Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2016

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke hørt noen av låtene før idag, og jeg var skeptisk helt til nummer 10 entret scenen. Da sa jeg at den kom til å vinne. Rett og slett klasseforskjell..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk gud for at det boybandet ikke vant.. hørte dem bare i gullfinalen, og sangen var greit fengende men de sang så surt :sjokkbla: og den med Freddy Kalas var bare nok en norsk partysang, ikke akkurat så veldig unik fra alle de andre partysangene for tiden.. Agnete var absolutt den beste kandidaten av dem :) men syns faktisk at verset i sangen hennes minnet litt om "euphoria" som vant for noen år tilbake? Men likte refrenget og hun har nydelig stemme, så om hu ikke vinner så tror jeg at hu ihvertfall får en del stemmer :biggrin:

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Ok,da fikk jeg vite at Jan Fredrik Karlsen er MGP-sjef(riktig?),så det var derfor dem maniske fyren ødela showet en del. Lurt. Fyfader,for en slitsom fyr. Verre iblant enn andre ganger. Engasjert kaller de det. Nei,det er manisk hysteri ;-D

Men hørte vinnerlåta igjen. Syns den er fin altså: -)

Skrevet

Kjekt med Hans Olav Lahlum den lille stunden han var med i begynnelsen da :)

Anonymkode: f60f3...09e

Skrevet
28 minutter siden, Lady Lovelylocks skrev:

Hvor så du med døvetolkene?

På NRK tegnspråk.

Skrevet
22 minutter siden, PaperFlower skrev:

Hvorfor sier du det?

Så lenge artisten som opptrer er kjent stemmer nordmennene på halvgode låter. Uten nese for hva som vil kunne vinne i Stockholm! Saueflokkprinsippet : velger det som et trygt og kjent. 

Anonymkode: d2ba5...ed3

• Liker 3
Skrevet

Ingen av disse elendige sangene fra Norge, kommer til å vinne uansett!!

Anonymkode: 2aacf...90c

• Liker 5
Skrevet
19 minutter siden, Sasandra skrev:

Takk gud for at det boybandet ikke vant.. hørte dem bare i gullfinalen, og sangen var greit fengende men de sang så surt :sjokkbla: og den med Freddy Kalas var bare nok en norsk partysang, ikke akkurat så veldig unik fra alle de andre partysangene for tiden.. Agnete var absolutt den beste kandidaten av dem :)men syns faktisk at verset i sangen hennes minnet litt om "euphoria" som vant for noen år tilbake? Men likte refrenget og hun har nydelig stemme, så om hu ikke vinner så tror jeg at hu ihvertfall får en del stemmer :biggrin:

Nå kommer vel svenskene til å klage på at det er plagiat?

Skrevet
11 minutter siden, Perelandra skrev:

Ja hadde samme tanken. Og det kan nok slå igjennom også, sånn at sangen blir diskvalifisert.. for her var jeg nemlig ikke den eneste som syntes den var ganske lik i versene. Da vil garantert svenskene høre det ekstra godt. 

Skrevet
51 minutter siden, Perelandra skrev:

Med tanke på at svenskenes låt som vant hele sulamitten i fjor var plagiat av David Guetta synes jeg de bare kan holde kjeft. :P

Anonymkode: 2be6e...10e

• Liker 7
Skrevet
8 timer siden, Salka skrev:

Ikke akkurat kvalitet over denne musikken, men var ihvertfall den beste av de 4 som vant. De andre låtene har jeg ikke hørt. 

Er så lei de som bare slenger ut slikt, uten å begrunne det. Så jeg utfordrer deg; hvorfor er vinnerlåten dårlig kvalitet? Hva legger du i det?

Anonymkode: f835b...6d5

• Liker 2
Skrevet

Jeg har veldig lett for å få sanger på hjernen. Da jeg la meg var det "The streets of Moscov with my girlfrend", og sa jeg våkna var det "with the heat from the afterglow"

• Liker 1
Skrevet

Savnet norskspråklige sanger i går. Jeg er fullt klar over at en sang på norsk ville ha dårligere sjanser internasjonalt. Samtidig synes jeg ESC har mistet noe av sjarmen nå som landene ikke lengre er nødt til å synge på eget nasjonalspråk.

Som liten gaula jeg i vei på språk jeg ikke forstod, og i stedet for sang jeg ord som jeg syntes liknet. Gamle ESC-sanger er også ypperlig hvis man skal lære fremmede språk. Enkle banale tekster til melodier som klistrer seg til hjernen.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge artisten som opptrer er kjent stemmer nordmennene på halvgode låter. Uten nese for hva som vil kunne vinne i Stockholm! Saueflokkprinsippet : velger det som et trygt og kjent. 

Anonymkode: d2ba5...ed3

Med tanke på at det ikke finnes gode låter i mgp må det jo være bra at vi i det minste stemmer på de halvgode? 

Du kan ikke alvorlig mene at du tror noen av de andre låtene hadde hatt sjans til å gjøre det veldig bra i ESC...??? 

Årets mgp var en tragedie. To ok låter, resten var et makkverk. Og den entusiasmen til Karlsen var bare pinlig, det skal ikke være mulig å være SÅ entusiastisk over noe som er så dårlig! 

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
1 time siden, Sisti skrev:

Med tanke på at det ikke finnes gode låter i mgp

Med tanke på at det har holdt på nå i hva over 60 år. Så vil jeg si at det ganske sikkert har vært noen gode sanger. Og gå 60 år uten og ha en eneste god sang er umulig med tanke på hvor mange sanger det har blitt laget til mgp. 

Skrevet

Hurra for Agnete, vakker låt og dame- vi har vinnersjangser i år:)

Anonymkode: 31752...5af

Skrevet
16 minutter siden, Aegon Targaryen skrev:

Med tanke på at det har holdt på nå i hva over 60 år. Så vil jeg si at det ganske sikkert har vært noen gode sanger. Og gå 60 år uten og ha en eneste god sang er umulig med tanke på hvor mange sanger det har blitt laget til mgp. 

Joda, jeg uttrykte meg litt unyansert der. Det dukker heldigvis opp gode låter innimellom (men de gjør det jo ikke nødvendigvis veldig bra i ESC). Men i år var det ingenting jeg vil karakterisere som en god låt. Det var to ok låter, det var det. Da er det litt merkelig å anklage folk for å stemme på halvgode låter i år - alternativet er jo å stemme på de dårlige... 

Skrevet

Fikk med meg reprisen på søndag. Synes det var mye dårlig musikk. Låten som vant var kanskje et hakk bedre enn de andre, men ikke mye å skryte av. Hører en viss likhet med 'Euphoria' som andre har nevnt. Forøvrig hater jeg Jan Fredrik Karlsen.  :fart2:

• Liker 1
Skrevet
Den 27.2.2016 at 23.49, AnonymBruker skrev:

Ingen av disse elendige sangene fra Norge, kommer til å vinne uansett!!

Anonymkode: 2aacf...90c

Du synes de internasjonale er mye bedre?

Synes personlig at Icebreaker var meget bra til å være en Grand Prix låt. Garantert topp 5 i Stockholm.

Skrevet (endret)

I år var det mange kule låter, de som gikk til gullfinalen synes jeg fortjente det! Mine favoritter var Agnete og Laila Samuels  :) Både Stine og Elouiz hadde fine ballader og begge to sang kjempebra, Pegasus og Stage Dolls sine sanger synes jeg var midt på treet. Makeda sin låt var fengende, men likte ikke antrekket, hun skulle heller gått for en fin cocktailkjole i stedet :) Hungry hearts sin sang var litt snål men jeg likte refrenget veldig godt, og jeg driver å synger på det hele tiden :P 

Endret av Helena83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...