Gå til innhold

Hjelpe ett vennepar med å få barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har ett vennepar som ikke kan få barn. Det viser seg at venninnen min har noe feil med seg som gjør dette umulig desverre. Selv har jeg 4 barn, og klarer ikke se for meg livet uten dem. Nå har jeg begynt å tenke mer og mer på at jeg ønsker å hjelpe dem. Jeg ønsker å bære frem deres barn. MEN... nå kommer det jeg trenger hjelp til. Jeg vet ikke hvordan dette evt kan la seg gjøre? Ønsker jo selvsagt at kameraten min skal være faren, og om det skulle være mulighet for det, så ønsker jeg at venninnen min skal være moren. Om ikke dette er mulig, så finnes det kanskje andre muligheter? Har lest litt om å reise til Danmark for å få dette gjort. Noen som vet litt mer om dette som kan hjelpe meg?  Evt vet hvor jeg kan lese mer om dette? 

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes metoder som gjør dette mulig. Men det krever at det er mulig å hente kjønnsceller fra paret. Da fungerer det som en prøverørsbefruktning, med deg som surrogatmor. 

Skrevet

Vær obs på at du blir juridisk mor og kameraten juridisk far om dere gjør dette. Norske myndigheter anerkjenner ikke surrogati. 

Anonymkode: 4f95c...8f4

• Liker 8
Skrevet

Du utfordrer Norsk lov, og et forbudt system. 

Anonymkode: a4e0a...e36

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, stan skrev:

Det finnes metoder som gjør dette mulig. Men det krever at det er mulig å hente kjønnsceller fra paret. Da fungerer det som en prøverørsbefruktning, med deg som surrogatmor. 

Takk for svar.

Jeg vet at det kan hentes fra han. Er litt usikker på om det kan hentes fra henne. Vet du noe om hvordan man evt går frem?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær obs på at du blir juridisk mor og kameraten juridisk far om dere gjør dette. Norske myndigheter anerkjenner ikke surrogati. 

Anonymkode: 4f95c...8f4

Takk for svar.

Jeg er fult klar over dette som du skriver. Men ett alternativ til dette vil vell være å si fra meg foreldreansvaret, slik at far får fult foreldreansvar? Det er det jo flere som gjør dersom dersom det er en "uønsket" graviditet. 

Skrevet
5 minutter siden, cambi86 skrev:

Takk for svar.

Jeg er fult klar over dette som du skriver. Men ett alternativ til dette vil vell være å si fra meg foreldreansvaret, slik at far får fult foreldreansvar? Det er det jo flere som gjør dersom dersom det er en "uønsket" graviditet. 

Ikke gjør det. Det er først og fremst ikke lov.

Tenk grundig på dette ett år eller to før du evt starter prosessen.

Som juridisk mor vil du ha noen forpliktelser uansett.

Du vil feks være bidragspliktig.

Anonymkode: 06066...52b

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, cambi86 skrev:

Takk for svar.

Om din venninne og din kamerat adopterer barnet, vil det være en løsning?

Anonymkode: b0313...96a

Skrevet

Dette er ulovlig av gode gruner.

Tenk på hvordan denne ulovlige adferden påvirker barna dine og hvilket forbilde du er..

Det må være ekstremt forvirrende å ha en mor som går gravid med en baby som ikke blir søsken. Jeg tenker at det innebærer en sorgprosess for de alle fire... I tillegg vil det være en belastning for ekteskapet ditt og arbeidslivet.

Jeg synes det er en idiotisk ide. Jeg kan ikke gi kred til denne form fo snillisme. Det er bare dumt!

• Liker 11
Skrevet

Veldig fin tanke! Du er en veldig god venninne som i det hele tatt vurderer å gjøre noe så stort for venneparet. Jeg mener jeg leste om at ei fra Norge gjorde dette for noen år tilbake, så du er i alle fall ikke den eneste her i landet! Lykke til

Anonymkode: 53d3c...4b0

• Liker 5
Skrevet
Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev:

Dette er ulovlig av gode gruner.

Tenk på hvordan denne ulovlige adferden påvirker barna dine og hvilket forbilde du er..

Det må være ekstremt forvirrende å ha en mor som går gravid med en baby som ikke blir søsken. Jeg tenker at det innebærer en sorgprosess for de alle fire... I tillegg vil det være en belastning for ekteskapet ditt og arbeidslivet.

Jeg synes det er en idiotisk ide. Jeg kan ikke gi kred til denne form fo snillisme. Det er bare dumt!

Kloke ord!

I tillegg er det risiko for komplikasjoner, som i verste fall vil hindre TS i å ta seg av sine 4 barn

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gjør det. Det er først og fremst ikke lov.

Tenk grundig på dette ett år eller to før du evt starter prosessen.

Som juridisk mor vil du ha noen forpliktelser uansett.

Du vil feks være bidragspliktig.

Man vil ikke være bidragspliktig om man ikke får krav om bidrag.

Anonymkode: ece15...d7b

• Liker 4
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man vil ikke være bidragspliktig om man ikke får krav om bidrag.

Anonymkode: ece15...d7b

Selvsagt ikke. men hvor godt kjenner man folk egentli? de kan bli skilt og helvete kan bryte ut. I tillegg kan barnet selv søke bidrag fra hun/han er 18...

Uansett er det ikke en viktig del av dette...

• Liker 1
Skrevet

Hvordan skal du som mann bære frem et barn? 

Skjermbilde 2016-02-28 kl. 02.20.18.png

Anonymkode: 88a07...cc3

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ikke. men hvor godt kjenner man folk egentli? de kan bli skilt og helvete kan bryte ut. I tillegg kan barnet selv søke bidrag fra hun/han er 18...

Uansett er det ikke en viktig del av dette...

Barnet vil også ha arverett fra deg på lik linje som dine 4 andre barn. 

Å hvem vet om far får omsorgen? Dere risikerer at barnet blir plassert i fosterhjem. Dere kan begge risikere å bli gransket av BV. 

Anonymkode: ec326...dd0

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet vil også ha arverett fra deg på lik linje som dine 4 andre barn

Å hvem vet om far får omsorgen? Dere risikerer at barnet blir plassert i fosterhjem. Dere kan begge risikere å bli gransket av BV. 

Anonymkode: ec326...dd0

Godt poeng. Og man kommer heller ikke unna arverettigheter.

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 28.2.2016 den 2.21):

Hvordan skal du som mann bære frem et barn? 

Skjermbilde 2016-02-28 kl. 02.20.18.png

Anonymkode: 88a07...cc3

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Til TS

Hvis du gjør dette som du sier at du ønsker å gjøre;

hva kommer du til å si til dine barn, familie, venner, kolleger og andre

angående graviditeten?

• Liker 1
Skrevet

En dårlig og lite velbegrunnet idē.

De virkelige gode argumentene er allerede servert. 

Det er ikke alle som kano å barn og det må man håndtere selv, for å si det enkelt. Man kan adoptere eller fostre. Surrogati er ikke lov.

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, NasseNøff skrev:

Dårlig gjennomført troll som glemte å huke av for AB?

For alt vi vet så kan personen likevel være kvinne ;) 

Og jeg...
Jeg kan jo være mann selv om det står kvinne på meg? Har du sett nedi buksa mi eller?? :skratte: 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...