AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #1 Skrevet 1. mars 2016 Hvilket husarbeid gjør dere hver dag? Dette er hva jeg gjør hver dag: Bad: Rydde og vaske baderomsvasken Stue: Rydde og vaske stuebordet Kjøkken: Bytte klut og kopphåndkle Rengjøre kjøkkenvasken Rydde og vaske kjøkkenbenken Stable inn og ut av oppvaskemaskinen Lage middag Vaskerom: Vaske klær Ellers: Rask rydderunde i huset Tømme alle søppelbøtter Anonymkode: dc3bb...4e9
ekkoet Skrevet 1. mars 2016 #2 Skrevet 1. mars 2016 Ca hver dag, følgende: Stue: Rydde stuebordet Kjøkken: Rydde og vaske kjøkkenbenken Stable inn og ut av oppvaskemaskinen Lage middag Vaskerom: Vaske klær Ellers: Rydder forefallende i huset Så er det noen skippertak på resten.
Gjest Marillia Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 Bad: Vasker baderomsvasken og putter alt skittentøy i dunk etter bruk. Har aldri liggende noe på badegulvet Stue: Rydder bort aviser, blad, ipad etter bruk. Alt har fast plass. Bretter sammen kosepledd og setter på plass/puffer opp pynteputer før jeg legger meg. Kjøkken: Bytter klut og kopphåndkle Rengjører kjøkkenvasken Rydde og vaske kjøkkenbenken Stable inn og ut av oppvaskemaskinen Lage middag Vaskerom: Vaske klær, bretter sammen klær. Mopper over alle gulv ca 2 dager i uken, vasker hele huset hver uke, og tar badegulv og kjøkkengulv en gang ekstra ved behov.
melatonin Skrevet 3. mars 2016 #4 Skrevet 3. mars 2016 Stue: Rydde bord og sofa for iPad, fjernkontrollen osv. Kjøkken: Rydde, vaske benk flere ganger, lage middag, vasker opp kjeler og kar. Oppvaskmaskin går ca 2.hver dag. Gang: Stabler sko, rydder bort nagler og vesker. Resten av huset tas ikke fast daglig.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #5 Skrevet 3. mars 2016 Jeg rydder stue, gang, bad, kjøkken hver dag. Tar ut av oppvaskmaskin om morgenen. Settes på, på kvelden. Vasker over kjøkkenbenk etter middag, vasker over baderomsbenken på kvelden. støvsuges ca. annenhver dag. (Pga unger og dyr) Klær vaskes, brettes ca. hver tredje dag. Anonymkode: 33b7d...c47
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #6 Skrevet 3. mars 2016 Den 1.3.2016 at 12.37, AnonymBruker skrev: Hvilket husarbeid gjør dere hver dag? Dette er hva jeg gjør hver dag: Bad: Rydde og vaske baderomsvasken Stue: Rydde og vaske stuebordet Kjøkken:Bytte klut og kopphåndkle Rengjøre kjøkkenvasken Rydde og vaske kjøkkenbenken Stable inn og ut av oppvaskemaskinen Lage middag Vaskerom: Vaske klær Ellers: Rask rydderunde i husetTømme alle søppelbøtter Anonymkode: dc3bb...4e9 Hver dag?? Anonymkode: 59162...8af 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #7 Skrevet 3. mars 2016 Daglig: ingenting. Jeg har mange dager i uka der jobb - spise middag - trene/sosialt - sofa - legge seg er alt jeg gjør. Og sånn blir det i et moderne hjem som knapt krever at en løfter lillefingeren for at alt glir på skinner. Jeg tømmer søppelbøttene når de er fulle eller lukter. Ca 1-2 ganger i uka, altså. Jeg vasker ting når de er skitne. Og å ta med seg et håndkle fra punkt A på kjøkkenet til punkt B ved badet er da virkelig ikke husarbeid mer enn det er husarbeid å slenge mine egne skitne sokker samme retning. Det er heller ikke "arbeid" å tørke over vasken etter rydde etter seg om det er møkkete der en har vært. Det er normal folkeskikk, det. Normalt oppegående mennesker gjør slikt på offentlige toalett og møterom på jobben. Hvorfor i alle dager skulle det plutselig bli "arbeid" fordi jeg er hjemme? Anonymkode: 7c9db...1d0 5
Gjest Selfie Skrevet 4. mars 2016 #8 Skrevet 4. mars 2016 Jeg støvsuger 1.etg nesten hver dag, og vasker klær. Rydder hele tiden. Oppvaskmaskinen kjøres selvfølgelig, og jeg vasker over spisebord og kjøkkenbenk etter middag. Det er det.
Blod Skrevet 4. mars 2016 #9 Skrevet 4. mars 2016 Vasker opp, rydder kjøkkenbenken og egentlig alle flater i stua, kaster søppel, vasker klær så sant jeg har tid og mulighet.. Er vel egentlig det jeg gjør hver dag, tror jeg
FantasDick Skrevet 4. mars 2016 #10 Skrevet 4. mars 2016 Tror ikke det er noe vi gjør absolutt hver dag. Vasker ikke klær hver dag, noen dager bestiller vi pizza og noen ganger lar vi kjøkkenbenken stå til neste dag, men som regel; lager middag, rydder kjøkkenet, tar oppvaskmaskinen, vasker over bord. Den som ikke lufter hunden på kveldstur tar også en liten rydderunde i huset før vi legger oss.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #11 Skrevet 4. mars 2016 Ikke så mye egentlig:P Bad/vaskerom: Tar bremsespor i dassen om det finnes og tar ut søplet om det er fult. Stue: Prøver å legge noe på plass om jeg tar frem noe nytt... Kjøkken: Lager mat, stable inn/ut vaskemaskin, tørke over benken, tar ut søplet om det er fult. Mye skipper-tak med andre ord Anonymkode: d29a8...0c8 2
Anglofil Skrevet 4. mars 2016 #12 Skrevet 4. mars 2016 Det er ingenting jeg gjør hver eneste dag. Mvh Yvonne
peppermyntete Skrevet 4. mars 2016 #13 Skrevet 4. mars 2016 Det eneste jeg gjør hver dag er å rydde opp etter meg og vaske over kjøkkenbenken etter at jeg har spist middag.
Berit Skrevet 4. mars 2016 #14 Skrevet 4. mars 2016 Ingenting som nødvendigvis gjøres hver dag av husarbeid. Men setter sko på plass og henger klær i skapet hver dag. Holder benker rene etter bruk
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #15 Skrevet 4. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar bremsespor i dassen om det finnes og tar ut søplet om det er fult. Anonymkode: d29a8...0c8 Gjør ikke folk dette etter seg selv???! (det var ikke en nyhet, gjør det stadig vekk selv, men fy faen så ekle folk kan være) Anonymkode: 52414...128
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #16 Skrevet 4. mars 2016 Den Tuesday, March 01, 2016 at 12.37, AnonymBruker skrev: Hvilket husarbeid gjør dere hver dag? Dette er hva jeg gjør hver dag: Bad: Rydde og vaske baderomsvasken Stue: Rydde og vaske stuebordet Kjøkken: Bytte klut og kopphåndkle Rengjøre kjøkkenvasken Rydde og vaske kjøkkenbenken Stable inn og ut av oppvaskemaskinen Lage middag Vaskerom: Vaske klær Ellers: Rask rydderunde i huset Tømme alle søppelbøtter Anonymkode: dc3bb...4e9 Omtrent det samme. Men stuebordene vaskes ikke daglig, vi spiser på kjøkkenet. Kopphåndkle har vi ikke, og benkeklutene byttes etter hver gangs bruk. Doen vaskes daglig, både nedi og setet. Senger ryddes daglig og det luftes. Søndag er helligdag, da vasker gi ikke klær. Anonymkode: 5ea74...f65
venus_ Skrevet 4. mars 2016 #17 Skrevet 4. mars 2016 Det eneste jeg gjør hver dag er å lage middag og rydde/vaske over kjøkkenbenken etterpå.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #18 Skrevet 4. mars 2016 Gjør dette hver dag: Støvsuger Vasker klær Setter på oppvaskmaskin og rydder ut av den Vasker benk og vask på kjøkkenet Tømmer søplen Vasker toalettet og tørker speil på badet Tørker støv i ca halve stuen og på badet Rydder soverom og rer opp sengen Lager middag... og det er egentlig det : ) rydder mer og har storrengjøring en gang i uken Anonymkode: 55c9a...294
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #19 Skrevet 6. mars 2016 Den Tuesday, March 01, 2016 at 13.11, ekkoet skrev: Ca hver dag, følgende: Stue: Rydde stuebordet Kjøkken: Rydde og vaske kjøkkenbenken Stable inn og ut av oppvaskemaskinen Lage middag Vaskerom: Vaske klær Ellers: Rydder forefallende i huset Så er det noen skippertak på resten. Ganske likt som meg, bare at jeg gjør endel mer. Ikke at jeg mener at du gjør for lite, jeg riter nok sikkert bare myye mer 😉 Anonymkode: dc3bb...4e9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #20 Skrevet 6. mars 2016 Den Wednesday, March 02, 2016 at 13.21, Marillia skrev: Bad: Vasker baderomsvasken og putter alt skittentøy i dunk etter bruk. Har aldri liggende noe på badegulvet Stue: Rydder bort aviser, blad, ipad etter bruk. Alt har fast plass. Bretter sammen kosepledd og setter på plass/puffer opp pynteputer før jeg legger meg. Kjøkken: Bytter klut og kopphåndkle Rengjører kjøkkenvasken Rydde og vaske kjøkkenbenken Stable inn og ut av oppvaskemaskinen Lage middag Vaskerom: Vaske klær, bretter sammen klær. Mopper over alle gulv ca 2 dager i uken, vasker hele huset hver uke, og tar badegulv og kjøkkengulv en gang ekstra ved behov. Hva gjør du når du vasker hele huset? Tenker siden du vasker gulv så ofte i løpet av uken. Anonymkode: dc3bb...4e9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå