Gå til innhold

Mus i vedkassa!!

Fremhevede innlegg

Gjest Sheelagh
Skrevet

Har akkurat tatt inn en kasse med ved, og hører nå at det driver å romsterer en mus nedi der! Så halen på han i stad :sjokkbla: Hvordan i all verden blir jeg kvitt den?? Katten sover, og er for feit til å løpe etter den og jeg tør ikke å sette opp musefelle i frykt for å få fingeren min i fella.. 

Hjelp! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bær ut igjen kassa...det siste du vil er at den kommer seg ut i huset. Hvis du er redd for at den skal komme ut når du tar i kassa, kan du jo kanskje hive en søppelsekk over?

Gjest Sheelagh
Skrevet
1 minutt siden, bopera skrev:

Bær ut igjen kassa...det siste du vil er at den kommer seg ut i huset. Hvis du er redd for at den skal komme ut når du tar i kassa, kan du jo kanskje hive en søppelsekk over?

Tenk hvis den hopper ut eller hopper på meg da :sjokkbla: Har ingen søppelsekk eller store poser i huset.. Tør nesten ikke å gå bort til vedkassa engang.. 

Skrevet

I det du begynner å bråke med vedkassen, så kommer den sikkert til å være så livredd, at den ikke tør bevege seg engang. Det går så bra, så! Jeg tror det blir verre for deg, hvis du skal sitte og være redd til enten katten våkner, eller noen andre kommer hjem. Hvis du er skikkelig redd, så åpne opp nærmeste vindu på vidt gap, og kast hele greia ut vinduet!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hjemme eller på hytta?

Ikke at det spiller noen rolle. Mange muligheter..feller er effektivt, men du er redd dem. Gift... funker bra. Er du uheldig gjemmer den seg, dør og lukter vondt. Noen gifter tørker de ut, og de forblir luktløse i vegger, tak og kjeller etc.  Skyt på dem med luftgevær, men heller bank hardt der de er...De dør lett av sjokk. 

Dessuten er einerbær en grei måte å unngå mus på. De hater lukta. 

Lykke til. 

Endret av Jerry Lee
AnonymBruker
Skrevet

Legg katta i vedkassa.

Anonymkode: 684f3...cdd

Skrevet
3 minutter siden, bopera skrev:

Mente ikke å sitere deg :)

Bruk et dynetrekk, laken eller annet over kassa da. Noe har du jo :)

Men få ut kassa og bær inn veden.

Gjest Sheelagh
Skrevet
10 minutter siden, bopera skrev:

I det du begynner å bråke med vedkassen, så kommer den sikkert til å være så livredd, at den ikke tør bevege seg engang. Det går så bra, så! Jeg tror det blir verre for deg, hvis du skal sitte og være redd til enten katten våkner, eller noen andre kommer hjem. Hvis du er skikkelig redd, så åpne opp nærmeste vindu på vidt gap, og kast hele greia ut vinduet!

Men tenk hvis den biter meg når jeg skal bære kassa? Jeg er helt seriøst livredd for mus! Den er altfor tung til å kunne kastes.. 

10 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Hjemme eller på hytta?

Ikke at det spiller noen rolle. Mange muligheter..feller er effektivt, men du er redd dem. Gift... funker bra. Er du uheldig gjemmer den seg, dør og lukter vondt. Noen gifter tørker de ut, og de forblir luktløse i vegger, tak og kjeller etc.  Skyt på dem med luftgevær, men heller bank hardt der de er...De dør lett av sjokk. 

Dessuten er einerbær en grei måte å unngå mus på. De hater lukta. 

Lykke til. 

Det er her hjemme. Vi har ikke noe musegift i huset desverre :( Må prøve å manne meg opp til å få flyttet den kassen ut.. 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg katta i vedkassa.

Det er jo masse ved i kassen. Er ikke plass til katten, ikke løper hun så fort heller, hun er ganske rulten. 

7 minutter siden, MapleSirup skrev:

Mente ikke å sitere deg :)

Bruk et dynetrekk, laken eller annet over kassa da. Noe har du jo :)

Men få ut kassa og bær inn veden.

Driver å manner meg opp nå.. Men herrefred, så redd jeg er!! 

Skrevet

Men én så liten tass er jo ikke farlig. 

Men vet godt hva irrasjonell frykt er. 

Kan du ikke bare la den være til "SlappFeiten" gidder å gjøre jobben sin? 😄

• Liker 1
Skrevet (endret)
34 minutter siden, Sheelagh skrev:

Har akkurat tatt inn en kasse med ved, og hører nå at det driver å romsterer en mus nedi der! Så halen på han i stad :sjokkbla: Hvordan i all verden blir jeg kvitt den?? Katten sover, og er for feit til å løpe etter den og jeg tør ikke å sette opp musefelle i frykt for å få fingeren min i fella.. 

Hjelp! 

Du bar kassa inn, og dermed klarer du å bære den ut igjen.

Musa er en million ganger reddere for deg enn du er for den, - og nei; Den kommer ikke til å kaste seg over deg med mord i blikket. Den er så redd at den lille kroppen sitter og rister av skrekk inne i kassen.

Endret av Mis(s)Understood
Autocorrect
  • Liker 1
Gjest Sheelagh
Skrevet
5 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Men én så liten tass er jo ikke farlig. 

Men vet godt hva irrasjonell frykt er. 

Kan du ikke bare la den være til "SlappFeiten" gidder å gjøre jobben sin? 😄

Den kan bite meg! Klore.. 

Katten har akkurat fått lunsj: gourmet med kattegodis, så nå må hun hvile. 

Gjest Sheelagh
Skrevet
1 minutt siden, Mis(s)Understood skrev:

Musa er en million ganger reddere for deg enn du er for den, - og nei; Den kommer ikke til å kaste seg over deg med mord i blikket. Den er så redd at den lille kroppen sitter og rister av skrekk inne i kassen.

Den kan bli så redd at den biter! 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Sheelagh skrev:

Den kan bite meg! Klore.. 

Katten har akkurat fått lunsj: gourmet med kattegodis, så nå må hun hvile. 

Du dør ikke av det! Hehe.

Vel..da får du bare ha musa di der.... 😉

Gjest Sheelagh
Skrevet

Jeg klarte det!! Tok over et gigantisk laken og nærmest løp ut med vedkassa. Der får den stå til noen andre fikser med det. Jeg er så stolt av meg selv :bolledeig:

Skrevet
3 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Nettopp. Stakkars den tåler ikke mer enn et smell før den dør av sjokk.

Tror TS innerst inne vil ha musa si der, jeg... 😉

AnonymBruker
Skrevet

Ta ved ut av kassa så ingenting stikker opp, legg et bord opp ned på kassa så ingenting slipper ut. Vent til du kan be noen andre om hjelp.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Sheelagh skrev:

Den kan bli så redd at den biter! 

Har du tenkt å plukke den opp og bære den ut i hendene? 

Musa er inne i kassen nå. Om en time kan den være et helt annet sted.

Ut med kassen, - nå ! 

Gjest Sheelagh
Skrevet
3 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Nettopp. Stakkars den tåler ikke mer enn et smell før den dør av sjokk.

Tror TS innerst inne vil ha musa si der, jeg... 😉

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta ved ut av kassa så ingenting stikker opp, legg et bord opp ned på kassa så ingenting slipper ut. Vent til du kan be noen andre om hjelp.

Et øyeblikk siden, Mis(s)Understood skrev:

Har du tenkt å plukke den opp og bære den ut i hendene? 

Musa er inne i kassen nå. Om en time kan den være et helt annet sted.

Ut med kassen, - nå ! 

Jeg tok et laken over og kassen (og forhåpentligvis) musa, er ute nå :) 

Skrevet

Litt off topic...

Våkna en gang på hytta av at en flaggermus landa på trynet mitt når jeg sov.

Hehe.det var smått scary... ☺

AnonymBruker
Skrevet

Bra du fikk den ut :) Hadde det vært meg så hadde jeg funnet et nytt sted til den om man fjerner kassa, men kan ikke forvente at andre bryr seg om en skarve mus:fnise: Mus er ikke farlig, man kan ta dem i håndflaten og lukke hendene forsiktig rundt, har gjort det titalls ganger uten å bli bitt. Så irasjonell frykt indeed.

Anonymkode: b071e...668

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...