loulou Skrevet 27. februar 2016 #1 Skrevet 27. februar 2016 Jeg er en jente på 18 år som skal på backpacking i sørøst Asia rundt januar 2017! Har tenkt å reise alene, men siden dette er første gangen jeg reiser alene hadde det vært gøy å starte reisen sammen med noen. Å reise ned til Bangkok sammen og henge litt der og evt reise mer sammen? Har forresten tenkt å reise i ca 3-4 måneder. Noen som har lyst?
Gjest Genevieve Skrevet 27. februar 2016 #2 Skrevet 27. februar 2016 Jeg har lyst men er vel kanskje for gammel er 33
loulou Skrevet 27. februar 2016 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2016 6 minutter siden, Genevieve skrev: Jeg har lyst men er vel kanskje for gammel er 33 Tror det passer best å reise med noen rundt min egen alder! Men takk for tilbudet! :D
Gjest Genevieve Skrevet 27. februar 2016 #4 Skrevet 27. februar 2016 17 minutter siden, loulou skrev: Tror det passer best å reise med noen rundt min egen alder! Men takk for tilbudet! :D Haha ja og jeg begynner nok å bli for gammel for backpacking :-) komfort over pris
loulou Skrevet 27. februar 2016 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2016 Et øyeblikk siden, Genevieve skrev: Haha ja og jeg begynner nok å bli for gammel for backpacking :-) komfort over pris Blir vel aldri for gammel til backpacking! 1
Gjest Linaria Skrevet 27. februar 2016 #6 Skrevet 27. februar 2016 Tenkt deg til Australia? Lurer på om jeg skal dit på working holiday rundt den tida, om jeg sparer opp nok penger til å slippe inn i landet
loulou Skrevet 27. februar 2016 Forfatter #7 Skrevet 27. februar 2016 Et øyeblikk siden, Linaria skrev: Tenkt deg til Australia? Lurer på om jeg skal dit på working holiday rundt den tida, om jeg sparer opp nok penger til å slippe inn i landet Jeg har lyst å først og fremst bruke tid i sørøst Asia, men vurderer kanskje en liten tur til Australia om jeg har nok penger igjen! Koster det noe å slippe inn i landet? Bortsett fra flybiletter selfølgelig?
Gjest Linaria Skrevet 27. februar 2016 #8 Skrevet 27. februar 2016 (endret) 5 minutter siden, loulou skrev: Jeg har lyst å først og fremst bruke tid i sørøst Asia, men vurderer kanskje en liten tur til Australia om jeg har nok penger igjen! Koster det noe å slippe inn i landet? Bortsett fra flybiletter selfølgelig? Om man har enveisbillett og skal på working holiday, må man ha sånn 5 000 AUD på konto for å vise at man kan forsørge seg selv dersom man ikke får jobb. Visum koster vel 2 000 - 3 000 kroner. (Working holiday-visum, altså. Vet ikke hvordan det er om man bare skal på ferie) Lurer på om jeg skal stoppe innom Bangkok på veien da, og være der litt. Tror det kan være en av de billigste reiserutene om man finner riktige datoer. Men som sagt.. alt avhenger av hvor mye jeg får jobbe i sommer og i høst Endret 27. februar 2016 av Linaria
loulou Skrevet 27. februar 2016 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2016 1 minutt siden, Linaria skrev: Om man har enveisbillett og skal på working holiday, må man ha sånn 5 000 AUD på konto for å vise at man kan forsørge seg selv dersom man ikke får jobb. Visum koster vel 2 000 - 3 000 kroner. Lurer på om jeg skal stoppe innom Bangkok på veien da, og være der litt. Tror det kan være en av de billigste reiserutene om man finner riktige datoer. Men som sagt.. alt avhenger av hvor mye jeg får jobbe i sommer og i høst Ja samme her egentlig, vet ikke om jeg kommer til å få en jobb engang! HAr bare bestemt meg for at jeg SKAL reise hahah. Og har valgt sørøst Asia pga at der skal være veldig billig! leder meg såå sykt og har bare lyst å reise med en gang
Gjest Genevieve Skrevet 27. februar 2016 #10 Skrevet 27. februar 2016 10 minutter siden, loulou skrev: Blir vel aldri for gammel til backpacking! Tydeligvis
Gjest Linaria Skrevet 27. februar 2016 #11 Skrevet 27. februar 2016 2 minutter siden, loulou skrev: Ja samme her egentlig, vet ikke om jeg kommer til å få en jobb engang! HAr bare bestemt meg for at jeg SKAL reise hahah. Og har valgt sørøst Asia pga at der skal være veldig billig! leder meg såå sykt og har bare lyst å reise med en gang Haha, jepp, det er jo sånn det funker. Man må bare bestemme seg. Handler mer om innstilling enn penger. Ja, penger betyr litt, men det er utrolig hva man kan få til med rett innstilling. Har selv innsett det siste året at alt handler om å bare hoppe i det, så nå skal jeg fortsette med det.
loulou Skrevet 27. februar 2016 Forfatter #12 Skrevet 27. februar 2016 13 minutter siden, Linaria skrev: Haha, jepp, det er jo sånn det funker. Man må bare bestemme seg. Handler mer om innstilling enn penger. Ja, penger betyr litt, men det er utrolig hva man kan få til med rett innstilling. Har selv innsett det siste året at alt handler om å bare hoppe i det, så nå skal jeg fortsette med det. Så sant! Jeg har lenge drømt om å reise en gang i livet, men tenkte at jeg må først fokusere på utdanning osv. Men for en stund siden innså jeg at jeg ikke har aning hva jeg vil her i livet og at hvorfor kan jeg ikke bare reise med en gang jeg har mulighet! Alle vennene mine og familien min sier jeg er gal som skal reise alene, men jeg har alltid vært en utradisjonell person og gjør som oftest det motsatte av det alle andre gjør haha. Om man har lyst til noe, så må man gjøre det! Hahah sorry for at jeg skriver så rotete..
Gjest Spiderman Skrevet 27. februar 2016 #13 Skrevet 27. februar 2016 1 time siden, loulou skrev: Jeg er en jente på 18 år som skal på backpacking i sørøst Asia rundt januar 2017! Har tenkt å reise alene, men siden dette er første gangen jeg reiser alene hadde det vært gøy å starte reisen sammen med noen. Å reise ned til Bangkok sammen og henge litt der og evt reise mer sammen? Har forresten tenkt å reise i ca 3-4 måneder. Noen som har lyst? Skal du reise til Bangkok bør du notere deg ned Khao san road. Bra stemning og mange backpackere der . Er man litt åpen og sosial så skal der ikke være så vanskelig å finne noen henge med der hvis du ikke finner en reisepartner på Kg. Når jeg hadde min korte backpackingreise endte jeg opp der tre ganger fordi alt var så enkelt og koseligt selv om det var bråk på kveldene. Plagde ikke meg:) Ser opp til deg som gutser til å gjøre dette når du er så ung. Kjenner det kribler i hele meg bare jeg tenker på det.
loulou Skrevet 27. februar 2016 Forfatter #14 Skrevet 27. februar 2016 1 minutt siden, Plaskebrus skrev: Skal du reise til Bangkok bør du notere deg ned Khao san road. Bra stemning og mange backpackere der . Er man litt åpen og sosial så skal der ikke være så vanskelig å finne noen henge med der hvis du ikke finner en reisepartner på Kg. Når jeg hadde min korte backpackingreise endte jeg opp der tre ganger fordi alt var så enkelt og koseligt selv om det var bråk på kveldene. Plagde ikke meg:) Ser opp til deg som gutser til å gjøre dette når du er så ung. Kjenner det kribler i hele meg bare jeg tenker på det. Ååå tusen takk for tips! Skal prøve å ta turen dit!
