AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #21 Skrevet 2. mars 2016 5 timer siden, LouiseD skrev: Jeg forstår ikke hvordan du får det til at det er jeg som krangler ??? Virkeligheten er her og nå, ikke en takst tatt for to år siden ! Når tre meglere angir mer eller mindre samme prisantydning/markedsverdi (+ at naboens hus ble solgt for 6,8 millioner i oktober 2015), vil jeg si at det er min bror som krever å skru tiden tilbake til juni 2014 som er kranglete. Selvsagt forstår jeg at meglerens prisantydning er nettopp det , en antydning. Faktisk solgt verdi kan bli både over og under. Men jeg tror neppe at tre erfarne meglere tar så feil som min bror håper på. Dessuten er det ikke så mye forskjell på en takst og en meglerpris hva sluttsum utgjør. Begge baserer seg hva lignende salgsobjekter har gått for i en viss periode, og taksten tatt i juni 2014 var ikke mer enn det en megler klarer å utføre : en visuell befaring av boligens kvaliteter og eventuelle bygningsmessige og tidsmessige mangler. Så i dette tilfelle tror jeg de kan sammenlignes. Vet ikke om du har sett på solgt som har gått på tv der meglere konkurrerer om å sette rett pris på eiendommer. Jeg kan fortelle deg at de oftere tar feil enn rett. Den eneste riktige måten ¨å gjøre dette på er å foreta en ny takst av en takstmann, ikke en megler. Slutt å heng deg opp i antydninger fra meglere, og forhold deg til takst,. Det er faktisk det broren din gjør, problemet er at taksten er fra 2014. Skaff dere en ny. Anonymkode: 4cc7a...cf0 1
Juniper Skrevet 3. mars 2016 #22 Skrevet 3. mars 2016 Legg ut huset til salgs på det åpne markedet. Din bror kan tre inn i høyeste buds sted om han ønsker å kjøpe huset. Eneste måten å få helt rett pris på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå