Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å ta advokatsekretær hos Treider her i Oslo. Noen som har erfaringer med om det er lett å få jobb etterpå? 

Jeg har veldig lyst til å bli advokatsekretær, men med sekretærfag i bunnen tenker jeg at jeg kan søke de fleste stillinger innen sekretær, personlig assistent, sentralbord o.l. 

Det viktigste for meg er å få en jobb først og fremst. Og jeg vil veldig gjerne inn i kontor- og adminstrasjonsverdenen. 

Er dette en lur vei å gå? Erfaringer? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme.

Anonymkode: de246...1ca

Skrevet

Har en venninne som gikk der. Hun fikk ikke jobb, det gjorde vel knapt noen hun gikk sammen med. Tror ikke det et så lurt dessverre.

Anonymkode: ab6e3...91d

• Liker 1
Skrevet

Ifølge Treider sine nettsider så sier de at 4 av 5 kom ut i jobb innen 6 mnd utfra en undersøkelse de hadde i 2014. 

Er dette kanskje ikke sant da? 🙊

Skrevet

Ifølge Treider sine nettsider så sier de at 4 av 5 kom ut i jobb innen 6 mnd utfra en undersøkelse de hadde i 2014. 

Skrevet

Da mitt advokatfirma søkte etter sekretær fikk de nesten 100 søknader. Så jeg antar at markedet er vanskelig, og lite jobber å søke på. Ta en titt på Finn om du ser mye stillinger som utlyses, det kan gi en pekepinn. 

Anonymkode: 5b385...232

Skrevet
Den Saturday, February 27, 2016 at 14.45, akjippi skrev:

Jeg vurderer å ta advokatsekretær hos Treider her i Oslo. Noen som har erfaringer med om det er lett å få jobb etterpå? 

Jeg har veldig lyst til å bli advokatsekretær, men med sekretærfag i bunnen tenker jeg at jeg kan søke de fleste stillinger innen sekretær, personlig assistent, sentralbord o.l. 

Det viktigste for meg er å få en jobb først og fremst. Og jeg vil veldig gjerne inn i kontor- og adminstrasjonsverdenen. 

Er dette en lur vei å gå? Erfaringer? 

Advokater er på utkikk etter sekretærer med evne til raskt å reflektere og å ta og forstå kommunikasjon og arbeidsoppgaver, god allmennkunnskap og uten advokatsekretærutdannelse. De foretrekker sekretærer de kan lære opp selvmog sende på advokatforeningens opplæringsmoduler. Mange har noen års jusstudier bak seg. Ofte brukes jusstudenter til mange oppgaver. 

Så å satse på å få jobb med den utdannelsen er en høyst usikker vei å gå. 

Anonymkode: 9a26e...7c0

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, akjippi skrev:

Hvilken type jobb kom de ut i? Står det noe om det? 

Det er begrenset hvor mange advokatfirmaer som trenger nye sekretærer. 

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, akjippi skrev:

Husk at Treider selger et produkt. Det er reklame.

Anonymkode: 40195...526

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type jobb kom de ut i? Står det noe om det? 

Det er begrenset hvor mange advokatfirmaer som trenger nye sekretærer. 

Viktig poeng.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da mitt advokatfirma søkte etter sekretær fikk de nesten 100 søknader. Så jeg antar at markedet er vanskelig, og lite jobber å søke på. Ta en titt på Finn om du ser mye stillinger som utlyses, det kan gi en pekepinn. 

Har titta en del de siste ukene. Er lite ute for akkurat advokatsekretær stillinger. Men jeg tenker at jeg kanskje kan søke andre kontorjobber med den utdannelsen også? 

Personlig assistent, sekretær, sentralbord etc? 

Ville jeg hatt en bedre sjanse generelt med et sånt studie til grunn, eller burde jeg bare begynne å søke uten noe som helst bakgrunn innenfor dette? 

Skrevet

Min erfaring er dessverre at sekretærstillinger i større og større grad fylles av folk med minst bachelorgrad, ofte mastergrad. Den eldre garde har gjerne bare et par kurs, men for eksempel personlig assistent-stillingene hos oss (stort internasjonalt firma) fylles av yngre mennesker med mastergrad. Til dels er det fordi det er slik markedet har blitt, og til dels er det fordi mange av de gammeldagse sekretæroppgavene er vekk. Du skal ikke stenografere lenger, du skal lage et sammendrag av en forskningsrapport så sjefen din er forberedt til en konferanse. De aller aller enkleste oppgavene. (sentralbord etc.) utføres av studenter. 

Jeg ville ikke ha satset på at et kurs skulle gjøre noen forskjell. Du kan godt ha flaks, komme deg inn et sted og få vist at du er dyktig, men da er det like greit å gjøre det uten et dyrt og litt meningsløst kurs i lomma. 

Anonymkode: 4ac44...898

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, akjippi skrev:

Det kan vøre de kom ut i jobb, men ikke jobb som advokatsekretær. Min venninne har jobb og kommer med i den statistikken du viser til, men hun jobber innenfor en helt annen bransje. 

Anonymkode: ab6e3...91d

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, akjippi skrev:

Har titta en del de siste ukene. Er lite ute for akkurat advokatsekretær stillinger. Men jeg tenker at jeg kanskje kan søke andre kontorjobber med den utdannelsen også? 

Personlig assistent, sekretær, sentralbord etc? 

Ville jeg hatt en bedre sjanse generelt med et sånt studie til grunn, eller burde jeg bare begynne å søke uten noe som helst bakgrunn innenfor dette? 

Det du snakker om er ikke et studie, det er ikke noe du studere, men det er kurs. Nå mener jeg absolutt ikke å være frekk, nesevis eller festbremst, men hva med å studere noe, i farten i mangel av bedre ord, "skikkelig"? Jeg vil anbefale seg å sondere terrenget og finne ut hva slags utdannelse de som har jobber du har lyst på har tatt.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er utdannet advokatsekretær ved Treider. Jobber administrativt i staten. Flere av de jeg gikk sammen med fikk jobb i advokatfirmaet de hadde praksis i (vet ikke om det er praksis lenger da), noen ønsket å studere videre, og noen har slitt med å få jobb (uten at det nødvendigvis har noe med skolen å gjøre....). Problemet med slike stillinger er at det er mange om beinet, på flere av stillingene jeg søkte var det mellom 150 og 250 søkere. Men jeg fikk hvertfall min jobb takket være utdannelsen min, så har ikke angret et sekund :)

• Liker 1
Skrevet

Godt å vite at det finnes noen historier med en lykkelig slutt også! 

Ja de har praksis nå også. Har sjekket det, og det er jo veldig bra. :)  

Har hørt veldig mye blandet, noen sier de er superfornøyd, andre er ikke det. :)

Skrevet
Den 28. februar 2016 at 14.53, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder de fleste jobbet.

TS, bare kjør på og start med det du vil.

Anonymkode: 84a9f...7ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...