AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #1 Skrevet 29. februar 2016 Har et inntrykk at kvinner overanalyserer alt. Hvorfor? Slutt med det tullet. Anonymkode: f5f0f...a3c
Envy Skrevet 29. februar 2016 #2 Skrevet 29. februar 2016 Veldig godt spørsmål. Har ikke noe godt svar, tror den analyseringen er en del av spenningen. Det fører absolutt ikke noe godt med seg. Personlig har jeg prøvd å i større grad gå bort fra å analysere ting til å rett og slett spørre hvis det er noe jeg lurer på. 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #3 Skrevet 29. februar 2016 1 minutt siden, Envy skrev: Veldig godt spørsmål. Har ikke noe godt svar, tror den analyseringen er en del av spenningen. Det fører absolutt ikke noe godt med seg. Personlig har jeg prøvd å i større grad gå bort fra å analysere ting til å rett og slett spørre hvis det er noe jeg lurer på. Lurt! Det er jo det som funker, slutt å tenk så mye! Overanalysering er rot til alt "vondt" Anonymkode: f5f0f...a3c 1
Martine-1337 Skrevet 29. februar 2016 #4 Skrevet 29. februar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har et inntrykk at kvinner overanalyserer alt. Hvorfor? Anonymkode: f5f0f...a3c Hmm, vanskelig spørsmål. Skal svare deg på det om en ukes tid når jeg har fått analysert det ordentlig. 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #5 Skrevet 29. februar 2016 Tja, noen overanalyserer, noen analyserer alt for lite. Grensen mellom overanalysering og presis analysering kan være tynn, og de fleste klarer ikke skille dem. Noen mennesker er født med bedre innsikt og forståelse for hvordan andre mennesker fungerer, og disse kan analysere et menneske i nøyaktige detaljer, selv om de ikke har kjent vedkommende lenge. Det kan være risikabelt å be noen om å slutte å overanalysere da det kan føre til at personen slutter å prøve å forstå andre mennesker. Denne evnen burde trenes livet gjennom og kan gi økt innsikt og forståelse. Man kan også risikere at den man tror overanalyserer faktisk har rett og har plukket opp tidlige varselsignal om den det gjelder. Så når man beskylder personen for å overanalysere, så kanskje man dytter den inn i et forhold eller situasjon med en person den kunne unngått om den hadde hørt på seg selv. Anonymkode: 1d98b...ed4 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #6 Skrevet 29. februar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tja, noen overanalyserer, noen analyserer alt for lite. Grensen mellom overanalysering og presis analysering kan være tynn, og de fleste klarer ikke skille dem. Noen mennesker er født med bedre innsikt og forståelse for hvordan andre mennesker fungerer, og disse kan analysere et menneske i nøyaktige detaljer, selv om de ikke har kjent vedkommende lenge. Det kan være risikabelt å be noen om å slutte å overanalysere da det kan føre til at personen slutter å prøve å forstå andre mennesker. Denne evnen burde trenes livet gjennom og kan gi økt innsikt og forståelse. Man kan også risikere at den man tror overanalyserer faktisk har rett og har plukket opp tidlige varselsignal om den det gjelder. Så når man beskylder personen for å overanalysere, så kanskje man dytter den inn i et forhold eller situasjon med en person den kunne unngått om den hadde hørt på seg selv. Anonymkode: 1d98b...ed4 Skjønner. Det du sier er egentlig at noen vet hva du tenker? Tankelesere? Anonymkode: f5f0f...a3c
Gjest Leonardo Skrevet 2. mars 2016 #7 Skrevet 2. mars 2016 Den 29.2.2016 at 17.53, Martine-1337 skrev: Hmm, vanskelig spørsmål. Skal svare deg på det om en ukes tid når jeg har fått analysert det ordentlig. Morsomt! Jeg lo.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå