Gå til innhold

OCD etter tabu fantasi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

For ca et år siden hadde jeg en ganske tabu fantasi jeg likte å bruke mens jeg onanerte. Jeg vet at fantasier ikke er noe å bekymre seg over, så jeg tenkte ikke noe på det og ting gikk egentlig helt greit.

Nå er det sånn at jeg har OCD, og etter at jeg bestemte meg for å slutte med den fantasien, så får jeg ofte nervøse tanker i ettertid.

"vil jeg gjøre fantasien til virkelighet" "Nyter jeg egentlig tanken på dette?"

Samme som med all ocd, så føles det ofte virkelig selvom jeg vet at ikke vil dette. Jeg bruker også mye tid på å bekymre meg.

Er det noen andre som har opplevd slikt? Er det noe jeg kan gjøre?

Anonymkode: 03ce5...db8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror omtrent alle mennesker i hele verden, muligens bortsett fra de ca. 1% som er aksesuelle (ikke har noen kjønnsdrift) har hatt fantasier om ting de absolutt ikke ville gjort i virkeligheten. Så kos deg med fantasiene dine du.

Anonymkode: 03a90...8b2

• Liker 4
Skrevet

Påtrengende tanker kan komme om man har ocd eller ikke. Som regel er det jo at alle påtrengende tanker på aksepteres, dvs akseptere at de er der og at man vet at de ikke er sanne. Tabufantasier kan godt være påtrengende, særlig om man forsøker å benekte og stenge dem ute. Du vet godt, med din ocd erfaring at tanker på ingen måte MÅ henge sammen med virkelligheten og hva vi faktisk ønsker. Så håndter denne tanken på samme måte som de andre. Aksepter at hjernen din enn har laget denne pirrende tabu tanken og vit at den bare er det. En påtrengende tanke, elektrisitet mellom noen nerver i hjernen. Noen av de tenner oss, andre gjør de ikke, men ingen av de henger de sammen med virkeligheten. Men aksept er første regel for påtrengende tanker.

Anonymkode: 4dc1c...07c

• Liker 2
Skrevet

"Tabu-fantasier" er ofte grensesprengende og derfor også mer intense. Man trenger jo ikke forsøke å virkeliggjøre dem. Sannsynligvis er det i de fleste tilfeller best at man ikke forsøker det. Men det er som sagt over, de fleste har noen ville fantasier som gir dem sikkelig tenning men som de holder for seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

-Saraby, mod.

Skrevet

Nå blei jeg nysgjerrig her, hva slags fantasi har du?

Gjest Bella88
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

For ca et år siden hadde jeg en ganske tabu fantasi jeg likte å bruke mens jeg onanerte. Jeg vet at fantasier ikke er noe å bekymre seg over, så jeg tenkte ikke noe på det og ting gikk egentlig helt greit.

Nå er det sånn at jeg har OCD, og etter at jeg bestemte meg for å slutte med den fantasien, så får jeg ofte nervøse tanker i ettertid.

Samme som med all ocd, så føles det ofte virkelig selvom jeg vet at ikke vil dette. Jeg bruker også mye tid på å bekymre meg.

Hei!

Nå skjønner jeg ikke hvorfor man skal med vel og viten ha tabu fantasier da, men folk er forskjellige. Jeg har slitt mye med OCD selv og du kan faktisk få ryddet oppi disse tankene. Kan tipse med en flink psykolog som hjalp meg veldig. Se link under. 

https://www.youtube.com/channel/UCljtM1wmjWYzFrEhB1LHy5Q

Lytt og se alle. Gjerne noter ned det hun ber deg skrive ned. Lykke til! :) 

Skrevet

Trådstarter her.

Takk for svar!

Jeg har ikke problemer med fantasier. Jeg syns alle skal få lov til å fantasere om hva enn de vil uten å skamme seg.

Og ja, tabu fantasier er vanlige og alle har vel minst 1 :)

Problemet mitt er bare at i ettertid går jeg litt imot hva jeg akkurat sa nå. Jeg skammer meg og ocd'en kicker inn. Jeg begynner å bli redd for om jeg vil det i virkeligheten også må jeg sjekke om jeg blir kåt eller får ereksjon osv. Må også "sjekke" tankene mine for å være 100% sikker på at dette ikke er sant. Så jeg vet det bare er ocd, men det er jo nettopp dette ocd gjør, man begynner å tvile og må ha 100% bekreftelse.

Gjest Bella88
Skrevet
Den 29.2.2016 at 13.39, AnonymBruker skrev:

Hei

Hei!

Nå skjønner jeg ikke hvorfor man skal med vel og viten ha tabu fantasier da, men folk er forskjellige. Jeg har slitt mye med OCD selv og du kan faktisk få ryddet oppi disse tankene. Kan tipse med en flink psykolog som hjalp meg veldig. Se link under. 

Den 29.2.2016 at 22.11, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her.

Takk for svar!

Jeg har ikke problemer med fantasier. Jeg syns alle skal få lov til å fantasere om hva enn de vil uten å skamme seg.

Og ja, tabu fantasier er vanlige og alle har vel minst 1 :)

Problemet mitt er bare at i ettertid går jeg litt imot hva jeg akkurat sa nå. Jeg skammer meg og ocd'en kicker inn. Jeg begynner å bli redd for om jeg vil det i virkeligheten også må jeg sjekke om jeg blir kåt eller får ereksjon osv. Må også "sjekke" tankene mine for å være 100% sikker på at dette ikke er sant. Så jeg vet det bare er ocd, men det er jo nettopp dette ocd gjør, man begynner å tvile og må ha 100% bekreftelse.

Hei, jeg skal ikke stoppe deg fra å fantasere, men i mitt hodet går det ikke an å tenke på f.eks sex med mindreårige etc. Det er liksom helt feil i hodet mitt, for hvis jeg hadde tillat meg det i fantasiverden så hadde det en eller annen gang slått til i ¨våken tilstand¨ (min teori). Selv om det er vanlige å få tabutanker så stopper jeg ikke opp og lar dem få fritt spillerom. Jeg nyter dem ikke for å si det sånn. Jeg har generelt streng disiplin og det er mine prinsipper og for andre kan det være noe annet. Virker dømmende nå, men det er fordi at alt i denne verden ikke kan nytes og begjæres. Anyways tanker er tanker. Du har kontrollen du bestemmer dine valg, ikke fantasiene dine. Ikke la dem få kontroll over deg og ikke bli skremt av dem. Jo mer du blir redd dem jo mer får du noia. Tankene dine er ikke handlingene dine. De kan aldri bli det jo mindre du bestemmer deg for det. Du er sjefen i ditt liv. Kan anbefale boken Tenk deg glad av David Burns. Det er en selvhjelpboks som går på tankefeller og det er disse du nevner. Tankefellene går ut på at man blir låst fast i et tankemønster. Nå har jeg ikke boka tilgjengelig her hvis jeg hadde hatt den kunne jeg skrevet noen utdrag her. Den kan lånes eller kjøpes. Ellers kan jeg anbefale å lese http://www.kognitiv.no/wp-content/uploads/2014/11/Tvangshjelp.pdf.

Ønsker deg alt godt :) 

- Fatima

AnonymBruker
Skrevet
Den ‎03‎.‎03‎.‎2016 at 0.26, Bella88 skrev:

Hei!

Hei, jeg skal ikke stoppe deg fra å fantasere, men i mitt hodet går det ikke an å tenke på f.eks sex med mindreårige etc. Det er liksom helt feil i hodet mitt, for hvis jeg hadde tillat meg det i fantasiverden så hadde det en eller annen gang slått til i ¨våken tilstand¨ (min teori). Selv om det er vanlige å få tabutanker så stopper jeg ikke opp og lar dem få fritt spillerom. Jeg nyter dem ikke for å si det sånn. Jeg har generelt streng disiplin og det er mine prinsipper og for andre kan det være noe annet. Virker dømmende nå, men det er fordi at alt i denne verden ikke kan nytes og begjæres. Anyways tanker er tanker. Du har kontrollen du bestemmer dine valg, ikke fantasiene dine. Ikke la dem få kontroll over deg og ikke bli skremt av dem. Jo mer du blir redd dem jo mer får du noia. Tankene dine er ikke handlingene dine. De kan aldri bli det jo mindre du bestemmer deg for det. Du er sjefen i ditt liv. Kan anbefale boken Tenk deg glad av David Burns. Det er en selvhjelpboks som går på tankefeller og det er disse du nevner. Tankefellene går ut på at man blir låst fast i et tankemønster. Nå har jeg ikke boka tilgjengelig her hvis jeg hadde hatt den kunne jeg skrevet noen utdrag her. Den kan lånes eller kjøpes. Ellers kan jeg anbefale å lese http://www.kognitiv.no/wp-content/uploads/2014/11/Tvangshjelp.pdf.

Ønsker deg alt godt :) 

- Fatima

Det er klassisk for OCD å tro at man må passe på hva man tenker, ellers kan det bety at man ønsker at det skal skje i virkeligheten også. Dette vet man i psykologien at ikke stemmer.

Tilla deg å fantasere om hva du vil du TS, enten det er voldtekt, sex med sauer eller gruppesex med 80- åringer. Det er stor forskjell på fantasi og hva man ønsker skal bli virkelighet.

Anonymkode: a5776...3d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...