Gå til innhold

Fjerning av livmor.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er her noen som har fjernet livmoren? Hvor lenge må man bli på sykehuset etter OP? Det blir kikkehull OP gjennom navlen, eggstokker skal bli igjen, men eggledere og livmor pluss livmorhals skal bort.

Anonymkode: c4883...6c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt dette får du skriv om fra sykehuset når du får inneggelsespapirene.

Anonymkode: 097b3...74c

Skrevet

Nei det sto desverre ikke noe om det, jeg fikk brevet i hånden da jeg var på sykehuset, tenkte heller ikke over å spørre.

Skrevet

Eg fjerna livmora med tradisjonell opeerasjon, sidan livmora var veldig stor. Så det er sikkert ikkje heilt sammenlignbart... Men eg var på sjukehuset i 2 dagar, og sjukmeldt i 4 veker. Fantastisk å ha fått vekk rasket;)

Skrevet

Jobbet ved kirurgisk avd. gyn. Det varierte litt hvor lenge pasienter som hadde gjort en slik operasjon lå.
Somregel 2-3 dager. Avhenger av smerter i etterkant og kvalme etter narkose.
Noen dro hjem dagen etter også. Men aldri vært med på at noen lå lenger enn 3 dager.

Anonymkode: 5c1c1...2f8

Skrevet

Da jeg fjernet livmoren fikk jeg ikke kikkehullsoperasjon pga tidligere operasjoner i magen. Da ble det laget et snitt nederst på magen som et keisersnitt. Jeg ble operert på onsdag og reiste hjem på fredag. Legen ville jeg skulle bli til over helgen, men det ville ikke jeg. Jeg fikk til slutt reise hjem fordi jeg hadde samboer som kunne hjelpe meg hjemme, hadde jeg ikke hatt det hadde jeg måtte være der til over helga.  Men etter at jeg kom hjem angret jeg skikkelig på at jeg reiste hjem så tidlig, for jeg hadde grusomme smerter de første dagene. Jeg har vært gjennom flere operasjoner, men dette er det verste jeg har gjennomgått. Så jeg anbefaler deg å være på sykehuset så lenge du kan, for da får du smertestillende som virker. Det var ikke såret på magen som var vondt, men innvendig der livmora hadde vært. Jeg fjernet også livmorhalsen. 

Skrevet

Og lykke til! :)

Anonymkode: 5c1c1...2f8

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Jeg har heldigvis aldri reagert på narkose tidlegare,  er uforskammet frisk etter OP'er so xxx fingrer for at jeg får reise hjem dagen etter. 

TS

Skrevet

Jeg hadde hatt en bukplastikk operasjon og fikk lagt et nytt snitt i det gamle arret. Jeg reagerte på narkosen og ble dritt dårlig. Ble operert mandag og onsdag fikk jeg besøk av mann og barn. Etterpå var jeg et vrak. Husker ikke om jeg kom hjem torsdag eller fredag.

Men for en herlig tid det har vært etterpå. Lykke til :)

Anonymkode: 20bb6...7ea

Skrevet

Yes,  har da snakket med sykehuset,  det er kun 1 overnatting sa dei, det er slutt på den tida at man var der i 2-3-4 dager.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...