Gå til innhold

Når barna ikke vil - tips.


Zienna

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Zienna skrev:

For disse to små er der bare pappa, alle dager.  Unntatt annen hver helg hos mamma (når det klaffer for henne).  Han tror nok ikke det er greia over tid, og barna forstår egentlig cluet nå.  Men de synes det er morsomt, og da er jo alt som det skal være.  Ikke sant, prinsen!!?  ;)

Ja, det er alltid fint å ha en god tone med barna. men om det er et godt oppdragelsestips er noe annet.

Jeg fikk ikke med meg at du var bestemor først. Jeg trodde du var mor, derav askepott (den med utakknemlig rolle i huset..)

Anonymkode: f7f8e...168

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette funker på barnet mitt hvis man bruker riktig energi. Problemet er at det ofte blir morsomt, og selv om ungen gjør det motsatte av det du sier, så forstår stort sett ikke barnet at dette er noe som er viktig. Det funker en stund med trassalder barn. Men så begynner de å gjennomskue deg :)

Anonymkode: 7c84a...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/27/2016 at 21.37, AnonymBruker skrev:

Haha, sånt funker IKKE på min treåring :ler: Han er supertrassig om dagen (selv om trass selvsagt egentlig ikke eksisterer :rolleyes: ), så vi har prøvd omtrent alle triks i boka- også de du nevner over. Han svarer omtrent alltid bare noe i likhet med "OK", eller "javel..", så sånne lure-manipuleringstriks har vi droppet for lengst.

Anonymkode: 094b9...9d0

Du må gjøre det morsomt. Hvis han ikke synes det er morsomt å gjøre det motsatte av det du sier, så er det liten vits :)

Anonymkode: 7c84a...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor oppdragelse må være så dønn seriøst hele tiden ;) Dette fungerer på barnebarna til TS, og det virker som pappaen og ungene har det morsomt sammen. Dessuten får ungene innprentet vanen, selv om veien dit er litt ukurant. Hvordan kan det da være galt?

Her funker det å gjøre ting til en konkurranse. Min datter vil alltid vinne ;) Uansett hva det er. Metoden kommer selvsagt ikke til å fungere bestandig, men da er hun blitt så stor at jeg satser på at vanen vil være innarbeidet uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
6 minutter siden, Harlekin skrev:

Skjønner ikke hvorfor oppdragelse må være så dønn seriøst hele tiden ;) Dette fungerer på barnebarna til TS, og det virker som pappaen og ungene har det morsomt sammen. Dessuten får ungene innprentet vanen, selv om veien dit er litt ukurant. Hvordan kan det da være galt?

Her funker det å gjøre ting til en konkurranse. Min datter vil alltid vinne ;) Uansett hva det er. Metoden kommer selvsagt ikke til å fungere bestandig, men da er hun blitt så stor at jeg satser på at vanen vil være innarbeidet uansett.

Enig. Vi har brukt alle triksene i boka. Rugsprø ble ansett som kjeks og dermed "ekstra kos" i mange år. Gulrot var dessert. "Nissen ser alt du gjør" fungerte bra i en lang periode da hun var ganske trassig. Eldste var også av uante grunner veldig opptatt av Gud og "han under jorda" rundt 4års alderen. Å kaste søppel gjør Gud sint, og viss man er slem blir han under jorda glad. (Noe man selvfølgelig ikke vil..) desverre er Gudfryktigheta allerede borte og hun utviser tydelig blasfemiske tenendser, så nå må vi bruke andre triks.. ved en anledning så hun tilfeldigvis en ekstremt overvektig person på et sånn typisk TvN program, hun lurte på hva i alle dager som feilet vedkommende (typ; ligge i senga med et laken som klesplagg-tykk) da svarte vi at han hadde glemt å spise grønnsakene sine som barn 😁 hehe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...