Gå til innhold

Bruke sminke på jobbmesse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Skal på jobbmesse på torsdag i regi av NAV og lurer i den forbindelse på en liten ting. Jeg bruker ikke sminke til hverdags eller fest, burde jeg ta det på på torsdag? Er det slik at sminke vil gi inntrykk av at jeg er mer seriøs? 

Anonymkode: da9c7...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det synes jeg du bør gjøre. I mange jobber må man se presentabel ut.

I min jobb er det i hvert fall foretrukket at ansatte bruker sminke (med måte), så for å øke dine sjanser - se presentabel ut!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tibbie skrev:

Ja, det synes jeg du bør gjøre. I mange jobber må man se presentabel ut.

I min jobb er det i hvert fall foretrukket at ansatte bruker sminke (med måte), så for å øke dine sjanser - se presentabel ut!

Så jeg burde gjøre det selvom jeg ikke kommer til å bruke sminke på jobb? Er ikke så god til å sminke meg heller.. 

TS

Anonymkode: da9c7...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den var morsom!

Anonymkode: 5b4e7...5c7

Hva mener du? 

TS

Anonymkode: da9c7...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snowz

Bruk sminke hvis du ønsker det, ikke fordi du føler at du må. Det blir for dumt å bruke sminke for å bli tatt "seriøst".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg burde gjøre det selvom jeg ikke kommer til å bruke sminke på jobb? Er ikke så god til å sminke meg heller.. 

TS

Anonymkode: da9c7...6e7

Et enkelt lag maskara bør holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer å legge fin og nøytral sminke er det et pluss, men hvis du ikke klarer å bruke sminke uten å se ut som om du skal på fest bør du droppe det. Hvis du ikke tror du klarer å legge fin sminke er det kanskje bedre om du nøyer deg med å se ren og pen ut, og kanskje prøver å gjøre noe fint med håret.

Før torsdag har du tid til å prøve å sminke deg. Gå ut i dagslys med sminken og ta bilder fra flere kanter, og be noen gode venner vurdere helt ærlig om det ser proffesjonelt ut. Hvis det ikke dropper du sminken

Anonymkode: 659d3...f7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har helt vanlig hud (ikke masse kviser e.l) så bare ta på et lag pudder og maskara. Gre håret og kle deg pent, men nøytralt. Jeans, en enkel, fin genser eller skjorte, og kanskje et enkelt smykke? 

Har du ujevnheter i huden ville jeg sminket det bort. Jeg sliter med kviser, og ville aldri dukket opp på intervju e.l uten sminke! Sminker meg forøvrig før jobb hver dag da, men det er fordi jeg stadig er i kontakt med andre mennesker og må se LITT presentabel ut :P Hadde jeg hatt en jobb hvor kontakt med andre ikke hadde vært viktig hadde jeg latt huden få lufte seg. Men ja, førsteinntrykket bør være litt bedre syns jeg!

Anonymkode: 2c286...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg burde gjøre det selvom jeg ikke kommer til å bruke sminke på jobb? Er ikke så god til å sminke meg heller.. 

TS

Anonymkode: da9c7...6e7

Jepp. Det er førsteinntrykket som gjelder ;)

Men det kan jo hende at du etter en stund får beskjed om freshe deg opp litt mer før jobb om du går lenge uten sminke. Eller, det kommer jo naturligvis an på hvilken bransje det er snakk om.

Men husk, don't over do it! Da kan du like gjerne gå uten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har helt vanlig hud (ikke masse kviser e.l) så bare ta på et lag pudder og maskara. Gre håret og kle deg pent, men nøytralt. Jeans, en enkel, fin genser eller skjorte, og kanskje et enkelt smykke? 

Har du ujevnheter i huden ville jeg sminket det bort. Jeg sliter med kviser, og ville aldri dukket opp på intervju e.l uten sminke! Sminker meg forøvrig før jobb hver dag da, men det er fordi jeg stadig er i kontakt med andre mennesker og må se LITT presentabel ut :P Hadde jeg hatt en jobb hvor kontakt med andre ikke hadde vært viktig hadde jeg latt huden få lufte seg. Men ja, førsteinntrykket bør være litt bedre syns jeg!

Anonymkode: 2c286...fa7

Du er klar over at man får seg jobb til tross for uren hud ja..? Min erfaring er at under kviseutbrudd blir bare huden verre av å få sminke over seg. Samme hvor bra og pustende og bla bla den sminken er. Og kundekontakt er intet argument. de ser jo kvisene under sminken din uansett.

Hvilken bransje er det dere snakker om i tråden her egentlig? Man blir ikke tatt mer seriøst med sminke akkurat, ikke alle bruker det rett og slett. Man er ikke mindre presentabel eller mindre pyntet uten mascara og pudder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, globalagogo skrev:

Du er klar over at man får seg jobb til tross for uren hud ja..? Min erfaring er at under kviseutbrudd blir bare huden verre av å få sminke over seg. Samme hvor bra og pustende og bla bla den sminken er. Og kundekontakt er intet argument. de ser jo kvisene under sminken din uansett.

Hvilken bransje er det dere snakker om i tråden her egentlig? Man blir ikke tatt mer seriøst med sminke akkurat, ikke alle bruker det rett og slett. Man er ikke mindre presentabel eller mindre pyntet uten mascara og pudder.

Det er dessverre sånn at mange tror at de med hudproblemer har det fordi de er urenslige. Jeg har selv fått rare blikk og spørsmål om jeg vasker meg i ansiktet om morgenen...

Man møter jo ikke opp på jobbmesse/intervju i t skjorte og joggebukse heller, selv om man noen ganger ville gått sånn på jobb. 

Anonymkode: 2c286...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du jobber i en bransje der sminke er en greie, så kan du like godt droppe det. Presenterer du deg på en bra måte, så er det forhåpentligvis et bedre inntrykk enn å være pen og pyntelig. Det er ikke pyntedukke du har tenkt å jobbe som, det er evnene dine og hodet ditt som skal brukes. Så fokuser på å få frem det

Anonymkode: 09767...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...