AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #1 Del Skrevet 29. februar 2016 Bien min er chiptunet. Noe som har vært svært uheldig for bilen. Noen som vet hvordan man får dette fjernet? Er det noe et hvilket som helst verksted kan ta bort/fjerne? Finner ingenting om dette på nett.. Anonymkode: b45ba...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mons Skrevet 29. februar 2016 #2 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg er ingen ekspert på området. Vet bare at det er mange måter å endre motorstyringen Fra billige jallaløsninger til gjennomprøvde og gode løsninger. Jeg vet hvordan det fungerer på min bil. Der ligger motorstyringen i en boks. Verkstedet satt inn en ny boks med ferdig tunet/trimmet programvare fra en utenlandsk leverandør. Jeg fikk pant for boksen med originalprogrammet. Hadde jeg valgt å beholde den, kunne jeg selv satt inn boksen med den originale motorstyringen. Nå må jeg tilbake til verkstedet hvis jeg ønsker å nedgradere hundre hester og masse bunndrag. På min bil fungerer alt helt glimrende. Så da spørs det jo hvordan din bil er tunet. Hvem er leverandør? Hvordan er bilen tunet? Diesel eller bensin? Er det gjort andre endringer på motoren ifb med tuningen? Hvis du ikke finner ut av dette, så kan sikkert merkeverkstedet hjelpe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 1. mars 2016 #3 Del Skrevet 1. mars 2016 Du kan nok få et merkeverksted til å fjerne chipen som er blitt brukt, det vil sikkert koste noen kroner, men det kan være lurt siden den som er satt inn kanskje ikke er opptimalisert for for bilen din. Veit om et tilfelle der bilen omtrent ikke ville gå etter at anna styring ble satt inn, med originale på plass igjen var alt i orden. Det er veldig mye som kan gå galt, som gjør at det ikke spiller sammen etter en tids bruk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå