AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 I fjor fikk jeg påvist kraftig pollenallergi, men særingen skal ha det til at jeg ikke nyser eller klør eller renner, tetner 'bare' litt i bihulene og blir litt småtufs. Har fått cetirizin som jeg tar daglig. Nå har jeg imidlertid begynt å kjenne kløing/kribling på tunge/munn ved enkelte matvarer. Verst med avokado og mandler, men også noe ved tomat og nøtter. Det går raskt over heldigvis. Er dette noe man bør sjekke videre opp i, eller er det ok å bare kutte ut det man merker man reagerer på? Går utifra at det er kryssallergi. Kan man få større oroblemer om man fortsetter å spise det man merker man ikke tåler? Anonymkode: 2e5d3...ecd
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I fjor fikk jeg påvist kraftig pollenallergi, men særingen skal ha det til at jeg ikke nyser eller klør eller renner, tetner 'bare' litt i bihulene og blir litt småtufs. Har fått cetirizin som jeg tar daglig. Nå har jeg imidlertid begynt å kjenne kløing/kribling på tunge/munn ved enkelte matvarer. Verst med avokado og mandler, men også noe ved tomat og nøtter. Det går raskt over heldigvis. Er dette noe man bør sjekke videre opp i, eller er det ok å bare kutte ut det man merker man reagerer på? Går utifra at det er kryssallergi. Kan man få større oroblemer om man fortsetter å spise det man merker man ikke tåler? Anonymkode: 2e5d3...ecd Kryssallergi har du bare i pollensesongen. Nå er der verken bjørk eller gresspollen eller andre pollensorter bortsett fra mugg der det ikke er frost, i uteluften. Dermed har du ikke kryssreaksjon. Kryssreaksjonen kan holde seg opp mot en måned detter pollensesongens slutt, men så er det deffinitivt slutt, på alt for det året. Anonymkode: f1dda...3db
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå