Gå til innhold

Skorpe/sår i hodebunn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i de siste månedene fått skorper/sår på forskjellige steder i hodebunnen. Synes det begynner å bli ubehagelig siden jeg ikke vet hvorfor dette skjer, de dukker bare plutselig opp. Noen som vet hva dette kan være?

Anonymkode: ea8e7...320

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv har jeg eksem og opplever dette innimellom. Merker du noe at du også er litt tørr i hodebunnen eller noe? 

Anonymkode: b910a...ea7

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Selv har jeg eksem og opplever dette innimellom. Merker du noe at du også er litt tørr i hodebunnen eller noe? 

Det er jeg faktisk. Er plaget med flass, tror jeg. Det er ikke hele hodebunnen, men områder. Det som har hjulpet mest er mildison. Det forsvinner men dannes fort om jeg ikke smører meg inn med det jevnlig.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg faktisk. Er plaget med flass, tror jeg. Det er ikke hele hodebunnen, men områder. Det som har hjulpet mest er mildison. Det forsvinner men dannes fort om jeg ikke smører meg inn med det jevnlig.

Kanskje du skulle tatt en tur til fastlegen og ev. fått henvisning til hudlege? 

Selv opplever jeg det bare periodevis, ofte i perioder med mye stress. Jeg gidder ikke å gjøre så mye med det, og bare lar det være til det går over. Men har en slags væske jeg har fått som jeg kan ha i. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skulle tatt en tur til fastlegen og ev. fått henvisning til hudlege? 

Selv opplever jeg det bare periodevis, ofte i perioder med mye stress. Jeg gidder ikke å gjøre så mye med det, og bare lar det være til det går over. Men har en slags væske jeg har fått som jeg kan ha i. 

Jeg har prøvd å ta det opp med henne, men hun er udugelig og ba meg bare bruke flass shampoer. Skal bytte fastlege snarest og får ta det opp på ny da!

Så greit å vite at det ikke trenger å være så ille som jeg trodde :)

Skrevet

Sånn har jeg det også! Var hos legen en gang, men han var fra polen eller noe og ga meg resept på psoriasismedisin til 700 kr, det droppet jeg siden det jeg har tydelig ikke ligner psoriasis på noen som helst måte.
Fortsatt nysgjerrig på hva det er og hva jeg kan gjøre med det, da!

Anonymkode: de40a...207

Skrevet

finnes fungoral shampo på apotek du kan prøve.Men du kan be fastlegen om en henvisning til hudlege.Mulig du har eksem,eller reagerer på shampoen du bruker .

Skrevet

Jeg har prøvd fungoral men det fungerer ikke særlig på meg, dessverre. Skal be om henvisning til hudlege ja. Tanken har streifet meg at jeg faktisk reagerer på shampoen, men synes det er vanskelig å kutte den ut.

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer har tidvis eksem i ansiktet og hadde tidligere mye plager med sår og skorper i hodebunnen som du beskriver. Hos han forverres eksemen ved stress, men problemene i hodebunnen forsvant etter han begynte å bruke en sjampo fra KMS for flassende og ømfintlig hodebunn. Ingen andre flass-sjampoer har virket. Anbefales! (PS: Det finnes en som nesten er helt lik som heter bare "dandruff shampoo", den som er avbildet heter "dandruff shampoo shampooing antipelliculaire".)

A7F17A05FB3D88AB082997A7B2772DD7_2789_0.jpg

Anonymkode: 9a963...907

AnonymBruker
Skrevet
Den 28.2.2016 at 0.20, AnonymBruker skrev:

Sånn har jeg det også! Var hos legen en gang, men han var fra polen eller noe og ga meg resept på psoriasismedisin til 700 kr, det droppet jeg siden det jeg har tydelig ikke ligner psoriasis på noen som helst måte.

Ville hentet medisinen om jeg var deg. Det er sånn psoriasis i hodebunnen er, har det selv. Det eneste som hjelper er medisiner beregnet for det.

Anonymkode: 10fda...e60

AnonymBruker
Skrevet

Dra til legen og få en vurdering, om legen er usikker så be om henvisning til hudlege. Om legen mener at det er fmeks psoriasis og du trenger noe til 700kr så si st du vil til hudlege så du får en 100% rett diagnose. Litt dumt å bruke 700kr på et produkt om det er feil diagnose, men ikke sindet sånn til legen for en del fastleger tåler ikke å høre at de kan ta feil :P Si f.eks at du da vil til en hudlege for mer info om psoriasisi. 

Anonymkode: ff4c5...b04

Skrevet

Men psoriasisi er vel en kronisk sykdom og da har dere vel krav på medisiner på blå resept ,samt lysbehandling ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 28.2.2016 at 0.20, AnonymBruker skrev:

700 kr? Det var drøyt. Om det skulle være psoriasis er det vel verdt det da.

Den 1.3.2016 at 12.04, AnonymBruker skrev:

Min samboer har tidvis eksem i ansiktet og hadde tidligere mye plager med sår og skorper i hodebunnen som du beskriver. Hos han forverres eksemen ved stress, men problemene i hodebunnen forsvant etter han begynte å bruke en sjampo fra KMS for flassende og ømfintlig hodebunn. Ingen andre flass-sjampoer har virket. Anbefales! (PS: Det finnes en som nesten er helt lik som heter bare "dandruff shampoo", den som er avbildet heter "dandruff shampoo shampooing antipelliculaire".)

A7F17A05FB3D88AB082997A7B2772DD7_2789_0.jpg

Anonymkode: 9a963...907

Tusen takk for tips!

Den 1.3.2016 at 13.27, AnonymBruker skrev:

Dra til legen og få en vurdering, om legen er usikker så be om henvisning til hudlege. Om legen mener at det er fmeks psoriasis og du trenger noe til 700kr så si st du vil til hudlege så du får en 100% rett diagnose. Litt dumt å bruke 700kr på et produkt om det er feil diagnose, men ikke sindet sånn til legen for en del fastleger tåler ikke å høre at de kan ta feil :P Si f.eks at du da vil til en hudlege for mer info om psoriasisi. 

Anonymkode: ff4c5...b04

Er helt enig, tenk om det hadde hjulpet hun! Hvis ikke kan det jo kanskje være eksem?

AnonymBruker
Skrevet

Synst også det høres ut som psoriasis. Betnovat liniment  hjelper 

Anonymkode: 774b8...f07

• 7 måneder senere...
Skrevet
På 28.2.2016 den 23.12, AnonymBruker skrev:

Jeg har i de siste månedene fått skorper/sår på forskjellige steder i hodebunnen. Synes det begynner å bli ubehagelig siden jeg ikke vet hvorfor dette skjer, de dukker bare plutselig opp. Noen som vet hva dette kan være?

Det er forskjellige årsaker dette kan ha, men de vanligste er dårlig kosthold, gener og for sterke, kjemiske stoffer/sjampoer. De vasker, renser, men legger ikke vekt på å gjøre det mykt.

Jeg har sensitiv hodebunn, jeg også og ville finne noe bedre enn det som er overalt ilgjengelig. Nå bruker jeg noe bra jeg., Vivese senso duo serien

Anonymkode: 4db4b...1cd

Skrevet

Kan det være lus? 

Jeg fikk sjokk når jeg i voksen alder fant ut jeg hadde lus. Hadde små sår med skorper forskjellige steder i hodebunnen. Klødde ikke særlig. Gikk til legen, og legen sa det var flass. Helt til jeg oppdaga hva det egentlig var :-o 

Anonymkode: 29fdb...c79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...