Gå til innhold

Jente 18år gutt 14år Hvor ille er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en datter som er 18 år. Hun har CP med epelepsi og ADHD som tillegsproblematikk. Hun har gått igjennom hele barneskolen og ungdomsskolen uten venner. Nå i 2 VGS har hun fått venner. Men også en kjæreste. Først var de bare kompiser. Jeg har funnet ut at de har et seksuelt forhold. Men problemet er at kjæresten hennes han er bare 14 år. Jeg hadde aldri trodd hun skulle få kjæreste. Synes det er flott at hun har det. Har forståelse hun vil være sammen med han. Eneste gutten som har vært forelsket i hun. Hun er sosialt underutviklet grunnet sosial isolasjon. Så kanskje ikke så ille med en yngre gutte kjæreste. Foreldrene hans ser gjennom fingrene med at det er seksuelt så lenge det også er frivillig fra hans side. Jeg veit det overhode ikke er lov. Men jeg kan ikke se denne saken objektivt. Hva synes dere? Hvor ille er det?

Anonymkode: e2dcf...8f2

Videoannonse
Annonse
Gjest Blomsterert
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har en datter som er 18 år. Hun har CP med epelepsi og ADHD som tillegsproblematikk. Hun har gått igjennom hele barneskolen og ungdomsskolen uten venner. Nå i 2 VGS har hun fått venner. Men også en kjæreste. Først var de bare kompiser. Jeg har funnet ut at de har et seksuelt forhold. Men problemet er at kjæresten hennes han er bare 14 år. Jeg hadde aldri trodd hun skulle få kjæreste. Synes det er flott at hun har det. Har forståelse hun vil være sammen med han. Eneste gutten som har vært forelsket i hun. Hun er sosialt underutviklet grunnet sosial isolasjon. Så kanskje ikke så ille med en yngre gutte kjæreste. Foreldrene hans ser gjennom fingrene med at det er seksuelt så lenge det også er frivillig fra hans side. Jeg veit det overhode ikke er lov. Men jeg kan ikke se denne saken objektivt. Hva synes dere? Hvor ille er det?

Ille. Han er selvfølgelug for ung,også ved å være med ei med en sånn ballast og diagnose!

Er dette alvor?

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet (endret)

Jeg syns gutten burde vente til han blir eldre, før han får en kjæreste som er 4 år eldre. Syns ikke det er riktig at en på 14 skal være med en på 18, uansett kjønn og uansett hva partene har hvert igjennom. 

Endret av The Lost Dreamer
Gjest Blomsterert
Skrevet
1 minutt siden, The Lost Dreamer skrev:

Jeg syns gutten burde vente til han blir eldre, før han får en kjæreste som er 4 år eldre. Syns ikke det er riktig at en på 14 skal være med en på 18, uansett kjønn og uansett hva partene har hvert igjennom. 

Nei,men det var relevant å nevne det her. Regner med at hun lett kan være krevende. Dette er feil på alle måter.

Skrevet (endret)

Hadde det vært min sønn så hadde jeg laget et lite helvete. En 14 åring skal ikke ha et seksuelt forhold med en 18 åring. Det er jo faktisk ulovlig. Og en ting til, hva slags foreldre er dette her? De bare ser gjennom fingrene på at sønnen deres på 14 år er i et seksuelt forhold med ei jente på 18 år... Herlighet....

Endret av FrøkenMånestråle
La ti noe...
  • Liker 19
Skrevet

Selv om hun er mentalt yngre så betyr jo ikke det at det er greit. Og en annen ting, selv om hun er underutviklet mentalt så er hun ikke det fysisk sett, hva hvis denne jenta blir gravid?

• Liker 15
Skrevet

Hørtes ikke bra ut. Hva tenker du som mor om evt. graviditet...? 

Anonymkode: 94fc2...82f

• Liker 4
Skrevet

Han er under den seksuelle lavalder så det er ikke greit hvis de har seksuelt forhold. Tenk om en 14 åring blir far? 

Skrevet

Det er faktisk ikke lov, og det høres jo veldig spesielt ut. 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenk deg godt om.

Snu på situasjonen.

La oss si at du hadde ei 14 år gammel frisk datter som hadde et kjæresteforhold som innebar sex med en mentalt underutviklet mann på 18 år. Hva hadde du ment om dette? Hadde det vært greit for deg fordi det var synd i mannen som aldri før hadde hatt kjæreste?!

Anonymkode: 72a8c...b92

• Liker 25
Skrevet

Dere kan ikke godta et seksuelt forhold! Det er skikkelig ille. Småkjærester kan de jo være, men ikke sex! Hvis hun hadde vært en gutt, hadde det da vært greit at han hadde sex med en 14-åring, bare fordi de passer sammen mentalt? 14 er to år for ungt! Du kan bare ikke synes at dette er greit. Det er jo ikke 14-åringen som er like miden som en 18-åring, det er hun som er som en 14-åring. Altså er det antageligvis for tidlig for henne også med et sexliv. Og han, han blir jo utnyttet! 

Anonymkode: ce557...0ef

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at uansett hvilke diagnoser din datter har, så er denne gutten 14 år og under den seksuelle lavalder. At foreldrene hans ser gjennom fingerene på det sier mye om dem. Hva gjør de om han kommer som som 14/15 åring og sier han skal bli far? Ja, så klart kan man bruke prevensjon, men ingen prevensjon er 100 % sikker. 

• Liker 8
Skrevet

En 14 år gammel gutt burde ikke ha et seksuelt forhold med noen. Det er STOR forskjell på en 14 år gammel gutt og en 14 år gammel jente også. Han har jo mest sannsynlig nettopp kommet i puberteten! 

Anonymkode: b138b...a01

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke rådføre deg med noen fagfolk og få riktig veiledning? 

Anonymkode: 869c3...a42

• Liker 3
Skrevet

2 år under den seksuelle lavalder? Nope, dette er ikke greit.

Skrevet
2 timer siden, The Lost Dreamer skrev:

TS sitt barn her har CP. Jeg er ikke sikker på om du forstår helt hva det er? 

Anonymkode: 94819...19e

• Liker 2
Skrevet

Kjære vene, la dette være et trolleinnlegg. Jeg håper dette ikke er sant, og at det faktisk ikke fins slike foreldre der ute..!
Men skal jeg ta en stilling til problemstillingen, så vil jeg si at hadde det vært min sønn, hadde jeg anmeldt jenta, det er hvertfall sikkert.

Anonymkode: 78c00...58f

• Liker 6
Skrevet

Kjære vene, la dette være et trolleinnlegg. Jeg håper dette ikke er sant, og at det faktisk ikke fins slike foreldre der ute..!
Men skal jeg ta en stilling til problemstillingen, så vil jeg si at hadde det vært min sønn, hadde jeg anmeldt jenta, det er hvertfall sikkert.

Anonymkode: 78c00...58f

Jeg er ikke sikker på om du heller vet hva CP er? 

Skrevet

TS sitt barn her har CP. Jeg er ikke sikker på om du forstår helt hva det er? 

Jeg har hørt om det, men kan personlig ikke noe spesielt om det. Du er velkommen til å opplyse for meg hva det er. Jeg vil fortsatt mene at det er feil at en på 14 og en på 18 er sammen, spesielt seksuelt. 

Anonymkode: 65584...b73

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...