Gjest Linaria Skrevet 27. februar 2016 #15 Skrevet 27. februar 2016 (endret) 6 timer siden, loulou skrev: Så sant! Jeg har lenge drømt om å reise en gang i livet, men tenkte at jeg må først fokusere på utdanning osv. Men for en stund siden innså jeg at jeg ikke har aning hva jeg vil her i livet og at hvorfor kan jeg ikke bare reise med en gang jeg har mulighet! Alle vennene mine og familien min sier jeg er gal som skal reise alene, men jeg har alltid vært en utradisjonell person og gjør som oftest det motsatte av det alle andre gjør haha. Om man har lyst til noe, så må man gjøre det! Hahah sorry for at jeg skriver så rotete.. Jeg reiste alene for første gang rett etter at fylte 18 (ikke på backpacking i Asia da ) og alle syntes jeg var gal som reiste alene og familie var så bekymret, men det gikk kjempebra og har reist masse alene etter det. Det er helt sant at man absolutt må reise når man har sjansen. Hvis man hele tiden skal vente på at det passer litt bedre, så får man aldri gjort noe som helst. Har du tenkt å ta noen vaksiner før du drar? Jeg tenker å ta Hepatitt-vaksine når jeg er tilbake i Norge, da jeg sannsynligvis både skal til Asia og Sør-Amerika neste år. Endret 27. februar 2016 av Linaria
loulou Skrevet 28. februar 2016 Forfatter #16 Skrevet 28. februar 2016 8 timer siden, Linaria skrev: Jeg reiste alene for første gang rett etter at fylte 18 (ikke på backpacking i Asia da ) og alle syntes jeg var gal som reiste alene og familie var så bekymret, men det gikk kjempebra og har reist masse alene etter det. Det er helt sant at man absolutt må reise når man har sjansen. Hvis man hele tiden skal vente på at det passer litt bedre, så får man aldri gjort noe som helst. Har du tenkt å ta noen vaksiner før du drar? Jeg tenker å ta Hepatitt-vaksine når jeg er tilbake i Norge, da jeg sannsynligvis både skal til Asia og Sør-Amerika neste år. Vaksiner har jeg ikke begynt å tenke på enda :S Men kommer sikkert til å ta noen!
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #17 Skrevet 28. februar 2016 Ikke alltid det er suksess å møte noen der for å backpacke sammen. Ihvertfall ikke med det motsatte kjønn. Jeg møtte en jente i BKK jeg ikke kjente for å backpacke sammen. Endte med at dama var driftsur fordi jeg ikke ville ligge med henne. Anonymkode: 33365...891
Gjest Linaria Skrevet 28. februar 2016 #18 Skrevet 28. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke alltid det er suksess å møte noen der for å backpacke sammen. Ihvertfall ikke med det motsatte kjønn. Jeg møtte en jente i BKK jeg ikke kjente for å backpacke sammen. Endte med at dama var driftsur fordi jeg ikke ville ligge med henne. Anonymkode: 33365...891 Jeg har opplevd det samme motsatt vei. Møtte en fyr jeg hadde truffet på nettet fordi han tydeligvis var så glad i å reise og skikkelig reisevant. Når vi først skulle møtes, brukte han sykt lang tid på alt mulig av pakking og sånn og mistet flyet og når vi til slutt hadde og reist sammen i ca. et døgn, spurte han om jeg knne være så snill å ligge med ham. Jeg sa nei og da stakk han bare. Har aldri hørt fra ham igjen. Tror det er bedre om personen er av samme kjønn, ja.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #19 Skrevet 28. februar 2016 Så vidt begynt å planlegge selv :D skal du gjennom kilroy eller? Anonymkode: 2ff4e...734
Gjest Linaria Skrevet 28. februar 2016 #20 Skrevet 28. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så vidt begynt å planlegge selv :D skal du gjennom kilroy eller? Anonymkode: 2ff4e...734 Hvordan funker dette med Kilroy egentlig? Koster det mye penger? Er det verdt det? Når jeg skal til Thailand og på working holiday i Australia, tenker jeg å reise på egen hånd, og finne ut av alt selv. Føler det er litt bortkasta penger, og at opplevelsen blir mye bedre dersom man finner ut av ting på egen hånd.. det er jo litt det som er poenget med en sånn tur, å greie seg på egen hånd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå