Gå til innhold

Diaré i 3 dager.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mat som kommer inn, kommer rett ut igjen. Føler meg slapp og småkvalm. Mye mageknip om jeg ikke tar paracet. Romlig. Nå tør jeg nesten ikke spise, for det tar Max 5-10 minutter så flyr jeg på do. Har vært hjemme fra jobb men i morgen må jeg tilbake. Noen som har noen råd? La være å spise?? 

Anonymkode: c839d...4a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mat som kommer inn, kommer rett ut igjen. Føler meg slapp og småkvalm. Mye mageknip om jeg ikke tar paracet. Romlig. Nå tør jeg nesten ikke spise, for det tar Max 5-10 minutter så flyr jeg på do. Har vært hjemme fra jobb men i morgen må jeg tilbake. Noen som har noen råd? La være å spise?? 

Ring legen/legevakten. Du trenger elektrolytter og muligens annen medisi

Anonymkode: 245ff...416

Skrevet

Skal du på jobb når du har diare? De burde heller få deg sykemelding så du ikke smitter de andre på jobb.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring legen/legevakten. Du trenger elektrolytter og muligens annen medisi

Anonymkode: 245ff...416

Men jeg går ikke på noen medisiner nå.. Bør jeg ringe legevakta for diaré?

Skrevet

Har du prøvd med imodium?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, mirandaa skrev:

Har du prøvd med imodium?

Idoform har jeg tatt

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg går ikke på noen medisiner nå.. Bør jeg ringe legevakta for diaré?

Sist jeg fikk diare kom jeg ut av legevakten med 3-4 forskjellige legemidler. Ja du kan ringe legevakten for diare, de kan finne ut om du bør dra ned, eller om du bør ringe legen i moren tidlig. Men du skal ikke på jobb med diare.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, VinterSnø skrev:

Sist jeg fikk diare kom jeg ut av legevakten med 3-4 forskjellige legemidler. Ja du kan ringe legevakten for diare, de kan finne ut om du bør dra ned, eller om du bør ringe legen i moren tidlig. Men du skal ikke på jobb med diare.

Er ikke 3 men 4 dager jeg har hatt akutt diaré. Startet morningen på lørdag. Ringer legevakten nå men lang kø

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke har blod diare trenger du IKKE ringe legevakten for diare. Hold deg hjemme fra jobb og ring fastlegen for sykemelding om du ikke har flere egenmeldingsdager igjen. Som regel går akutt diare over av seg selv etter noen dager, dersom det vedvarer tar du kontakt med fastlege og får sendt inn avføringsprøver for å sjekke om du har fått bakterier eller parasitter som trenger behandling.

Anonymkode: 1dc40...6f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Legen kommer ikke til å gjøre noe før du har hatt diaré i 1-2 uker. Drikk rikelig med væske, gjerne en blanding av farris og eplejuice 50/50. Det går mange varianter av omgangssyke nå, så du har nok fått en av dem. Magesmerter og diare er typiske symptomer. 

Anonymkode: b73c6...12d

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen kommer ikke til å gjøre noe før du har hatt diaré i 1-2 uker. Drikk rikelig med væske, gjerne en blanding av farris og eplejuice 50/50. Det går mange varianter av omgangssyke nå, så du har nok fått en av dem. Magesmerter og diare er typiske symptomer. 

Anonymkode: b73c6...12d

Rett :) legevakta ba meg kjøpe imodium og kontakte fastlegen når det hadde gått en uke. Hun synes heller ikke det var farlig å gå på jobb i morgen om det ga seg i kveld med imodium. Også kjøpt blåbær saft. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...