori-regnskap på alt.. De fleste normale sprekker jo kalori-budsjettet i helgene uten å legge på seg skulle jeg tro...?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke telle kalorier av nettopp samme grunn: Får konstant dårlig samvittighet.

Anonymkode: 9e27a...1ce

AnonymBruker
Skrevet

takk for gode svar.. Kutta du bare ut å telle? Jeg tror jeg skal prøve det, og prøve å nyte usunn mat, ikke bare spise det fort fordi jeg har dårlig samvittighet. tror mye av problemet er at jeg tenker at jeg har ødelagt alt når jeg spiser usunt, så da kan jeg like gjerne spise usunn dessert osv... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...