Gå til innhold

Mammografi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når begynte du med dette? jeg er usikker når jeg trenger å gå til kontroll på dette.

Anonymkode: fb0a9...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får innkallingsbrev når man vipper 50, men man kan også bli henvist av fastlege dersom man føler seg usikker på om noe er galt 

• Liker 1
Skrevet

Mamografi på unge kvinnernhar ingenting for seg, fordi brystvevet er så tett at det er umulig å se om der er noen forandringer. Unntaket er dersom man kjenner noe unormalt.

Anonymkode: b23a5...18b

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mamografi på unge kvinnernhar ingenting for seg, fordi brystvevet er så tett at det er umulig å se om der er noen forandringer. Unntaket er dersom man kjenner noe unormalt.

Dessuten er kreft sjeldent hos unge kvinner. Nesten alle kuler man finner I brystet hos unge kvinner er godartede fibroadenomer. De er selvbegrensende og ikke farlige.

Anonymkode: fa2be...e9a

Skrevet

Jeg har kun gått én gang (i 20-årene), pga kul i brystet. Ingen i familien har hatt brystkreft, så keg ser ingen grunn til å ta mammografi uten at jeg selv har merket forrandring i brystene.

Anonymkode: 4efde...4d6

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Gått et par ganger nå pga en kul og kalkdannelse i det ene. Er under 30. 

Anonymkode: 93f2b...d13

AnonymBruker
Skrevet

Kan strålingen være skadelig, selv om de sier at det ikke er det? 

Anonymkode: 952d4...c11

AnonymBruker
Skrevet
Den Saturday, February 27, 2016 at 11.53, AnonymBruker skrev:

Når begynte du med dette? jeg er usikker når jeg trenger å gå til kontroll på dette.

Anonymkode: fb0a9...0ad

Du får innkalling i posten. Har du kreft i familien, mor, mormor, tanter eller søsken snakker du med fastlegen og dere finner ut om du skal undersøkes før fylte 50? År. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...