AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg orker veldig mye mindre enn mange andre. Før jeg fikk barn var det aldri noe problem, det gikk fint å bare kope i sofaen når jeg kom hjem. Helgene ble brukt til å prøve å få litt overskudd og å gjøre minst mulig. Nå, noen år senere, har jeg barn å ta meg av og det er såvidt jeg henger sammen. Jeg er så vanvittig sliten hele tiden! Når ungene er i seng, orker jeg ikke reise meg for å gå på do engang. Det er ingen overdrivelse, det kjennes som om jeg er laget av bly. Jeg skulle gjerne ha jobbet bittelitt mindre. 70-80% hadde vært helt optimalt. Frykten er at jeg skal bli helt utbrent og bli sykere enn jeg er hvis jeg må fortsette med dagens situasjon i mange år. Men samtidig er ikke det noe vi egentlig har råd til, da dette antagelig er en situasjon som vil vedvare i mange år og antagelig bli verre med tiden. Hvordan fungerer det egentlig om man blir erklært delvis arbeidsufør? Er det varig eller kan man prøve seg igjen hvis man kjenner seg bedre? Jeg har en reell diagnose, som mange blir helt arbeidsufør av. Har også vært delvis sykemeldt i perioder det har vært veldig ille. Anonymkode: 35741...b7a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 50 % er minste uføreprosent med unntak av dersom du er kommunalt eller muligens og ansatt i staten. Da kan du få uføretrygd fra dem ogmikke fra Nav, om reglene i pensjonskassen din tilsider den muligheten. Kan du jobbe mer enn 50 % har dumingen Nav rettigheter i forhold til uføretrygd, da lå nedsatt arbeidstid taes på egen kappe. Anonymkode: 07b9f...95f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: 50 % er minste uføreprosent med unntak av dersom du er kommunalt eller muligens og ansatt i staten. Da kan du få uføretrygd fra dem ogmikke fra Nav, om reglene i pensjonskassen din tilsider den muligheten. Kan du jobbe mer enn 50 % har dumingen Nav rettigheter i forhold til uføretrygd, da lå nedsatt arbeidstid taes på egen kappe. Anonymkode: 07b9f...95f Såpass ja. Jeg ser jo at man antar at folk fint kan redusere arbeidstiden og lønna med 30-40% og det kan sikkert enkelte også. Men det er jo dumt om noen føler seg tvunget til å være mer ufør enn nødvendig, eller bli mer ufør fordi de jobber for mye for lenge. Anonymkode: 35741...b7a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå