Gå til innhold

Hvis man sier: "Du tar feil"

Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa

Er det drittslenging? Jeg mener at det IKKE er drittslenging. Helt klart. Men diskuterer med en som blir SUR og sier at det er drittslenging å si at noen andre tar feil......?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer an på hvordan og i hvilken sammenheng det er sagt. Men på generell basis vil jeg si at det høres merkelig ut å kalle det drittslenging. Hersketeknikk, kanskje?

Anonymkode: 2b623...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvordan og i hvilken sammenheng det er sagt. Men på generell basis vil jeg si at det høres merkelig ut å kalle det drittslenging. Hersketeknikk, kanskje?

Anonymkode: 2b623...23c

Nei, det er utelukkende en setning som introduserer forklaringen på hvorfor vedkommende tar feil; "fordi".....

Hersketeknikk vil være f.eks personangrep. "Du er stygg, derfor tar du feil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

kaller det heller hersketeknikk. å det er feigt

Anonymkode: 1ce1f...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Så hvis noen sier "Den lengste siden i en trekant heter katet" og man påpeker at det er feil, så er det hersketeknikk og feigt nå ja. Logisk. 

"Fy flate ass, Kåre sa jeg tok feil da jeg sa at 2+7 er 10, han skal alltid slenge dritt." Syns jeg hører det. Bare nei. De som er så pokkers hårsåre kan ta seg en bolle, og låse døra og aldri oppsøke menneskelig kontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Rainstorm skrev:

Så hvis noen sier "Den lengste siden i en trekant heter katet" og man påpeker at det er feil, så er det hersketeknikk og feigt nå ja. Logisk. 

"Fy flate ass, Kåre sa jeg tok feil da jeg sa at 2+7 er 10, han skal alltid slenge dritt." Syns jeg hører det. Bare nei. De som er så pokkers hårsåre kan ta seg en bolle, og låse døra og aldri oppsøke menneskelig kontakt. 

går an å si det på en annen måte. ser for meg folk som sitter der med nesa i sky og er bedrevitere nå. på logiske ting hvor det kun finnes et svar så kan man jo bare poengtere at det er jo sånn det er å ikke sånn. men å buse ut med "det er feil!" kan virke som at man blir tråkka på

Anonymkode: 1ce1f...539

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Drittslenging hadde jeg ikke villet kalt det.

Jeg mener at det kommer an på hva spørsmålet er. Hvis spørsmålet kun har ett svar (2+2=4) så er det ikke hersketeknikk å si at "du tar feil", men hvis det er en meningsutveksling (jeg synes, jeg mener...) så er det noe arrogant å svare "du tar feil".

Anonymkode: efe1b...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...